Приказ основних података о документу

dc.creatorMarić, Jelena
dc.date.accessioned2023-08-02T07:51:26Z
dc.date.available2023-08-02T07:51:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5238
dc.description.abstractФонолошка свесност је способност препознавања и манипулисања фонолошким сегментима различите величине (глас, слог, реч) и сложености. Фонолошка свесност овухвата познавање односа слово - глас и чини основу функционисања једног језика. Она представља свест о гласовима неке речи. Она се развија од пете године живота и током предшколског узраста, тј. пре него што се започне системска обука читања и писања. Развој фонолошке свесности је важан предуслов за способности читања и писања. Циљ овог мастер рада је утврђивање фонолошке свесности код деце првог разреда основне школе, тј.код деце узраста шест и седам година, типичног развоја. Очекује се да ниво фонолошке свесности зависи од узраста, да нема значајних разлика у ниову развијености између дечака и девојчица. Узорак је чинило 74 испитаника. Као инструмент за процену коришћен је ФОНТ тест (Суботић, 2011) који обухвата осам задатака. Резултати истраживања показују да су деца на овом узрасту овладала вештинама фонолошке свесности и да не постоје статистички значајне разлике између дечака и девојчица у погледу нивоа развијености фонолошке свести.sr
dc.description.abstractPhonological awareness is the ability to recognize and manipulate phonological segments of different sizes (the voice/phoneme, syllable, word) and complexity. Phonological awareness includes the knowledge of the relation between the character and phoneme and forms the basis of the functioning of a language. It develops from the age of five and during the preshool period, i.e. before the systematic reading and writing training begins. The development of the phonological awareness is an important prerequisite for the ability reading and writing. The purpose of this master thesis is to determine phonological awareness in children in the firs grade of primary shool, i.e. in tipically developing children aged six and seven. It is expected that the level of phonological awareness depends on the age, that there are no significant differences in the level of the development between boys and girls. The tested sample consisted of 74 subjects. The assessment instrument use during the testing was the FONT test (Subotić, 2011) which contains eight tasks. The results of the research show that children at this age have mastered their phonological awareness and that there are no statistically significant differences between boys and girls in terms of the level of development phonological awareness.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectфонолошка свесностsr
dc.subjectдеца типичног развојаsr
dc.subjectphonological awarenesssr
dc.subjecttypically developing childrensr
dc.titleFonološka svesnost kod dece prvog razreda osnovne školesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage52
dc.citation.spage2
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5238
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу