Приказ основних података о документу

dc.creatorKnežević, Dubravka
dc.date.accessioned2023-05-15T07:36:16Z
dc.date.available2023-05-15T07:36:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5158
dc.description.abstractПерцепција говора подразумева препознавање и разумевање говорне поруке. Аудитивна перцепција је процес пријема, обраде и меморисања звучних информација, заједно са процесима аудитивне дискриминације, аудитивне пажње и аудитивне меморије чија је улога такође веома значајна. Добро развијена способност аудитивне перцепције утиче на развој способности читања и писања, због тога и најмање одступање може довести до одређених тешкоћа. Аудитивне дисфункције су честа појава код деце млађег школског узраста и доводе до поремећаја читања и писања, као и поремећаја стицања школских вештина уопште, што може утицати на психо-социјални и емоционални развој детета. Предмет овог истраживања је испитивање аудитивне перцепције код деце која похађају први разред основне школе на територији града Чачка. Највећи број деце био је из ОШ Филип Филиповић и ОШ Танаско Рајић. Основни циљ овог истраживања је процена аудитивне перцепције код деце која похађају први разред основне школе употребом адаптиране форме Скрининг теста за процену аудитивне перцепције. Одговори на Скрининг тесту добијени су од стране мајки. Посебни циљеви су били усмерени ка утврђивању статистички значајних разлика у односу на пол, степен образовања мајке, место становања, у односу на то да ли су деца похађала вртић или не, као и на то да ли је мајка запослена. Резултати су показали да према процени њихових мајки, највећи број деце (96,1%) има потврдан скор на 1-7 тврдњи што указује на могућност постојања блажих тешкоћа у аудитивној перцепцији, (3,1%) деце има скор 0 (нула) што значи да нема никакве тешкоће у аудитивној перцепцији, док 1 дете (0,8%) има скор преко 8 потврдних одговора што може указивати на oзбиљније тешкоће у аудитивној перцепцији. Статистички значајне разлике су се показале у односу на степен образовања мајки, где је код мајки са вишим степеном образовања показано више потврдних одговора, па је претпоставка да су мајке са вишим степеном образовања имале строжије критеријуме при оцењивању. С обзиром да је утврђен овако висок проценат потврдних одговора, деца би требало да буду упућена на стручно тестирање (логопеду) и уколико је потребно на даље третмане, јер што се пре дијагностикују поремећаји и пре се дете укључи на третман, тешкоће ће се лакше отклонити али и смањиће се ризик за настанак већих последица на школски успех деце.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectаудитивна дисфункцијаsr
dc.subjectаудитивна перцепцијаsr
dc.subjectпоремећаји читања и писањаsr
dc.subjectшколске способностиsr
dc.titleAuditivna percepcija kod dece prvog razreda osnovne školesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage58
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5158
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу