Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 105
Determinante školskog uspeha učenika sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Школски успех би требало да подразумева успешно усвајање животних и академских вештина, као и прилагођавање ученика школској средини. Једно од важних питања које се поставља у истраживању школског успеха је у којој мери и ...
Fonološka svesnost kod dece predškolskog uzrasta
(2022)
Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развијености елемената фонолошке свесности код деце типичног развоја узраста од шест до седам година и испитивање да ли постоје разлике у развијености фонолошке свесности код деце ...
Kvalitet odnosa među vršnjacima tipične populacije i vršnjaka sa smetnjama u razvoju u školskom okruženju
(2022)
Дете са сметњама у развоју има право на школовање као и његови вршњаци типичне популације. С тим у вези, због све чешћег упијања модела инклузије долази се до питања какав је друштвени однос деце типичне популације и деце ...
Trening teorije uma kod osoba s poremećajem iz spektra autizma / Theory of mind training in people with autism spectrum disorder
(2022)
Једна од главних теорија аутизма јесте Теорија ума. Још од почетка 20. века спроведена су многобројна истраживања са циљем да се испита способност теорије ума код особа са поремећајем из спектра аутизма (ПСА). У данашње ...
Značaj igre za razvoj kreativnosti kod dece s teškoćama u mentalnom razvoju
(2022)
Игра је, уз креативност, од изузетног значаја за целокупан развој детета и као таква препозната је у бројним домаћим и иностраним радовима. Значајан број радова пружио је прилику да приметимо на које то начине игра може ...
Socijalni razvoj dece sa oštećenjem vida
(2022)
Развијене социјалне компетенције и социјалне вештине позитивно делују на многе аспекте личности међу којима су и социјални развој и самопоштовање. Деца са оштећењем вида се од најранијег узраста сусрећу са потешкоћама у ...
Povezanost između dimenzija porodičnog funkcionisanja i internalizovanih problema u adolescenciji
(2022)
Интернализовани проблеми адолесцената и даље су у мањој мери фокус истраживања у бихевиоралним наукама у поређењу са екстернализованим проблемима. Обзиром да су интернализовани проблеми повезани са једнако озбиљним тешкоћама ...
Muzičko izražavanje pripadnika zajednice Gluvih
(2022)
„Музичко изражавање прпадника заједнице Глувих“ је тема која је изазовна сама по себи јер спаја две ствари „Глувоћу и музику“ које су за општу популацију често неспојиве и ретко би неко помислио да Глува особа можда има ...
Tranzicija kao komponenta rane intervencije
(2022)
Сврха овог рада је да прикаже процесе транзиције у раној интервенцији, како су се родитељи снашли у процесу ране интервенције, каква им је била сарадња са стручњацима, да ли су постојале неке препреке, ниво укључености ...
Informisanost vokalnih profesionalaca o poremećajima glasa / Awareness of vocal professionals about voice disorders
(2022)
Увод: Вокални професионалци су особе које у својој професији користе свој глас, те се може рећи да им је глас основни „алат“ на основу којих исти могу обављати свој посао.У вокалне професионалце спадају васпитачи, дефектолози, ...