Janković Nikolić, Marina

Link to this page

Authority KeyName Variants
4267b0b1-041c-4d36-880b-878bebdd8242
  • Janković Nikolić, Marina (2)
  • Janković-Nikolić, Marina (1)
Projects

Author's Bibliography

Merenje ispoljavanja aleksitimije i autističnih odlika kod studenata: unutrašnja konzistentnost i konvergentna validnost skala

Glumbić, Nenad; Milosavljević, Kristina; Đurić, Uroš; Janković Nikolić, Marina

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)

TY  - CONF
AU  - Glumbić, Nenad
AU  - Milosavljević, Kristina
AU  - Đurić, Uroš
AU  - Janković Nikolić, Marina
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5350
AB  - Uvod: Aleksitimija kao subklinički fenomen i poremećaj iz spektra autizma
dele pojedine karakteristike, a jedna od njih je upravo smanjena sposobnost
razumevanja i identifikacije kako svojih, tako i tuđih emocija, kao i smanjena
i kvalitativno izmenjena sposobnost komunikacije u vezi sa iskazivanjem ovih
emocija kroz razgovor sa drugima.
Cilj: Usled prepletenosto aleksitimije i autizma cilj našeg rada bio je da
na populaciji studenata utvrdimo povezanost dve skale za procenu aleksitimije

– Torontske skale za procenu aleksitimije (TAS-20) i Pertskog upitnika
za procenu aleksitimije (PAQ), kao i povezanost skala za procenu aleksitimije
i autističnih odlika – crta autizma u oblasti socijalne komunikacije i stereotipnog
ponašanja,
izraženih
kroz
koeficijent
autističnosti
(AQ).
Metode:
Uzorak
je
činilo
159
studenata
(131
ženskog
i
28
muškog
pola)
starosti
od

19
do
36
godina.
Za
procenu
aleksitimije
korišćeni
su
TAS-20
i
PAQ,
dok
je
za
procenu
autističnih
odlika
korišćen
koeficijent
autističnosti
(AQ).
Rezultati:
Rezultati
istraživanja
ukazuju
na
visoku
povezanost
dva
instrumenta

za
procenu
aleksitimije
(rs
=
0,80,
p
<
0,001),
s
tim
da
je
Pertski
upitnik
za
procenu
aleksitimije
imao
bolju
unutrašnju
konzistentnost
0,96,
u
odnosu
na
0,86
i

ukazivao
na
manji
procenat
osoba
sa
visokim
nivoom
aleksitimije
(5,7%
u
odnosu
na
12,6%).
Između
aleksitimije
i
autističnih
odlika
utvrđena
je
umerena
pozi-
tivna povezanost (AQ i PAQ: rs = 0,46, p < 0,001; AQ i TAS-20: rs = 0,51, p<0,001).
Zaključak: Prema našim saznanjima, ovo je prvo istraživanje u kome je korišćen
Pertski upitnik aleksitimije preveden na srpski jezik. Upitnik je pokazao odličnu unutrašnju konzistentnost, kao i konvergentnu validnost, izraženu kroz
visoku korelaciju sa Toronto skalom za procenu aleksitimije. Dobijena korelacija
između
dve
mere
za
procenu
aleksitimije,
kao
i
između
skala
za
procenu

aleksitimije
i
autističnih
odlika,
u
skladu
je
sa
rezultatima
prethodnih
inostranih

istraživanja
AB  - ntroduction: Alexithymia, as a subclinical phenomenon, and a disorder within the
autism spectrum share certain characteristics, one of which is a reduced ability to understand
and identify one’s own and others’ emotions, as well as a reduced and qualitatively altered
ability to communicate and express these emotions through conversation with others.
Aim: Due to the interweaving of alexithymia and autism, the aim of our study was to
determine, on the student population, the correlation of two alexithymia assessment scales,
the Toronto Alexithymia Assessment Scale (TAS-20) and the Perth Alexithymia Questionnaire
(PAQ), as well as the association between alexithymia and autistic features – autism in
the area of social communication and stereotypic behavior, expressed through the autistic
coefficient (AQ).
Methods: The sample consisted of 159 students (131 female and 28 male) aged 19
to 36 years. The Toronto Alexithymia Assessment Scale (TAS-20) and the Perth Alexithymia
Questionnaire (PAQ) were used to assess alexithymia, while the Autism Quotient (AQ) was
used to assess autistic features.
Results: The results of the study indicate a high correlation between the two instruments
for assessing alexithymia (rs = .80, p< .001), with the Perth Alexithymia Questionnaire showing
better internal consistency (α =.96, compared to α = .86) and indicating a lower percentage
of individuals with high levels of alexithymia (5.7% compared to 12.6%). A moderate positive
correlation was found between alexithymia and autistic traits (AQ and PAQ: rs= .46, p < .001;
AQ and TAS-20: rs = .51, p < .001).
Conclusion: To our knowledge, this is the first study in which the used Perth Alexithymia
Questionnaire for alexithymia has been translated into the Serbian language. The
questionnaire demonstrated excellent internal consistency, as well as convergent validity,
expressed through a high correlation with the Toronto Alexithymia Scale. The obtained
correlation between the two measures of alexithymia, as well as between alexithymia and
AQ, is in line with the results of previous international studies.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine
T1  - Merenje ispoljavanja aleksitimije i autističnih odlika kod studenata: unutrašnja konzistentnost i konvergentna validnost skala
EP  - 453
SP  - 447
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5350
ER  - 
@conference{
author = "Glumbić, Nenad and Milosavljević, Kristina and Đurić, Uroš and Janković Nikolić, Marina",
year = "2023",
abstract = "Uvod: Aleksitimija kao subklinički fenomen i poremećaj iz spektra autizma
dele pojedine karakteristike, a jedna od njih je upravo smanjena sposobnost
razumevanja i identifikacije kako svojih, tako i tuđih emocija, kao i smanjena
i kvalitativno izmenjena sposobnost komunikacije u vezi sa iskazivanjem ovih
emocija kroz razgovor sa drugima.
Cilj: Usled prepletenosto aleksitimije i autizma cilj našeg rada bio je da
na populaciji studenata utvrdimo povezanost dve skale za procenu aleksitimije

– Torontske skale za procenu aleksitimije (TAS-20) i Pertskog upitnika
za procenu aleksitimije (PAQ), kao i povezanost skala za procenu aleksitimije
i autističnih odlika – crta autizma u oblasti socijalne komunikacije i stereotipnog
ponašanja,
izraženih
kroz
koeficijent
autističnosti
(AQ).
Metode:
Uzorak
je
činilo
159
studenata
(131
ženskog
i
28
muškog
pola)
starosti
od

19
do
36
godina.
Za
procenu
aleksitimije
korišćeni
su
TAS-20
i
PAQ,
dok
je
za
procenu
autističnih
odlika
korišćen
koeficijent
autističnosti
(AQ).
Rezultati:
Rezultati
istraživanja
ukazuju
na
visoku
povezanost
dva
instrumenta

za
procenu
aleksitimije
(rs
=
0,80,
p
<
0,001),
s
tim
da
je
Pertski
upitnik
za
procenu
aleksitimije
imao
bolju
unutrašnju
konzistentnost
0,96,
u
odnosu
na
0,86
i

ukazivao
na
manji
procenat
osoba
sa
visokim
nivoom
aleksitimije
(5,7%
u
odnosu
na
12,6%).
Između
aleksitimije
i
autističnih
odlika
utvrđena
je
umerena
pozi-
tivna povezanost (AQ i PAQ: rs = 0,46, p < 0,001; AQ i TAS-20: rs = 0,51, p<0,001).
Zaključak: Prema našim saznanjima, ovo je prvo istraživanje u kome je korišćen
Pertski upitnik aleksitimije preveden na srpski jezik. Upitnik je pokazao odličnu unutrašnju konzistentnost, kao i konvergentnu validnost, izraženu kroz
visoku korelaciju sa Toronto skalom za procenu aleksitimije. Dobijena korelacija
između
dve
mere
za
procenu
aleksitimije,
kao
i
između
skala
za
procenu

aleksitimije
i
autističnih
odlika,
u
skladu
je
sa
rezultatima
prethodnih
inostranih

istraživanja, ntroduction: Alexithymia, as a subclinical phenomenon, and a disorder within the
autism spectrum share certain characteristics, one of which is a reduced ability to understand
and identify one’s own and others’ emotions, as well as a reduced and qualitatively altered
ability to communicate and express these emotions through conversation with others.
Aim: Due to the interweaving of alexithymia and autism, the aim of our study was to
determine, on the student population, the correlation of two alexithymia assessment scales,
the Toronto Alexithymia Assessment Scale (TAS-20) and the Perth Alexithymia Questionnaire
(PAQ), as well as the association between alexithymia and autistic features – autism in
the area of social communication and stereotypic behavior, expressed through the autistic
coefficient (AQ).
Methods: The sample consisted of 159 students (131 female and 28 male) aged 19
to 36 years. The Toronto Alexithymia Assessment Scale (TAS-20) and the Perth Alexithymia
Questionnaire (PAQ) were used to assess alexithymia, while the Autism Quotient (AQ) was
used to assess autistic features.
Results: The results of the study indicate a high correlation between the two instruments
for assessing alexithymia (rs = .80, p< .001), with the Perth Alexithymia Questionnaire showing
better internal consistency (α =.96, compared to α = .86) and indicating a lower percentage
of individuals with high levels of alexithymia (5.7% compared to 12.6%). A moderate positive
correlation was found between alexithymia and autistic traits (AQ and PAQ: rs= .46, p < .001;
AQ and TAS-20: rs = .51, p < .001).
Conclusion: To our knowledge, this is the first study in which the used Perth Alexithymia
Questionnaire for alexithymia has been translated into the Serbian language. The
questionnaire demonstrated excellent internal consistency, as well as convergent validity,
expressed through a high correlation with the Toronto Alexithymia Scale. The obtained
correlation between the two measures of alexithymia, as well as between alexithymia and
AQ, is in line with the results of previous international studies.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine",
title = "Merenje ispoljavanja aleksitimije i autističnih odlika kod studenata: unutrašnja konzistentnost i konvergentna validnost skala",
pages = "453-447",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5350"
}
Glumbić, N., Milosavljević, K., Đurić, U.,& Janković Nikolić, M.. (2023). Merenje ispoljavanja aleksitimije i autističnih odlika kod studenata: unutrašnja konzistentnost i konvergentna validnost skala. in Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 447-453.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5350
Glumbić N, Milosavljević K, Đurić U, Janković Nikolić M. Merenje ispoljavanja aleksitimije i autističnih odlika kod studenata: unutrašnja konzistentnost i konvergentna validnost skala. in Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine. 2023;:447-453.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5350 .
Glumbić, Nenad, Milosavljević, Kristina, Đurić, Uroš, Janković Nikolić, Marina, "Merenje ispoljavanja aleksitimije i autističnih odlika kod studenata: unutrašnja konzistentnost i konvergentna validnost skala" in Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine (2023):447-453,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5350 .

The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children

Janković-Nikolić, Marina; Glumbić, Nenad; Mentus-Kandić, Tatjana; Teovanović, Predrag

(Društvo psihologa Srbije, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Janković-Nikolić, Marina
AU  - Glumbić, Nenad
AU  - Mentus-Kandić, Tatjana
AU  - Teovanović, Predrag
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5286
AB  - The aim of this study was to determine the relationship between sex, empathy, systemizing,
and autistic traits in primary school children. The sample included 353 primary school children
aged 7-11 years. The children’s versions of the Empathy Quotient – EQ-C, Systemizing
Quotient – SQ-C, and children’s version of the Autism Spectrum Quotient - AQ– C were
used as primary outcome measures. Girls had higher empathy, while boys had higher autistic
traits. Empathy and systemizing were moderately positively correlated, but both were good
predictors of autistic traits. The effect of sex on autistic traits was mediated by empathy as
well as by the difference between systemizing and empathy. These results partially support
assumptions of the Empathizing-Systemizing theory and the Hypersystemizing theory of
autism, which should be further evaluated in a population with the autism spectrum disorder
AB  - Cilj ovog istraživanja bio je da ispita povezanost između pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta. Uzorak je činilo 353 učenika osnovne škole, starosti 7-11 godina. U istraživanju su korišćene dečije verzije Koefcijenta empatičnosti (eng. Empathy Quotient – EQ-C), Koeficijenta sistematizacije (eng. Systemizing Quotient – SQ-C), kao i dečija verzija Koeficijenta autističnog spektra (eng. Autism Spectrum Quotient – AQ-C), kao primarne mere ishoda. Devojčice su imale višu empatiju, dok su dečaci imali izraženije autistične crte. Empatija i sistematizacija su bili u umerenoj pozitivnoj korelaciji, ali su oba bili dobri prediktori autističnih crta. Uticaj pola na autistične crte posredovan je empatijom i razlikom između sistematizacije i empatije. Ovi rezultati delimično podržavaju postavke teorije empatičnosti-sistematizacije i hipersistematizacione teorije autizma, koje bi trebalo dalje proveriti i na populaciji osoba sa poremećajem iz spektra autizma. Ključne reči: empatisanje, sistematizovanje, teorija hipersistematizacije, autizam
PB  - Društvo psihologa Srbije
T2  - Psihologija
T1  - The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children
T1  - Odnos pola, empatije, sistematizovanja i  autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta
EP  - 19
SP  - 1
DO  - https://doi.org/10.2298/PSI211113023J
ER  - 
@article{
author = "Janković-Nikolić, Marina and Glumbić, Nenad and Mentus-Kandić, Tatjana and Teovanović, Predrag",
year = "2023",
abstract = "The aim of this study was to determine the relationship between sex, empathy, systemizing,
and autistic traits in primary school children. The sample included 353 primary school children
aged 7-11 years. The children’s versions of the Empathy Quotient – EQ-C, Systemizing
Quotient – SQ-C, and children’s version of the Autism Spectrum Quotient - AQ– C were
used as primary outcome measures. Girls had higher empathy, while boys had higher autistic
traits. Empathy and systemizing were moderately positively correlated, but both were good
predictors of autistic traits. The effect of sex on autistic traits was mediated by empathy as
well as by the difference between systemizing and empathy. These results partially support
assumptions of the Empathizing-Systemizing theory and the Hypersystemizing theory of
autism, which should be further evaluated in a population with the autism spectrum disorder, Cilj ovog istraživanja bio je da ispita povezanost između pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta. Uzorak je činilo 353 učenika osnovne škole, starosti 7-11 godina. U istraživanju su korišćene dečije verzije Koefcijenta empatičnosti (eng. Empathy Quotient – EQ-C), Koeficijenta sistematizacije (eng. Systemizing Quotient – SQ-C), kao i dečija verzija Koeficijenta autističnog spektra (eng. Autism Spectrum Quotient – AQ-C), kao primarne mere ishoda. Devojčice su imale višu empatiju, dok su dečaci imali izraženije autistične crte. Empatija i sistematizacija su bili u umerenoj pozitivnoj korelaciji, ali su oba bili dobri prediktori autističnih crta. Uticaj pola na autistične crte posredovan je empatijom i razlikom između sistematizacije i empatije. Ovi rezultati delimično podržavaju postavke teorije empatičnosti-sistematizacije i hipersistematizacione teorije autizma, koje bi trebalo dalje proveriti i na populaciji osoba sa poremećajem iz spektra autizma. Ključne reči: empatisanje, sistematizovanje, teorija hipersistematizacije, autizam",
publisher = "Društvo psihologa Srbije",
journal = "Psihologija",
title = "The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children, Odnos pola, empatije, sistematizovanja i  autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta",
pages = "19-1",
doi = "https://doi.org/10.2298/PSI211113023J"
}
Janković-Nikolić, M., Glumbić, N., Mentus-Kandić, T.,& Teovanović, P.. (2023). The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children. in Psihologija
Društvo psihologa Srbije., 1-19.
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/PSI211113023J
Janković-Nikolić M, Glumbić N, Mentus-Kandić T, Teovanović P. The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children. in Psihologija. 2023;:1-19.
doi:https://doi.org/10.2298/PSI211113023J .
Janković-Nikolić, Marina, Glumbić, Nenad, Mentus-Kandić, Tatjana, Teovanović, Predrag, "The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children" in Psihologija (2023):1-19,
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/PSI211113023J . .

Empatija i sistematičnost kod dece predškolskog uzrasta

Janković Nikolić, Marina

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)

TY  - JOUR
AU  - Janković Nikolić, Marina
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3385
AB  - Uvod: Teorija empatičnosti i sistematičnosti posmatra empatičnost i sistematičnost
kao dve nezavisne dimenzije, čijim se ukrštanjem može dobiti pet kognitivnih profila
ili „tipova mozga”. Cilj: Cilј ovog istraživanja je da se kod dece predškolskog uzrasta
sagleda odnos između sposobnosti empatisanja i sistematizovanja, kao i polne razlike u
navedenim sposobnostima i tipovima mozga koji se određuju na osnovu tih sposobnosti.
Metode: Istraživanjem je obuhvaćen 71 ispitanik uzrasta od pet godina i šest meseci
do sedam godina. Empatičnost i sistematičnost procenjeni su korišćenjem dečjih verzija
skala za procenu koeficijenta empatičnosti i koeficijenta sistematičnosti (Children’s
versions of the Empathy Quotient – EQ-C and Systemizing Quotient – SQ-C, Auyeung
et al., 2009). Rezultati: Prema dobijenim rezultatima empatičnost i sistematičnost
bile su umereno povezane: ispitanici s višim koeficijentom empatičnosti imali su i
viši koeficijent sistematičnosti. Dečaci i devojčice nisu se razlikovali u procenjenim
sposobnostima. Jedini izuzetak predstavlјa razlika u skoru dobijena oduzimanjem
koeficijenta sistematičnosti i empatičnosti. Kod devojčica je, u proseku, empatičnost bila
bolјe razvijena od sistematičnosti, dok je kod dečaka uočen obrnut obrazac. Nije bilo
polnih razlika u distribuciji kognitivnih profila (tzv. tipova mozga) dobijenih na osnovu
pomenute razlike između sistematičnosti i empatičnosti. Zaključak: Rezultati našeg
istraživanja mogu poslužiti kao osnova za poređenje nekim budućim istraživanjima koja
bi obuhvatila decu tipičnog i atipičnog razvoja.
Klјučne reči: empatisanje, sistematizovanje,
AB  - Introduction. The Empathizing-Systemizing theory sees empathy and systemizing as
two independent dimensions, which can be used for classification into five cognitive
profiles or „brain types”. Objective. The aim of this research was to determine the
relationship between empathy and systemizing in preschool children, and to determine
gender differences in these abilities and brain types. Method. The sample consisted of
71 children from 5/6 to 7 years of age. Children’s versions of the Empathy Quotient
– EQ-C and Systemizing Quotient SQ-C (Auyeung et al., 2009) were used to assess
empathy and systemizing. Results. According to our results, empathy and systemizing were moderately correlated: participants with higher empathy quotient also had a higher
systemizing quotient. There were no gender differences in the assessed abilities. The
only exception is the difference in the score calculated by subtracting systemizing and
empathy quotient. On average, girls had the empathy quotient higher than the systemizing
quotient, while boys showed the opposite pattern. There were no gender differences in the
distribution of cognitive profiles („brain types”) based on the aforementioned difference
between systemizing and empathy. Conclusion. The results of this study may be used as
baseline for comparison in future studies that would examine typically and atypically
developing children.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Empatija i sistematičnost kod dece predškolskog uzrasta
T1  - Empathy and systemizing in preschool children
EP  - 195
IS  - 3
SP  - 195
VL  - 19
DO  - 10.5937/specedreh19-29169
ER  - 
@article{
author = "Janković Nikolić, Marina",
year = "2020",
abstract = "Uvod: Teorija empatičnosti i sistematičnosti posmatra empatičnost i sistematičnost
kao dve nezavisne dimenzije, čijim se ukrštanjem može dobiti pet kognitivnih profila
ili „tipova mozga”. Cilj: Cilј ovog istraživanja je da se kod dece predškolskog uzrasta
sagleda odnos između sposobnosti empatisanja i sistematizovanja, kao i polne razlike u
navedenim sposobnostima i tipovima mozga koji se određuju na osnovu tih sposobnosti.
Metode: Istraživanjem je obuhvaćen 71 ispitanik uzrasta od pet godina i šest meseci
do sedam godina. Empatičnost i sistematičnost procenjeni su korišćenjem dečjih verzija
skala za procenu koeficijenta empatičnosti i koeficijenta sistematičnosti (Children’s
versions of the Empathy Quotient – EQ-C and Systemizing Quotient – SQ-C, Auyeung
et al., 2009). Rezultati: Prema dobijenim rezultatima empatičnost i sistematičnost
bile su umereno povezane: ispitanici s višim koeficijentom empatičnosti imali su i
viši koeficijent sistematičnosti. Dečaci i devojčice nisu se razlikovali u procenjenim
sposobnostima. Jedini izuzetak predstavlјa razlika u skoru dobijena oduzimanjem
koeficijenta sistematičnosti i empatičnosti. Kod devojčica je, u proseku, empatičnost bila
bolјe razvijena od sistematičnosti, dok je kod dečaka uočen obrnut obrazac. Nije bilo
polnih razlika u distribuciji kognitivnih profila (tzv. tipova mozga) dobijenih na osnovu
pomenute razlike između sistematičnosti i empatičnosti. Zaključak: Rezultati našeg
istraživanja mogu poslužiti kao osnova za poređenje nekim budućim istraživanjima koja
bi obuhvatila decu tipičnog i atipičnog razvoja.
Klјučne reči: empatisanje, sistematizovanje,, Introduction. The Empathizing-Systemizing theory sees empathy and systemizing as
two independent dimensions, which can be used for classification into five cognitive
profiles or „brain types”. Objective. The aim of this research was to determine the
relationship between empathy and systemizing in preschool children, and to determine
gender differences in these abilities and brain types. Method. The sample consisted of
71 children from 5/6 to 7 years of age. Children’s versions of the Empathy Quotient
– EQ-C and Systemizing Quotient SQ-C (Auyeung et al., 2009) were used to assess
empathy and systemizing. Results. According to our results, empathy and systemizing were moderately correlated: participants with higher empathy quotient also had a higher
systemizing quotient. There were no gender differences in the assessed abilities. The
only exception is the difference in the score calculated by subtracting systemizing and
empathy quotient. On average, girls had the empathy quotient higher than the systemizing
quotient, while boys showed the opposite pattern. There were no gender differences in the
distribution of cognitive profiles („brain types”) based on the aforementioned difference
between systemizing and empathy. Conclusion. The results of this study may be used as
baseline for comparison in future studies that would examine typically and atypically
developing children.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Empatija i sistematičnost kod dece predškolskog uzrasta, Empathy and systemizing in preschool children",
pages = "195-195",
number = "3",
volume = "19",
doi = "10.5937/specedreh19-29169"
}
Janković Nikolić, M.. (2020). Empatija i sistematičnost kod dece predškolskog uzrasta. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 19(3), 195-195.
https://doi.org/10.5937/specedreh19-29169
Janković Nikolić M. Empatija i sistematičnost kod dece predškolskog uzrasta. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2020;19(3):195-195.
doi:10.5937/specedreh19-29169 .
Janković Nikolić, Marina, "Empatija i sistematičnost kod dece predškolskog uzrasta" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 19, no. 3 (2020):195-195,
https://doi.org/10.5937/specedreh19-29169 . .
3
2