Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 113
Idiopatska obostrana akutna senzorineuralna nagluvost i gluvoća / Idiopathic bilateral sudden sensorineural hearing loss and deafness
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Akutna gluvoća je nagli senzorineuralni gubitak sluha od 30 dB ili veći,
nastao u periodu od 72 sata na najmanje tri uzastopne frekvencije. Idiopatska
obostrana akutna senzorineuralna gluvoća (IOASG) i/ili nagluvost ...
Status vitamina b12 i razvoj dece / Vitamin b12 status and development in children and adolescents
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Vitamin B12 ili kobalamin je hidrosolubilni vitamin koji učestvuje u
stvaranju kateholamina, dezoksiribonukleinske kiseline, mijelina i u hematopoezi.
On je esencijalan faktor u intrauterinom razvoju mozga i ...
Карактеристике аугментативне и алтернативне комуникације и стратегије за њено унапређење / Characteristics of augmentative and alternative communication and strategies for its improvement
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Комуникација је динамичан процес који подразумева реципрочну размену вербалних
и
невербалних
порука
између
учесника.
Употреба
аугментативне
и
алтернативне
комуникације
може
и
негативно
да
се
одрази
на
к ...
Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце / Тhe importance of effective communication between teachers, parents and children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Остваривање вишедимензионалне сарадње и партнерског односа између породице
и
предшколске
установе
директно
се
рефлектује
на
добробит
детета.
Циљ
овог
рада
је
да
укаже
у
којој
мери
се
ефективна
кому ...
Поремећај пажње са хиперкинетским поремећајем ― приказ три програма интервенције / Attention deficit/hyperactivity disorder − presentation of three intervention programmes
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Испољавање симптома хиперкинетског поремећаја са поремећајем пажње
(ADHD) код деце предшколског узраста доводи до повећаног ризика од ограниченог
усвајања социјалних вештина и појаве интернализованог и екстернализова ...
Korelati i determinante autonomnog ponašanja kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću / Correlates and determinants of autonomy behavior in adolescents with mild intellectual disability
(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2023)
Osobe sa intelektualnom ometenošću imaju manje razvijene veštine autonomnog ponašanja i
prilike da samostalno vrše izbore i donose odluke u svakodnevnom životu. Veća autonomija u
ponašanju jača dostojanstvo i samopoštovanje ...
Kvalitet života i značaj socijalne podrške kod osoba sa reumatoidnim artritisom
(Resursni centar za specijalnu edukaciju, Beograd, 2023)
Uvod: Primenom dostupnih i savremenih pristupa u rehabilitaci-
ji kod osoba sa reumatoidnim artritisom postižu se terapijski ciljevi i
delimično poboljšanje kvaliteta života. Postavlja se pitanje na koji na-
čin i kojim ...
Превенција вршњачког насиља на предшколском узрасту / Prevention of peer violence at preschool age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Вршњачко насиље представља широко распрострањен проблем који може почети
већ на предшколском узрасту. Досадашња истраживања овог феномена
углавном су се бавила децом у основним и средњим школама, због чега имамо
мало ...
Psiholingvistički pristup analizi poremećaja čitanja kod afazija / Analyzing reading disorders in aphasia through a psycholinguistic approach
(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih Association for support and creative development of children and youth TuzlaEdukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli Faculty for Special Education and Rehabilitation, University of Tuzla, 2023)
Lezije mozga mogu dovesti do selektivnih poremećaja čitanja kod kojih je pogođen samo jedan
mehanizam čitanja, dok je drugi očuvan. Kvalitativna analiza grešaka u čitanju omogućava
identifikovanje oštećenih puteva čitanja, ...
Govorno-jezička terapija i kognitivna rehabilitacija u tretmanu vaskularne demencije / Speech-language therapy and cognitive rehabilitation in the treatment of vascular dementia
(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih Association for support and creative development of children and youth TuzlaEdukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli Faculty for Special Education and Rehabilitation, University of Tuzla, 2023)
Vaskularna demencija nastaje nakon cerebrovaskularnih oboljenja, tj. infarkta mozga.
Karakteriše se padom i progresijom kognitivnih funkcija, uključujući i jezik. Po učestalosti nalazi
se odmah iza Alchajmerove demencije. ...