Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Awareness of vocal professionals about vocal hygiene

dc.creatorSimić, Ana
dc.date.accessioned2023-03-22T08:42:12Z
dc.date.available2023-03-22T08:42:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5119
dc.description.abstractУвод: Комуникација је основна људска потреба, која се реализује најчешће говором, односно гласом. Глас је средство за размену информација, исказивање потреба и жеља, остваривање циљева. Глас је од посебног значаја за оне особе које га професионално користе, односно које свакодневно ангажују свој глас на послу. Ова скупина људи се назива вокални професионалци. Ту се убрајају певачи, наставници, свештеници, логопеди, трговци, адвокати и слично. Међутим, иако свакодневно употребљавају свој глас, многи вокални професионалци немају основна знања о начинима превенције проблема са гласом и методама очувања свог гласа од негативног утицаја штетних фактора. Управо томе служи вокална хигијена, која је ефикасан начин предупређивања проблема са гласом и промене лоших говорних навика. Циљ: Циљ истраживања је да се испита ниво информисаности вокалних професионалаца о вокалној хигијени, уз посебан осврт на разлике у нивоу информиасаности у односу на пол, узраст, место становања, пушачки статус, ниво образовања и постојање проблема са гласом. Метод: У истраживању је учествовало 80 испитаника, вокалних професионалаца. Ради анализе информисаности вокалних професионалаца о вокалној хигијени примењен је метод неексперименталног истраживања на основу узорка – анкетирање испитаника. Упитник о вокалној хигијени је коришћен у испитивању, где су испитаници оцењивали 33 тврдње о вокалној хигијени са тачно, нетачно или не знам. Поред наведеног упитника, попуњавали су и упитник који је прикупљао социодемографске податке о њима (пол, узраст, место становања, пушачки статус, постојање проблема са гласом, ниво образовања). Резултати: Анализом је утврђен ниво информисаности вокалних професионалаца о вокалној хигијени. Мере дескриптивне и инференцијалне статистике (t-test, ANOVA) су коришћене приликом статистичке обраде података и тестирања хипотеза. Резултати истраживања показују да је информисаност вокалних професионалаца из датог узорка о вокалној хигијени на задовољавајућем нивоу. Закључак: Испитаници из датог узорка су информисани о вокалној хигијени, али упркос томе, с обзиром да је велики број њих релативно млађег узраста и тек на почетку каријере, неопходна је стална едукација и рад на превенцији потенцијалних проблема са гласом- како би та информисаност постала боља. Добијени резултати се не могу генерализовати на општу популацију Републике Србије због ограничене величине узорка.sr
dc.description.abstractIntroduction: Communication is a basic human need, which is mainly realized through speech, ie voice. Voice is an isnstrument of exchanging information, expressing needs and desires, achieving goals. Voice is especially important for a person who uses it professionally, ie who engages his/her voice at work every day. This group of people is called vocal professionals. They include singers, teachers, priests, speech therapists, merchants, lawyers etc. However, even though they use their voice on a daily basis, many vocal professionals do not have a basic knowledge of ways to prevent voice problems and don’t know methods of protecting their voice from the negative impact of harmful factors. This is exactly what vocal hygiene is for, as an effective way to prevent voice problems and change bad speaking habits. Aim: The aim of the research is to examine the level of awareness of vocal professionals about vocal hygiene, with special reference to differences in the level of awareness in relation to gender, age, smoking status, level of education and existence of voice problems. Method: 80 respondents, vocal professionals, participated in the research. In order to analyze the awareness of vocal professionals about vocal hygiene, the method of non-experimental research based on a sample was applied – surveying the respondents. The Vocal Hygiene Questionnaire was used in the study, where respondents rated 33 vocal hygiene claims with true, false or I don’t know. In addition to that, they also filled out a questionnaire that collected sociodemographic data about them (gender, age, place of residence, smoking status, existence of voice problems, level of education). Results: The analysis determined the level of awareness of vocal professionals about vocal hygiene. Measures of descriptive and inferential statistics (t-test, ANOVA) were used in statistical data processing and hypothesis testing. The results of the research show that the awareness of vocal professionals from the given sample about vocal hygiene is at a satisfactory level. Conclusion: Respondents from the given sample were informed about the vocal hygiene, but despite that, since a large number of them are relatively younger and only at the beginning of their careers, constant education and work on prevention of potential voice problems is necessary - in order to become more informed. The obtained results cannot be generalized to the general population of the Republic of Serbia due to the limited sample size.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectвокални професионалциsr
dc.subjectвокална хигијенаsr
dc.subjectгласsr
dc.subjectvocal professionalssr
dc.subjectvocal hygienesr
dc.subjectvoicesr
dc.titleInformisanost o vokalnoj higijeni kod vokalnih profesionalacasr
dc.titleAwareness of vocal professionals about vocal hygienesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage51
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5119
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu