Претраживање
Приказ резултата 1-6 од 6
Modeli školovanja i socijalna kompetencija učenika sa intelektualnom ometenošću
(2020)
азвој социјалне компетенције зависи од многих фактора, међу којима су динамика породичних односа, интеракције са вршњацима, образовање и когнитивне способности.
Различита обележја и карактеристике школског окружења као ...
Odnos socijalnog statusa, akademskog uspeha i slike o sebi učenika sa intelektualnom ometenošću
(2020)
Код особа са интелектуалном ометеношћу (ИО) услед дефицита у области социјалних вештина могућности остваривања пријатељских односа са вршњацима су ограничене. Последње три деценије повећава се број истраживања чији је циљ ...
Odnos komunikativnih veština, školskog uspeha i socijalne kompetencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću
(2019)
Циљ овог истраживања је био утврђивање повезаности између нивоа развијености комуникације, социјалне компетенције и школског успеха код ученика са интелектуалном ометеношћу (ИО), као и утврђивање односа између комуникативних ...
Rejting skale u proceni socijalnih veština dece i mladih s intelektualnom ometenošću
(2020)
Проблеми у социјалном домену заузимају централно место у дефинисању интелектуалне ометености (ИО). Процена социјалних вештина деце и младих је од изузетне важности за идентификовање и класификацију социјалних дефицита и ...
Socijalna kompetencija kod osoba s intelektualnom ometenošću
(2022)
Социјална компетенција детерминише социјално функционисање које је изразито важно по животне исходе сваке особе. Иако не постоји сагласност око дефиниције шта све социјална компетенција представља, важност овог конструкта ...
Uticaj karakteristika osoba sa intelektualnom ometenošću na stavove prema njihovom zapošljavanju
(2022)
Право на рад и запослење се сматра основним људским правом и односи се и на особе са интелектуалном ометеношћу (ИО). Запослење има велики утицај на њихов живот, јер им омогућава финансијску независност и еманципацију. ...