Приказ основних података о документу

dc.creatorJosimov, Dejan
dc.date.accessioned2023-05-15T07:17:08Z
dc.date.available2023-05-15T07:17:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5146
dc.description.abstractСоцијална компетенција детерминише социјално функционисање које је изразито важно по животне исходе сваке особе. Иако не постоји сагласност око дефиниције шта све социјална компетенција представља, важност овог конструкта је неупитна с обзиром на човекову друштвену природу. У позадини феномена какав је социјално понашање налазе се три групе фактора — когнитивни, емоционални и бихевиорални — чија интеракција за исход има управо одређени ниво социјално компетентног понашања. Тешкоће у социјалном домену функционисања посебно су изражене код популације особа с интелектуалном ометеношћу. Штавише, исподпросечно социјално функционисање је како критеријум дефинисања тако и критеријум дијагностиковања стања интелектуалне ометености. Прегледом релевантне литературе, анализирани су фактори који чине социјалну компетенцију и утичу на њу, укључујући и протективне факторе који донекле ублажавају дефиците и околности које негативно утичу на социјални развој особа с најчешћим неуроразвојним поремећајима.sr
dc.description.abstractSocial competence determines social functioning that is of utmost importance for life outcomes of every person. Although there is no agreement about definition of the term itself and about what that term includes, its importance is unquestionable due to human beings’ social nature. There are three groups of factors — cognitive, emotional, behavioural — that underlie the phenomenon of social behaviour and whose interaction has an outcome which reflects as a certain level of socially competent behaviour. Difficulties in social domain of functioning are especially recognized in population of persons with intellectual disability. On top of that, low levels of social functioning are criterion for defining and diagnosing intellectual disability. By reviewing the relevant literature, factors that constitutes and influences social competence are analysed, including protective factors that can alleviate deficits and circumstances with negative effects on social development of persons with most common neurodevelopmental disorders.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсоцијална компетенцијаsr
dc.subjectсоцијално функционисањеsr
dc.subjectсоцијалне вештинеsr
dc.subjectнеуроразвојни поремећајиsr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectпоремећај из спектра аутизмаsr
dc.subjectпоремећај пажње и хиперактивностsr
dc.subjectsocial competencesr
dc.subjectsocial functioningsr
dc.subjectsocial skillssr
dc.subjectneurodevelopmental disorderssr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectautism spectrum disordersr
dc.subjectattention-deficit hyperactivity disordersr
dc.titleSocijalna kompetencija kod osoba s intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage39
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5146
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу