dc.description.abstract | Nedovoljno poznavanje engleskog jezika suočava odrasle osobe sa
ometenošću sa brojnim barijerama u ostvarivanju komunikacije,
pronalaženju posla na međunarodnom tržištu rada i kvalitetnijem
provođenju slobodnog vremena. Stoga je i pokrenuta inicijativa da se
kreira virtuelno okruženje za učenje engleskog jezika, kako u formalnom,
tako i u neformalnom obrazovnom sistemu, koje bi bilo namenjeno
odraslim osobama sa različitim oblicima ometenosti. Cilj ovog projekta
je da se, u skladu sa principima univerzalnog dizajna, kreira platforma
čiji bi se elementi mogli prilagođavati individualnim stilovima i
mogućnostima pojedinačnih korisnika. U istraživanju, osim
Univerziteta u Burgosu koji je koordinator čitavog projekta, učestvuju i
univerziteti Aveira iz Portugala, Galati iz Rumunije, Dablin iz Irske,
kao i Univerzitet u Beogradu (FASPER). Osim visokoškolskih ustanova u
rad na projektu uključene su i specijalizovane agencije koje se bave
programiranjem i univerzalnim dizajnom. Očekujemo da će se nakon
kreiranja i testiranja platforme stvoriti sistem sa samostalno učenje
engleskog jezika, prilagođen korisnicima sa različitim funkcionalnim
ograničenjima. Takva platforma bi se, uz određene adaptacije, mogla
koristiti i za učenje drugih jezika. Verujemo da bi ovakvo iskustvo bilo
podsticajno i za reformu tradicionalne univerzitetske nastave u
procesu kreiranja virtuelnih kampusa i novih pristupa učenju zasnovanih
na savremenim tehnologijama. | |