Приказ основних података о документу

Odgovori nastavnika na anksioznost učenika s poremećajem iz spektra autizma: Predlog prediktivnog modela

dc.creatorHernández-González, Osvaldo
dc.creatorSpencer-Contreras, Rosario
dc.creatorde la Torre González, Belén
dc.creatorRondón Mejías, Bárbara
dc.date.accessioned2022-12-20T09:47:08Z
dc.date.available2022-12-20T09:47:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.issn2406-1328 (eISSN)
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4929
dc.description.abstractIntroduction. Students with autism spectrum disorder (ASD) experience clinical or subclinical levels of anxiety which problematizes the possibilities of communication and social interaction. Current educational demands require the exploration of variables linked to the mediation of teachers’ responses to the anxiety of students with ASD. Objective. To propose a predictive model based on mediating variables of teachers’ responses to the anxiety of students with ASD in inclusive schools. Methods. This manuscript is focused on the review of the variables: knowledge about ASD, emotional regulation strategies, experience in special/inclusive education, and teachers’ attitudes towards inclusion. Results. The evidence suggests that the variables reviewed are key in the responses of teachers to the anxiety of students with ASD. Based on this finding, a model is proposed that associates high knowledge about ASD, cognitive reassessment as a strategy for emotional regulation, positive attitude, and experience in special and/ or inclusive education with responses from teachers that promote autonomy, while indicators such as low knowledge about students with ASD, expressive suppression as an emotional regulation strategy, negative attitude, and little experience in special and/ or inclusive education are related to responses that problematize anxiety symptoms in students with ASD. Conclusion. The predictive model proposed here is speculative, but theoretically, it paves the way for possible empirical studies that demonstrate its validity.sr
dc.description.abstractUvod: Učenici s poremećajem iz spektra autizma (PSA) doživljavaju kliničke ili subkliničke nivoe anksioznosti koji problematizuju mogućnosti komunikacije i socijalne interakcije. Trenutni obrazovni zahtevi iziskuju istraživanje varijabli povezanih sa posredovanjem odgovora nastavnika na anksioznost učenika sa PSA. Cilj: Predložiti prediktivni model zasnovan na posredujućim varijablama odgovora nastavnika na anksioznost učenika sa PSA u inkluzivnim školama. Metode: Ovaj rukopis je fokusiran na pregled varijabli: znanja o PSA, strategije emocionalne regulacije, iskustva u specijalnom/inkluzivnom obrazovanju i stavovi nastavnika prema inkluziji. Rezultati: Dokazi sugerišu da su razmotrene varijable ključne u odgovorima nastavnika na anksioznost učenika sa PSA. Na osnovu ovog nalaza, predložen je model koji povezuje visoko znanje o PSA, kognitivno ponovno procenjivanje kao strategiju emocionalne regulacije, pozitivan stav i iskustvo u specijalnom i/ili inkluzivnom obrazovanju sa odgovorima nastavnika koji promovišu autonomiju, dok su indikatori kao što su slabo znanje o učenicima sa PSA, ekspresivno potiskivanje kao strategija emocionalne regulacije, negativan stav i malo iskustva u specijalnom i/ili inkluzivnom obrazovanju povezani sa odgovorima koji problematizuju simptome anksioznosti kod učenika sa PSA. Zaključak: Prediktivni model koji je ovde predložen je spekulativan, ali teoretski otvara put mogućim empirijskim studijama koje će demonstrirati njegovu validnost.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacijasr
dc.subjectautismsr
dc.subjectanxietysr
dc.subjectteacher’s attitudesr
dc.subjectinclusionsr
dc.subjectpredictive modelsr
dc.subjectautizamsr
dc.subjectanksioznostsr
dc.subjectstav nastavnikasr
dc.subjectinkluzijasr
dc.subjectprediktivni modesr
dc.titleTeachers’ responses to anxiety in students with autism spectrum disorder: Proposal of a predictive modelsr
dc.titleOdgovori nastavnika na anksioznost učenika s poremećajem iz spektra autizma: Predlog prediktivnog modelasr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage268
dc.citation.issue4
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage255
dc.citation.volume21
dc.identifier.doi10.5937/specedreh21-37792
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9622/1452-73672204255H.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу