Đurišić, Maša

Link to this page

Authority KeyName Variants
11132f5e-71df-4fa9-b930-3ffebdb94dce
  • Đurišić, Maša (7)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja

Đurišić, Maša; Žunić-Pavlović, Vesna

(Drustvo defektologa Srbije, 2022)

TY  - CONF
AU  - Đurišić, Maša
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4147
AB  - Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog
istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih
koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, obimnih i složenih dimenzija. Iako
je sam konstrukt školske klime i njen značaj prepoznat još početkom devedesetih godina
prošlog veka i dalje ne postoji opšte prihvaćena definicija i jedinstven stav o njenim
dimenzijama.
Ciljevi rada bili su analiza osnovnih postavki modela školske klime Hauarda i
saradnika i sumiranje empirijskih podataka o njegovoj primeni u istraživanjima i praksi.
Hauard i saradnici su definisali školsku klimu kao „atmosferu za učenjeˮ i pod
tim pojmom podrazumevali „osećanja koja učenici, nastavnici i roditelji gaje prema
školiˮ. Autori su napravili razliku između dimenzija i determinanti školske klime. Kvalitet
opšte klime u školi opisali su kroz osam dimenzija, a determinante školske klime koje se
odnose naspecifične prakse i programe u radu škole razvrstali su u tri kategorije.
Bazirajući se na ovim dimenzijama i determinantama, autori su konstruisali instrument za
procenu školske klime –Profil školske klime (CFK School Climate Profile). Profil školske
klime se relativno retko primenjuje u istraživanjima, a kao glavno ograničenje se navodi
da ne obuhvata sve ključne dimenzije školeke klime. S druge strane, pokazalo se da
rezultati dobijeni primenom ovog instrumenta imaju značajnu praktičnu vrednost jer daju
konkretne smernice za unapređivanje kvaliteta školske klime.
Imajući u vidu brojne prednosti konceptualizacije i instrumenta za procenu
školske klime Hauarda i saradnika, može se zaključiti da su neopravdano zapostavljeni u
savremenim istraživanjima i praksi.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.
T1  - Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja
SP  - 91
VL  - 91
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147
ER  - 
@conference{
author = "Đurišić, Maša and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2022",
abstract = "Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog
istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih
koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, obimnih i složenih dimenzija. Iako
je sam konstrukt školske klime i njen značaj prepoznat još početkom devedesetih godina
prošlog veka i dalje ne postoji opšte prihvaćena definicija i jedinstven stav o njenim
dimenzijama.
Ciljevi rada bili su analiza osnovnih postavki modela školske klime Hauarda i
saradnika i sumiranje empirijskih podataka o njegovoj primeni u istraživanjima i praksi.
Hauard i saradnici su definisali školsku klimu kao „atmosferu za učenjeˮ i pod
tim pojmom podrazumevali „osećanja koja učenici, nastavnici i roditelji gaje prema
školiˮ. Autori su napravili razliku između dimenzija i determinanti školske klime. Kvalitet
opšte klime u školi opisali su kroz osam dimenzija, a determinante školske klime koje se
odnose naspecifične prakse i programe u radu škole razvrstali su u tri kategorije.
Bazirajući se na ovim dimenzijama i determinantama, autori su konstruisali instrument za
procenu školske klime –Profil školske klime (CFK School Climate Profile). Profil školske
klime se relativno retko primenjuje u istraživanjima, a kao glavno ograničenje se navodi
da ne obuhvata sve ključne dimenzije školeke klime. S druge strane, pokazalo se da
rezultati dobijeni primenom ovog instrumenta imaju značajnu praktičnu vrednost jer daju
konkretne smernice za unapređivanje kvaliteta školske klime.
Imajući u vidu brojne prednosti konceptualizacije i instrumenta za procenu
školske klime Hauarda i saradnika, može se zaključiti da su neopravdano zapostavljeni u
savremenim istraživanjima i praksi.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.",
title = "Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja",
pages = "91",
volume = "91",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147"
}
Đurišić, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2022). Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.
Drustvo defektologa Srbije., 91, 91.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147
Đurišić M, Žunić-Pavlović V. Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.. 2022;91:91.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147 .
Đurišić, Maša, Žunić-Pavlović, Vesna, "Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022., 91 (2022):91,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147 .

School climate and adaptive characteristics of younger primary school students

Đurišić, Maša; Žunić-Pavlović, Vesna

(2021)

TY  - JOUR
AU  - Đurišić, Maša
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3516
AB  - Introduction. It has long been established that school climate can influence the course and outcomes of education, but the findings of previous research are inconsistent as to which elements of school climate are crucial for positive outcomes. This paper provides a more detailed insight into the individual contribution of the dimensions and determinants of school climate for adaptive functioning of students. Objective. The objective of the research was to consider the patterns of the relationship between the quality of school climate and its determinants (program, process and material) and adaptive characteristics of students. Methods. The research was conducted in five primary schools in Belgrade. The Charles F. Kettering, Ltd. - CFK School Climate Profile was used to assess school climate, and the TRF Adaptive Functioning Profile was used to assess adaptive characteristics of students. Both questionnaires were completed by primary school teachers. Results. Positive correlations were found between the quality of school climate, program, process and material determinants, on the one hand and, on the other hand, adaptive characteristics of students. Based on the results of regression analysis, the program determinants of school climate were singled out as the only significant predictor. Conclusion. The results of this research confirm that a good school climate, and especially school programs and practices in the domain of learning and teaching, can contribute to adaptive characteristics of students. Based on the obtained results, the paper describes the implications for future research and practice in this field.
AB  - Uvod: Odavno je ustanovljeno da skolska klima moze uticati na tok i ishode obrazovanja, ali nalazi prethodnih istrazivanja nisu saglasni u pogledu toga koji su elementi skolske klime presudni za pozitivne ishode. Ovaj rad pruza detaljniji uvid u pojedinacni doprinos dimenzija i determinanti skolske klime za adaptivno funkcionisanje ucenika. Cilj: Cilj istrazivanja bilo je sagledavanje obrazaca povezanosti kvaliteta skolske klime i njenih determinanti (programskih, procesnih i materijalnih) i adaptivnih karakteristika ucenika. Metode: Tstrazivanje je radeno u pet osnovnih skola na teritoriji Beograda. Za procenu skolske klime koriscen je Profil skolske klime (The Charles F. Kettering, Ltd. - CFK School Climate Profile), a za procenu adaptivnih karakteristika ucenika Skala adaptivnih karakteristika iz Ahenbahovog sistema empirijski zasnovane procene, verzija za nastavnike (TRF Adaptive Functioning Profile). Oba upitnika popunjavali su nastavnici razredne nastave. Rezultati: Otkrivene su pozitivne korelacije izmedu kvaliteta skolske klime, programskih, procesnih i materijalnih determinanti, s jedne i adaptivnih karakteristika ucenika, s druge strane. Na osnovu rezultata regresione analize izdvojene su programske determinante skolske klime kao jedini znacajan prediktor. Zakljucak: Rezultati ovog istrazivanja potvrduju da dobra skolska klima, a pogotovo skolski programi i prakse u domenu ucenja i poducavanja, mogu doprineti adaptivnim karakteristikama ucenika. Polazeci od dobijenih rezultata u radu su opisane implikacije za buduca istrazivanja i praksu u ovoj oblasti.
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - School climate and adaptive characteristics of younger primary school students
T1  - Školska klima i adaptivne karakteristike učenika mlađih razreda osnovne škole
EP  - 108
IS  - 2
SP  - 93
VL  - 20
DO  - 10.5937/specedreh20-32979
ER  - 
@article{
author = "Đurišić, Maša and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2021",
abstract = "Introduction. It has long been established that school climate can influence the course and outcomes of education, but the findings of previous research are inconsistent as to which elements of school climate are crucial for positive outcomes. This paper provides a more detailed insight into the individual contribution of the dimensions and determinants of school climate for adaptive functioning of students. Objective. The objective of the research was to consider the patterns of the relationship between the quality of school climate and its determinants (program, process and material) and adaptive characteristics of students. Methods. The research was conducted in five primary schools in Belgrade. The Charles F. Kettering, Ltd. - CFK School Climate Profile was used to assess school climate, and the TRF Adaptive Functioning Profile was used to assess adaptive characteristics of students. Both questionnaires were completed by primary school teachers. Results. Positive correlations were found between the quality of school climate, program, process and material determinants, on the one hand and, on the other hand, adaptive characteristics of students. Based on the results of regression analysis, the program determinants of school climate were singled out as the only significant predictor. Conclusion. The results of this research confirm that a good school climate, and especially school programs and practices in the domain of learning and teaching, can contribute to adaptive characteristics of students. Based on the obtained results, the paper describes the implications for future research and practice in this field., Uvod: Odavno je ustanovljeno da skolska klima moze uticati na tok i ishode obrazovanja, ali nalazi prethodnih istrazivanja nisu saglasni u pogledu toga koji su elementi skolske klime presudni za pozitivne ishode. Ovaj rad pruza detaljniji uvid u pojedinacni doprinos dimenzija i determinanti skolske klime za adaptivno funkcionisanje ucenika. Cilj: Cilj istrazivanja bilo je sagledavanje obrazaca povezanosti kvaliteta skolske klime i njenih determinanti (programskih, procesnih i materijalnih) i adaptivnih karakteristika ucenika. Metode: Tstrazivanje je radeno u pet osnovnih skola na teritoriji Beograda. Za procenu skolske klime koriscen je Profil skolske klime (The Charles F. Kettering, Ltd. - CFK School Climate Profile), a za procenu adaptivnih karakteristika ucenika Skala adaptivnih karakteristika iz Ahenbahovog sistema empirijski zasnovane procene, verzija za nastavnike (TRF Adaptive Functioning Profile). Oba upitnika popunjavali su nastavnici razredne nastave. Rezultati: Otkrivene su pozitivne korelacije izmedu kvaliteta skolske klime, programskih, procesnih i materijalnih determinanti, s jedne i adaptivnih karakteristika ucenika, s druge strane. Na osnovu rezultata regresione analize izdvojene su programske determinante skolske klime kao jedini znacajan prediktor. Zakljucak: Rezultati ovog istrazivanja potvrduju da dobra skolska klima, a pogotovo skolski programi i prakse u domenu ucenja i poducavanja, mogu doprineti adaptivnim karakteristikama ucenika. Polazeci od dobijenih rezultata u radu su opisane implikacije za buduca istrazivanja i praksu u ovoj oblasti.",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "School climate and adaptive characteristics of younger primary school students, Školska klima i adaptivne karakteristike učenika mlađih razreda osnovne škole",
pages = "108-93",
number = "2",
volume = "20",
doi = "10.5937/specedreh20-32979"
}
Đurišić, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2021). School climate and adaptive characteristics of younger primary school students. in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 20(2), 93-108.
https://doi.org/10.5937/specedreh20-32979
Đurišić M, Žunić-Pavlović V. School climate and adaptive characteristics of younger primary school students. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2021;20(2):93-108.
doi:10.5937/specedreh20-32979 .
Đurišić, Maša, Žunić-Pavlović, Vesna, "School climate and adaptive characteristics of younger primary school students" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 20, no. 2 (2021):93-108,
https://doi.org/10.5937/specedreh20-32979 . .
1
1

Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu

Đurišić, Maša; Žunić-Pavlović, Vesna

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)

TY  - CONF
AU  - Đurišić, Maša
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3762
AB  - Uvod: Problemi ponašanja koji se javljaju na mlađem školskom uzrastu ima- ju negativan uticaj na funkcionisanje dece u različitim domenima. Veliki broj istraživanja govori u prilog tome da problemi ponašanja pokazuju stabilnost tokom odrastanja i da predstavljaju značajne prediktore mentalnih poreme- ćaja i teškoća u socijalnom funkcionisanju na starijem uzrastu. U savremenoj literaturi, posebno domaćoj, nedovoljno se posvećuje pažnja proučavanju pro- blema ponašanja na mlađem školskom uzrastu koji je kritičan za ranu identi- fikaciju i blagovremenu reakciju u cilju prevencije negativnih razvojnih ishoda.
Cilj: Cilj ovog istraživanja bio je utvrđivanje prevalencije problema ponašanja učenika mlađeg školskog uzrasta, kao i utvrđivanje razlika u ispoljavanju pro- blema u odnosu na pol i uzrast.
Metod: Istraživanjem je obuhvaćen 541 učenik iz šest beogradskih osnovnih škola. Za procenu problema ponašanja učenika korišćen je Upitnik za nastav- nike iz Ahenbahovog sistema empirijski bazirane procene (ASEBA TRF/6-18).
Rezultati: Dobijeni podaci ukazuju da je nivo problema kod učenika mlađih ra- zreda osnovne škole relativno nizak. Кod 15,8% učenika učestalost problema je na graničnom ili klinički značajnom nivou. Problemi su statistički značajno učestaliji kod dečaka u odnosu na devojčice i na starijem u odnosu na mlađi uzrast.
Zaključak: Nalazi o prevalenciji problema ponašanja na mlađem školskom uzrastu imaju značaj za praksu jer pružaju jasne smernice za primenu preven- tivnih pristupa i modela u školskom okruženju.
AB  - Introduction: Behavioral problems that occur at a younger school age have a negative impact on the functioning of children in different domains. Numerous studies suggest that behavioral problems show stability during growing up and are significant predictors of mental disorders and difficulties in social functioning at an older age. In contemporary literature, especially domestic, insufficient attention was paid to the study of behavioral problems at a younger school age, which is critical for early identification and timely response in order to prevent negative developmental outcomes.
Aim: The aim of this research was to determine the prevalence of behavioral problems of younger school age students, as well as to determine the differences in the manifestation of the problem in relation to gender and age.
Method: The research included 541 students from six Belgrade primary schools. The Teacher’s Report Form from the Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA TRF6/18) was used to assess student behavior.
Results: The obtained data indicate that the level of problems among younger students in primary school is relatively low. In 15.8% of students, the frequency of the problem was at the borderline or clinically significant level. Problems are statistically more common in boys than in girls and in the elderly in relation to younger age.
Conclusion: Findings on the prevalence of behavioral problems at a younger school age are important for practice because they provide clear guidelines for the application of preventive approaches and models in the school environment.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021.
T1  - Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu
T1  - Behavioral problems at a younger school age
EP  - 166
SP  - 159
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3762
ER  - 
@conference{
author = "Đurišić, Maša and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2021",
abstract = "Uvod: Problemi ponašanja koji se javljaju na mlađem školskom uzrastu ima- ju negativan uticaj na funkcionisanje dece u različitim domenima. Veliki broj istraživanja govori u prilog tome da problemi ponašanja pokazuju stabilnost tokom odrastanja i da predstavljaju značajne prediktore mentalnih poreme- ćaja i teškoća u socijalnom funkcionisanju na starijem uzrastu. U savremenoj literaturi, posebno domaćoj, nedovoljno se posvećuje pažnja proučavanju pro- blema ponašanja na mlađem školskom uzrastu koji je kritičan za ranu identi- fikaciju i blagovremenu reakciju u cilju prevencije negativnih razvojnih ishoda.
Cilj: Cilj ovog istraživanja bio je utvrđivanje prevalencije problema ponašanja učenika mlađeg školskog uzrasta, kao i utvrđivanje razlika u ispoljavanju pro- blema u odnosu na pol i uzrast.
Metod: Istraživanjem je obuhvaćen 541 učenik iz šest beogradskih osnovnih škola. Za procenu problema ponašanja učenika korišćen je Upitnik za nastav- nike iz Ahenbahovog sistema empirijski bazirane procene (ASEBA TRF/6-18).
Rezultati: Dobijeni podaci ukazuju da je nivo problema kod učenika mlađih ra- zreda osnovne škole relativno nizak. Кod 15,8% učenika učestalost problema je na graničnom ili klinički značajnom nivou. Problemi su statistički značajno učestaliji kod dečaka u odnosu na devojčice i na starijem u odnosu na mlađi uzrast.
Zaključak: Nalazi o prevalenciji problema ponašanja na mlađem školskom uzrastu imaju značaj za praksu jer pružaju jasne smernice za primenu preven- tivnih pristupa i modela u školskom okruženju., Introduction: Behavioral problems that occur at a younger school age have a negative impact on the functioning of children in different domains. Numerous studies suggest that behavioral problems show stability during growing up and are significant predictors of mental disorders and difficulties in social functioning at an older age. In contemporary literature, especially domestic, insufficient attention was paid to the study of behavioral problems at a younger school age, which is critical for early identification and timely response in order to prevent negative developmental outcomes.
Aim: The aim of this research was to determine the prevalence of behavioral problems of younger school age students, as well as to determine the differences in the manifestation of the problem in relation to gender and age.
Method: The research included 541 students from six Belgrade primary schools. The Teacher’s Report Form from the Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA TRF6/18) was used to assess student behavior.
Results: The obtained data indicate that the level of problems among younger students in primary school is relatively low. In 15.8% of students, the frequency of the problem was at the borderline or clinically significant level. Problems are statistically more common in boys than in girls and in the elderly in relation to younger age.
Conclusion: Findings on the prevalence of behavioral problems at a younger school age are important for practice because they provide clear guidelines for the application of preventive approaches and models in the school environment.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021.",
title = "Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu, Behavioral problems at a younger school age",
pages = "166-159",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3762"
}
Đurišić, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2021). Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu. in Zbornik radova - 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 159-166.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3762
Đurišić M, Žunić-Pavlović V. Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu. in Zbornik radova - 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021.. 2021;:159-166.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3762 .
Đurišić, Maša, Žunić-Pavlović, Vesna, "Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu" in Zbornik radova - 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021. (2021):159-166,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3762 .

Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu

Đurišić, Maša; Žunić-Pavlović, Vesna

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)

TY  - CONF
AU  - Đurišić, Maša
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3610
AB  - Introduction: Behavioral problems that occur at a younger school age 
have a negative impact on the functioning of children in different domains. 
Numerous studies suggest that behavioral problems show stability 
during growing up and are significant predictors of mental disorders 
and difficulties in social functioning at an older age. In contemporary 
literature, especially domestic, insufficient attention was paid to the 
study of behavioral problems at a younger school age, which is critical 
for early identification and timely response in order to prevent negative 
developmental outcomes.
Aim: The aim of this research was to determine the prevalence of 
behavioral problems of younger school age students, as well as to 
determine the differences in the manifestation of the problem in relation 
to gender and age.
Method: The research included 541 students from six Belgrade primary 
schools. The Teacher’s Report Form from the Achenbach System of 
Empirically Based Assessment (ASEBA TRF6/18) was used to assess 
student behavior.
Results: The obtained data indicate that the level of problems among 
younger students in primary school is relatively low. In 15.8% of students, 
the frequency of the problem was at the borderline or clinically significant 
level. Problems are statistically more common in boys than in girls and in 
the elderly in relation to younger age.
Conclusion: Findings on the prevalence of behavioral problems at a 
younger school age are important for practice because they provide clear 
guidelines for the application of preventive approaches and models in the 
school environment.
AB  - Uvod: Problemi ponašanja koji se javljaju na mlađem školskom uzrastu 
imaju negativan uticaj na funkcionisanje dece u različitim domenima. Veliki 
broj istraživanja govori u prilog tome da problemi ponašanja pokazuju 
stabilnost tokom odrastanja i da predstavljaju značajne prediktore 
mentalnih poremećaja i teškoća u socijalnom funkcionisanju na starijem 
uzrastu. U savremenoj literaturi, posebno domaćoj, nedovoljno se 
posvećuje pažnja proučavanju problema ponašanja na mlađem školskom 
uzrastu koji je kritičan za ranu identifikaciju i blagovremenu reakciju u cilju 
prevencije negativnih razvojnih ishoda.
Cilj: Cilj ovog istraživanja bio je utvrđivanje prevalencije problema 
ponašanja učenika mlađeg školskog uzrasta, kao i utvrđivanje razlika u 
ispoljavanju problema u odnosu na pol i uzrast.
Metod: Istraživanjem je obuhvaćen 541 učenik iz šest beogradskih 
osnovnih škola. Za procenu problema ponašanja učenika korišćen je 
Upitnik za nastavnike iz Ahenbahovog sistema empirijski bazirane procene 
(ASEBA TRF/6-18).
Rezultati: Dobijeni podaci ukazuju da je nivo problema kod učenika mlađih 
razreda osnovne škole relativno nizak. Кod 15,8% učenika učestalost 
problema je na graničnom ili klinički značajnom nivou. Problemi su 
statistički značajno učestaliji kod dečaka u odnosu na devojčice i na 
starijem u odnosu na mlađi uzrast.
Zaključak: Nalazi o prevalenciji problema ponašanja na mlađem školskom 
uzrastu imaju značaj za praksu jer pružaju jasne smernice za primenu 
preventivnih pristupa i modela u školskom okruženju
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik rezimea 11. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 29–30. oktobar 2021. godine
T1  - Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu
T1  - Behavioral problems at a younger school age
EP  - 68
SP  - 67
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3610
ER  - 
@conference{
author = "Đurišić, Maša and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2021",
abstract = "Introduction: Behavioral problems that occur at a younger school age 
have a negative impact on the functioning of children in different domains. 
Numerous studies suggest that behavioral problems show stability 
during growing up and are significant predictors of mental disorders 
and difficulties in social functioning at an older age. In contemporary 
literature, especially domestic, insufficient attention was paid to the 
study of behavioral problems at a younger school age, which is critical 
for early identification and timely response in order to prevent negative 
developmental outcomes.
Aim: The aim of this research was to determine the prevalence of 
behavioral problems of younger school age students, as well as to 
determine the differences in the manifestation of the problem in relation 
to gender and age.
Method: The research included 541 students from six Belgrade primary 
schools. The Teacher’s Report Form from the Achenbach System of 
Empirically Based Assessment (ASEBA TRF6/18) was used to assess 
student behavior.
Results: The obtained data indicate that the level of problems among 
younger students in primary school is relatively low. In 15.8% of students, 
the frequency of the problem was at the borderline or clinically significant 
level. Problems are statistically more common in boys than in girls and in 
the elderly in relation to younger age.
Conclusion: Findings on the prevalence of behavioral problems at a 
younger school age are important for practice because they provide clear 
guidelines for the application of preventive approaches and models in the 
school environment., Uvod: Problemi ponašanja koji se javljaju na mlađem školskom uzrastu 
imaju negativan uticaj na funkcionisanje dece u različitim domenima. Veliki 
broj istraživanja govori u prilog tome da problemi ponašanja pokazuju 
stabilnost tokom odrastanja i da predstavljaju značajne prediktore 
mentalnih poremećaja i teškoća u socijalnom funkcionisanju na starijem 
uzrastu. U savremenoj literaturi, posebno domaćoj, nedovoljno se 
posvećuje pažnja proučavanju problema ponašanja na mlađem školskom 
uzrastu koji je kritičan za ranu identifikaciju i blagovremenu reakciju u cilju 
prevencije negativnih razvojnih ishoda.
Cilj: Cilj ovog istraživanja bio je utvrđivanje prevalencije problema 
ponašanja učenika mlađeg školskog uzrasta, kao i utvrđivanje razlika u 
ispoljavanju problema u odnosu na pol i uzrast.
Metod: Istraživanjem je obuhvaćen 541 učenik iz šest beogradskih 
osnovnih škola. Za procenu problema ponašanja učenika korišćen je 
Upitnik za nastavnike iz Ahenbahovog sistema empirijski bazirane procene 
(ASEBA TRF/6-18).
Rezultati: Dobijeni podaci ukazuju da je nivo problema kod učenika mlađih 
razreda osnovne škole relativno nizak. Кod 15,8% učenika učestalost 
problema je na graničnom ili klinički značajnom nivou. Problemi su 
statistički značajno učestaliji kod dečaka u odnosu na devojčice i na 
starijem u odnosu na mlađi uzrast.
Zaključak: Nalazi o prevalenciji problema ponašanja na mlađem školskom 
uzrastu imaju značaj za praksu jer pružaju jasne smernice za primenu 
preventivnih pristupa i modela u školskom okruženju",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik rezimea 11. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 29–30. oktobar 2021. godine",
title = "Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu, Behavioral problems at a younger school age",
pages = "68-67",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3610"
}
Đurišić, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2021). Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu. in Zbornik rezimea 11. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 29–30. oktobar 2021. godine
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 67-68.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3610
Đurišić M, Žunić-Pavlović V. Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu. in Zbornik rezimea 11. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 29–30. oktobar 2021. godine. 2021;:67-68.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3610 .
Đurišić, Maša, Žunić-Pavlović, Vesna, "Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu" in Zbornik rezimea 11. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 29–30. oktobar 2021. godine (2021):67-68,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3610 .

Povezanost školske klime i problema u ponašanju kod učenika mlađih razreda osnovne škole

Đurišić, Maša

(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2020)

TY  - THES
AU  - Đurišić, Maša
PY  - 2020
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=7968
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:23325/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=33349385
UR  - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18078
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3557
AB  - Rezultati dosadašnjih istraživanja konzistentno potvrđuju da školska klimaznačajno utiče na postignuća i ponašanje učenika. Cilj ovog istraživanja je utvrđivanjepovezanosti između osnovnih dimenzija i determinanti školske klime, s jedne iadaptivnih karakteristika i problema u ponašanju učenika, s druge strane.Uzorak istraživanja obuhvatio je poduzorak od 541 učenika beogradskih osnovnihškola, uzrasta 6–11 godina, oba pola i poduzorak od 24 nastavnika razredne nastave,ženskog pola. Podaci o učenicima i školi dobijeni su anketiranjem nastavnika. Zaprocenu adaptivnih karakteristika i problema u ponašanju učenika korišćena je TRFskala (Teacher's Report Form/6-18), dok je za procenu školske klime, njenih dimenzija ideterminanti korišćen Profil školske klime (School Climate Profile). Korelacionim ikanoničkim analizama ispitivala se veza između glavnih varijabli istraživanja kojeopisuju školsku klimu i probleme u ponašanju.Rezultati istraživanja pokazuju da su adaptivne karakteristike učenika pozitivnopovezane sa svim dimenzijama i determinantama školske klime. Internalizovaniproblemi, agresivno ponašanje i problemi mišljenja su pozitivno povezani sa dimenzijamaškolske klime kontinuirani akademski i socijalni razvoj, održavanje škole i briga.Anksioznost-depresivnost, kršenje pravila ponašanja i socijalni problemi su negativnopovezani sa programskim determinantama mogućnosti za aktivno učenje i fleksibilne iraznovrsne aktivnosti. Nisu otkriveni specifični obrasci povezanosti školske klime sarazličitim problemima učenika, ali su otkrivene razlike u obrascima veze školske klimesa adaptivnim karakteristikama i problemima u ponašanju učenika.Dobijeni rezultati potvrđuju da je školska klima značajan faktor adaptivnihkarakteristika i problema u ponašanju učenika
AB  - The results of previous research consistently confirm that the school climate significantlyinfluences student achievement and behavior. The aim of this research was to determine therelationship between the fundamental dimensions and determinants of the school climate, on theone hand, and adaptive characteristics and student behavioral problems, on the other hand.The research sample included a subsample of 541 students from Belgrade primary schools,aged 6–11, of both sexes, and a subsample of 24 primary school teachers, all-female. Data onstudents and the school were obtained by surveying teachers. The Teacher Report Form (TRF/6-18) was used to assess the adaptive characteristics and behavioral problems of students, while theSchool Climate Profile was used to assess the school climate, its dimensions and determinants.Correlation and canonical analysis examined the relationship between the main research variablesthat describe the school climate and behavioral problems.The results of the research show that the adaptive characteristics of students are positivelyrelated to all dimensions and determinants of the school climate. Internalizing problems, aggressivebehavior and thinking problems are positively related to the dimensions of the school climatecontinuous academic and social development, school renewal and care. Anxiety-depression, rulebreakingbehavior and social problems are negatively related to the programs determinants ofopportunities for active learning and flexible curriculum and extracurricular activities. No specificpatterns in the relationship between school climate and different student problems were found.However, the differences in patterns of the relationship between school climate with adaptivecharacteristics and student behavior problems were found.The obtained results confirm that the school climate presents a significant factor in adaptivecharacteristics and behavioral problems in students
PB  - Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Povezanost školske klime i problema u ponašanju kod učenika mlađih razreda osnovne škole
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18078
ER  - 
@phdthesis{
author = "Đurišić, Maša",
year = "2020",
abstract = "Rezultati dosadašnjih istraživanja konzistentno potvrđuju da školska klimaznačajno utiče na postignuća i ponašanje učenika. Cilj ovog istraživanja je utvrđivanjepovezanosti između osnovnih dimenzija i determinanti školske klime, s jedne iadaptivnih karakteristika i problema u ponašanju učenika, s druge strane.Uzorak istraživanja obuhvatio je poduzorak od 541 učenika beogradskih osnovnihškola, uzrasta 6–11 godina, oba pola i poduzorak od 24 nastavnika razredne nastave,ženskog pola. Podaci o učenicima i školi dobijeni su anketiranjem nastavnika. Zaprocenu adaptivnih karakteristika i problema u ponašanju učenika korišćena je TRFskala (Teacher's Report Form/6-18), dok je za procenu školske klime, njenih dimenzija ideterminanti korišćen Profil školske klime (School Climate Profile). Korelacionim ikanoničkim analizama ispitivala se veza između glavnih varijabli istraživanja kojeopisuju školsku klimu i probleme u ponašanju.Rezultati istraživanja pokazuju da su adaptivne karakteristike učenika pozitivnopovezane sa svim dimenzijama i determinantama školske klime. Internalizovaniproblemi, agresivno ponašanje i problemi mišljenja su pozitivno povezani sa dimenzijamaškolske klime kontinuirani akademski i socijalni razvoj, održavanje škole i briga.Anksioznost-depresivnost, kršenje pravila ponašanja i socijalni problemi su negativnopovezani sa programskim determinantama mogućnosti za aktivno učenje i fleksibilne iraznovrsne aktivnosti. Nisu otkriveni specifični obrasci povezanosti školske klime sarazličitim problemima učenika, ali su otkrivene razlike u obrascima veze školske klimesa adaptivnim karakteristikama i problemima u ponašanju učenika.Dobijeni rezultati potvrđuju da je školska klima značajan faktor adaptivnihkarakteristika i problema u ponašanju učenika, The results of previous research consistently confirm that the school climate significantlyinfluences student achievement and behavior. The aim of this research was to determine therelationship between the fundamental dimensions and determinants of the school climate, on theone hand, and adaptive characteristics and student behavioral problems, on the other hand.The research sample included a subsample of 541 students from Belgrade primary schools,aged 6–11, of both sexes, and a subsample of 24 primary school teachers, all-female. Data onstudents and the school were obtained by surveying teachers. The Teacher Report Form (TRF/6-18) was used to assess the adaptive characteristics and behavioral problems of students, while theSchool Climate Profile was used to assess the school climate, its dimensions and determinants.Correlation and canonical analysis examined the relationship between the main research variablesthat describe the school climate and behavioral problems.The results of the research show that the adaptive characteristics of students are positivelyrelated to all dimensions and determinants of the school climate. Internalizing problems, aggressivebehavior and thinking problems are positively related to the dimensions of the school climatecontinuous academic and social development, school renewal and care. Anxiety-depression, rulebreakingbehavior and social problems are negatively related to the programs determinants ofopportunities for active learning and flexible curriculum and extracurricular activities. No specificpatterns in the relationship between school climate and different student problems were found.However, the differences in patterns of the relationship between school climate with adaptivecharacteristics and student behavior problems were found.The obtained results confirm that the school climate presents a significant factor in adaptivecharacteristics and behavioral problems in students",
publisher = "Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Povezanost školske klime i problema u ponašanju kod učenika mlađih razreda osnovne škole",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18078"
}
Đurišić, M.. (2020). Povezanost školske klime i problema u ponašanju kod učenika mlađih razreda osnovne škole. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18078
Đurišić M. Povezanost školske klime i problema u ponašanju kod učenika mlađih razreda osnovne škole. in Универзитет у Београду. 2020;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18078 .
Đurišić, Maša, "Povezanost školske klime i problema u ponašanju kod učenika mlađih razreda osnovne škole" in Универзитет у Београду (2020),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18078 .

Problemski pristupi u proučavanju ponašanja dece

Đurišić, Maša; Drača, Sanela

(Drustvo defektologa Srbije, 2017)

TY  - JOUR
AU  - Đurišić, Maša
AU  - Drača, Sanela
PY  - 2017
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3631
AB  - Tokom perioda intenzivne istraživačke aktivnosti, kao i naglog porasta saznanja u oblasti dečje psihopatologije, ukazala se potreba za organizovanjem tog narastajućeg znanja ali i revizijama u skladu sa novim saznanjima, što je dovelo do nastanka klasifikacionih sistema koji su tokom godina
prertrpeli različite izmene.
U naučnoj literaturi se uglavnom pominju dva klasifikaciona pristupa:
Kategorijalni model, koji je sadržan psihijatrijskim, dijagnostičkim klasifikacionim sistemima mentalnih poremećaja uopšte i Dimenzionalni model,
koji je nastao kao reakcija na nedostatke kategorijalnog modela.
Cilj ovog rada je da se prikaže kako se koncept i shvatanje problema u ponašanju dece menjao kroz istoriju, a potom i da se ukaže na prednosti i nedostatke savremenih klasifikacionih pristupa
AB  - During the period of intensive research activities and rapid increase
knowledge in the field of child psychopathology, there was a need to organize
this growing knowledge in accordance with the new findings, which led to the
creation of classification systems that have over the years sustained different
shifts.
In the scientific literature we can find two classification approaches: the
categorical model contained psychiatric, diagnostic classification systems
of mental disorders in general and Dimensional model that has emerged in
response to the shortcomings of categorical model.
The aim of this paper is to show how the concept and understanding of the
behavioral problems of children changed through history, and then to point out
the advantages and disadvantages of modern classification approach.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Problemski pristupi u proučavanju ponašanja dece
T1  - Problem approaches in the study of children’s behavior
EP  - 96
IS  - 3
SP  - 85
VL  - 23
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3631
ER  - 
@article{
author = "Đurišić, Maša and Drača, Sanela",
year = "2017",
abstract = "Tokom perioda intenzivne istraživačke aktivnosti, kao i naglog porasta saznanja u oblasti dečje psihopatologije, ukazala se potreba za organizovanjem tog narastajućeg znanja ali i revizijama u skladu sa novim saznanjima, što je dovelo do nastanka klasifikacionih sistema koji su tokom godina
prertrpeli različite izmene.
U naučnoj literaturi se uglavnom pominju dva klasifikaciona pristupa:
Kategorijalni model, koji je sadržan psihijatrijskim, dijagnostičkim klasifikacionim sistemima mentalnih poremećaja uopšte i Dimenzionalni model,
koji je nastao kao reakcija na nedostatke kategorijalnog modela.
Cilj ovog rada je da se prikaže kako se koncept i shvatanje problema u ponašanju dece menjao kroz istoriju, a potom i da se ukaže na prednosti i nedostatke savremenih klasifikacionih pristupa, During the period of intensive research activities and rapid increase
knowledge in the field of child psychopathology, there was a need to organize
this growing knowledge in accordance with the new findings, which led to the
creation of classification systems that have over the years sustained different
shifts.
In the scientific literature we can find two classification approaches: the
categorical model contained psychiatric, diagnostic classification systems
of mental disorders in general and Dimensional model that has emerged in
response to the shortcomings of categorical model.
The aim of this paper is to show how the concept and understanding of the
behavioral problems of children changed through history, and then to point out
the advantages and disadvantages of modern classification approach.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Problemski pristupi u proučavanju ponašanja dece, Problem approaches in the study of children’s behavior",
pages = "96-85",
number = "3",
volume = "23",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3631"
}
Đurišić, M.,& Drača, S.. (2017). Problemski pristupi u proučavanju ponašanja dece. in Beogradska defektološka škola
Drustvo defektologa Srbije., 23(3), 85-96.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3631
Đurišić M, Drača S. Problemski pristupi u proučavanju ponašanja dece. in Beogradska defektološka škola. 2017;23(3):85-96.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3631 .
Đurišić, Maša, Drača, Sanela, "Problemski pristupi u proučavanju ponašanja dece" in Beogradska defektološka škola, 23, no. 3 (2017):85-96,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3631 .

Istraživanja agresivnog ponašanja dece i mladih u Srbiji iz ugla istraživača: implikacije za buduća istraživanja

Đurišić, Maša

(Drustvo defektologa Srbije, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Đurišić, Maša
PY  - 2015
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3640
AB  - Istraživanjem problema agresivnog ponašanja dece i mladih stiču se nova
saznanja koja mogu doprineti uspešnoj prevenciji ovog ponašanja i ublažavanju eventualnih posledica. U društvu u kome živimo agresivno ponašanje
je veoma rasprostranjeno. Porast agresivnog ponašanja je veoma vidljiv i u
školama. Upravo su nas ti razlozi usmerili na proučavanje ovog problema.
Cilj ovog rada je da se, pregledom literature izdvoje radovi koji su u svoj
istraživački fokus postavili agresivno ponašanje dece i mladih, kao i da se
sistematizuju saznanja iz ovog područja što bi rezultiralo kreiranjem smernica za praktičan rad. Pri ovom pregledu korišćen je servis Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku – KOBSON preko koga je izvršena
pretraga baza radova. Pretraživanje je obuhvatalo radove objavljene u periodu 2000. godine do 2015. godine. Pregled je obuhvatao veliki broj radova,
ali je 48 od njih iskorišćeno za ovaj rad. Reč je o kvalitativnom istraživanju
u kome je korišćen postupak analize sadržaja.
Zabrinutost zbog agresivnog ponašanja pojačava zahteve da se problem
objasni i da se preduzmu određene mere kako bi se rešio. Zbog toga je neophodno da se u svim školama sprovedu različiti programi i projekti čiji su
ciljevi učenje nenasilne komunikacije, smanjenje nasilja u školama kao i aktivizacija dece i mladih. Prema tome, agresivno ponašanje može da se suzbije otklanjanjem onoga sto ga podstiče i menjanjem motiva koji ga izazivaju.
AB  - The research problems of aggressive behavior in children and young people
acquire new knowledge that can contribute to the successful prevention of this
behavior and mitigation of the consequences. In the society we live in aggressive
behavior is widespread. The increase in aggressive behavior is very visible in
schools. We just got these reasons focused on the study of this problem.
The aim of this study is that, aside literature review papers in his research
focus set aggressive behavior in children and youth, and to systematize
knowledge in this field which would result in the creation of guidelines
for practical work. In this review we used the services of Serbian Library
Consortium for Coordinated Acquisition – KOBSON through whom he made
search base papers. Search included articles published in the period 2000 to
2015. View included a number of papers, but 48 of them used for this work. It
is a qualitative research in which the procedure has been used content analysis.
Concerns about aggressive behavior reinforces the requirement to explain
the problem and to take measures to resolve. It is therefore necessary that
all schools implement various programs and projects whose objectives are
teaching non-violent communication, reducing violence in schools as well as
the activation of children and youth. Thus, aggressive behavior can suppress
the elimination of what it promotes and changing the motives that cause it.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Istraživanja agresivnog ponašanja dece i mladih u Srbiji iz ugla istraživača: implikacije za buduća istraživanja
T1  - Research aggressive behavior children and youth in Serbia from the point of researchers: implications For further research
IS  - 2
SP  - 61
VL  - 21
VL  - 77
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3640
ER  - 
@article{
author = "Đurišić, Maša",
year = "2015",
abstract = "Istraživanjem problema agresivnog ponašanja dece i mladih stiču se nova
saznanja koja mogu doprineti uspešnoj prevenciji ovog ponašanja i ublažavanju eventualnih posledica. U društvu u kome živimo agresivno ponašanje
je veoma rasprostranjeno. Porast agresivnog ponašanja je veoma vidljiv i u
školama. Upravo su nas ti razlozi usmerili na proučavanje ovog problema.
Cilj ovog rada je da se, pregledom literature izdvoje radovi koji su u svoj
istraživački fokus postavili agresivno ponašanje dece i mladih, kao i da se
sistematizuju saznanja iz ovog područja što bi rezultiralo kreiranjem smernica za praktičan rad. Pri ovom pregledu korišćen je servis Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku – KOBSON preko koga je izvršena
pretraga baza radova. Pretraživanje je obuhvatalo radove objavljene u periodu 2000. godine do 2015. godine. Pregled je obuhvatao veliki broj radova,
ali je 48 od njih iskorišćeno za ovaj rad. Reč je o kvalitativnom istraživanju
u kome je korišćen postupak analize sadržaja.
Zabrinutost zbog agresivnog ponašanja pojačava zahteve da se problem
objasni i da se preduzmu određene mere kako bi se rešio. Zbog toga je neophodno da se u svim školama sprovedu različiti programi i projekti čiji su
ciljevi učenje nenasilne komunikacije, smanjenje nasilja u školama kao i aktivizacija dece i mladih. Prema tome, agresivno ponašanje može da se suzbije otklanjanjem onoga sto ga podstiče i menjanjem motiva koji ga izazivaju., The research problems of aggressive behavior in children and young people
acquire new knowledge that can contribute to the successful prevention of this
behavior and mitigation of the consequences. In the society we live in aggressive
behavior is widespread. The increase in aggressive behavior is very visible in
schools. We just got these reasons focused on the study of this problem.
The aim of this study is that, aside literature review papers in his research
focus set aggressive behavior in children and youth, and to systematize
knowledge in this field which would result in the creation of guidelines
for practical work. In this review we used the services of Serbian Library
Consortium for Coordinated Acquisition – KOBSON through whom he made
search base papers. Search included articles published in the period 2000 to
2015. View included a number of papers, but 48 of them used for this work. It
is a qualitative research in which the procedure has been used content analysis.
Concerns about aggressive behavior reinforces the requirement to explain
the problem and to take measures to resolve. It is therefore necessary that
all schools implement various programs and projects whose objectives are
teaching non-violent communication, reducing violence in schools as well as
the activation of children and youth. Thus, aggressive behavior can suppress
the elimination of what it promotes and changing the motives that cause it.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Istraživanja agresivnog ponašanja dece i mladih u Srbiji iz ugla istraživača: implikacije za buduća istraživanja, Research aggressive behavior children and youth in Serbia from the point of researchers: implications For further research",
number = "2",
pages = "61",
volume = "21, 77",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3640"
}
Đurišić, M.. (2015). Istraživanja agresivnog ponašanja dece i mladih u Srbiji iz ugla istraživača: implikacije za buduća istraživanja. in Beogradska defektološka škola
Drustvo defektologa Srbije., 21(2), 61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3640
Đurišić M. Istraživanja agresivnog ponašanja dece i mladih u Srbiji iz ugla istraživača: implikacije za buduća istraživanja. in Beogradska defektološka škola. 2015;21(2):61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3640 .
Đurišić, Maša, "Istraživanja agresivnog ponašanja dece i mladih u Srbiji iz ugla istraživača: implikacije za buduća istraživanja" in Beogradska defektološka škola, 21, no. 2 (2015):61,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3640 .