Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 179
Uporedni prikaz izvršenja krivičnih sankcija prema maloletnim učiniocima krivičnih dela u Republici Srbiji i Kraljevini Norveškoj
(2023)
Малолетничка делинквенција је сложен проблем сваког друштва, и њему је приступано на различите начине током историје. Као такав феномен, делинквенција подразумева различите врсте деталности малолетника које носе са собом ...
Efikasnost muzikoterapije kod osoba sa autizmom
(2023)
Музика се од давнина користи као терапеутско средство, иако је концепт музикотерапије као научне дисциплине коју познајемо данас дефинисан тек средином прошлог века. Од почетка овог века музикотерапија све се чешће примењује ...
Specifičnosti auditivnog ponašanja kod dece sa poremećajem iz spektra autizma / Specifics od auditory behavior in children with autism spectrum disorder
(2023)
Аудитивно понашање кроз све своје аспекте има развојне фазе и миљоказе. Ово истраживање спроведено је у циљу утврђивања које су специфичности аудитивног понашања код деце са Поремећајем из спектра аутизма (ПСА). У истраживању ...
Učestalost cerebralnog oštećenja vida kod dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta
(2023)
Церебрално оштећење вида (Cerebral Visual Impairment – CVI) представља најчешћи узрок оштећења вида код деце у развијеним земљама. Ово стање карактерише оштећење визуелних путева у мозгу, док при прегледу ока нема ...
Samoprocena angažovanja učenika sa smetnjama u razvoju u školskom kontekstu / Self-assessment of the engagement of students with disabilities in the school context
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2023)
Uvod: Angažovanje učenika u školi predstavlja stepen do kojeg se učenici ulažu, koliko
su motivisani i voljni da učestvuju u nastavnim i vannastavnim aktivnostima u svojoj
školi, što u velikoj meri ima uticaj na njihov ...
Kvalitet glasa kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem / Voice quality in children with specific language Impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Specifični jezički poremećaj (SJP) karakteriše kašnjenje ili atipičan obrazac
u razvoju ekspresivnih i/ili receptivnih jezičkih sposobnosti uz odsustvo opšteg
kognitivnog deficita, autizma, slušnih oštećenja, ...
Perspective Chapter: Individual Support Services in Inclusive Education – Pros et Contras (Polemic)
(IntechOpen, 2023)
Inclusive education needs constant support for its development and improvement.
It is a long and demanding process that requires many changes, both in society and
its attitude toward the rights and needs of all children ...
Značaj muzike za decu sa poremećajem iz spektra autizma: Pregled empirijskih nalaza / The importance of music for children with autism spectrum disorder: a review of empirical findings
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Poremećaj iz spektra autizma karakteriše širok spektar izazova u socijalnoj
interakciji, komunikaciji i ponašanju. Muzika je prepoznata kao resurs sa
potencijalom da pozitivno utiče na različite aspekte razvoja dece sa ...
The importance of direct genetic testing for determining female carriers of the mutation in dystrophinopathies / Značaj direktnog genetičkog testiranja za otkrivanje žena prenosioca mutacije kod distrofinopatija
(Vojnomedicinska akademija, 2023)
Background/Aim. Duchenne muscular dystrophy (MD) and Becker MD are caused by mutations in the gene for dystrophin (DMD). They are X chromosome-linked reces-sive diseases where males are affected, and females are healthy ...
Značaj školske angažovanosti učenika za prevencijsku Praksu / The importance of student engagement for Prevention practice
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Savremena prevencijska praksa umnogome se oslanja na intervencije
usmerene ka jačanju protektivnih faktora, među kojima se, kada je u pitanju
školski kontekst, sve više ističe značaj angažovanosti učenika u školi. ...