dc.creator | Petrović, Sunčica | |
dc.creator | Glumbić, Nenad | |
dc.creator | Jačevski, Milica | |
dc.creator | Donjate Martinez, Asension | |
dc.creator | Kvesta, Hose Luis | |
dc.creator | Guardiola, Antonio | |
dc.creator | Garses, Horhe | |
dc.creator | Garate, Konćita | |
dc.creator | Gil, Selia | |
dc.creator | Garsija, Kristijan | |
dc.creator | Kotineli, Isabel | |
dc.creator | Alfonso, Andreia | |
dc.creator | Morgado, Tereѕa | |
dc.creator | Baranger, Aurelie | |
dc.creator | Fernandez, Kristina | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:04:41Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:04:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-55-2 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3222 | |
dc.description.abstract | Projekat IPA+ (Inkluzija za osobe sa autizmom u Evropi. Ka
specijalizovanom modelu obuke za profesionalce) ustanovio je referentnu tačku
za obuku svih stručnjaka koji rade sa osobama sa poremećajem iz spektra autizma,
nezavisno od njihovog profesionalnog usmerenja.
Ovaj projekat je nastao kao odgovor na postojeće nedostatke u obuci
stručnjaka iz oblasti autizma i kao odgovor na zahteve osoba sa autizmom, njihovih
porodica i društva u celini. Projekat su osmislili stručnjaci iz Španije,
Srbije, Belgije i Portugala.
Učesnici projekta su napravili i testirali inicijalni program obuke
namenjen stručnjacima koji rade ili će raditi sa osobama sa autizmom, kao
program obuke naprednog nivoa za sve one koji žele da steknu specijalizovana
znanja i veštine. Obuka ima celoživotnu perspektivu, neguje pristup zasnovan na
dokazima, a ponuđeni sadržaji zasnovani su na ostvarenom napretku u nauci i
dostignutim rezultatima.
Projekat je nastao kao rezultat nalaza dobijenih pregledom literature,
intervjuisanjem međunarodnih eksperata iz različitih disciplina putem fokus
grupa i Delfi studije, čime je dobijen tačan i inovativan pogled na kurikularne
zahteve za takvu obuku.
Ono po čemu je ova obuka jedinstvena, je da se alati za obuku nalaze na
vebsajtu projekta i dostupni su svim zainteresovanim stručnjacima. Takođe, obuka
se u Srbiji sprovodi uz prisustvo mentora, putem platfome za online učenje,
čime polaznici obuke sami biraju ovreme pristupanja platforme, a korišćenjem
platforme brišu se prostorne barijere za pohađanje obuke te je pokrivena
teritorija cele Srbije. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | |
dc.subject | autizam | |
dc.subject | obuka | |
dc.subject | stručnjaci | |
dc.subject | roditelji | |
dc.subject | online učenje | |
dc.subject | Erasmus+ | |
dc.title | IPA+ 'Autizam – trening za inkluziju' | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 240 | |
dc.citation.other | : 240-240 | |
dc.citation.spage | 240 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5907/bitstream_5907.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3222 | |
dc.type.version | publishedVersion | |