rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Učestalost cerebralnog oštećenja vida kod dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta

Authorized Users Only
2023
Authors
Klbeček, Sabina
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Церебрално оштећење вида (Cerebral Visual Impairment – CVI) представља најчешћи узрок оштећења вида код деце у развијеним земљама. Ово стање карактерише оштећење визуелних путева у мозгу, док при прегледу ока нема абнормалности. Код CVI мозак није у могућности да на адекватан начин обради информације које добија из ока и услед тога долази до специфичних тешкоћа у свакодневном функционисању. Индикатори који се узимају у обзир при дијагностиковању CVI су да оштећење вида није последица оштећења ока и да постоји поремећај централног нервног система. Поред тога, деца са CVI показују карактеристичне обрасце понашања, а њихово препознавање може бити значајан фактор приликом постављања дијагнозе. Из тог разлога је циљ овог истраживања идентификовање специфичних понашања која представљају ризик за CVI. У истраживању је коришћен Фламански упитник за утврђивање постојања ризика за CVI. Oвај упитник садржи седам питања која представљају oпис седам видова понашања карактеристичних за децу са CVI..., а на питања постоји могућност давања потврдног и одричног одговора. Упитник попуњавају родитељи и учитељи, односно васпитачи. У случају да препознају неко понашање из упитника код своје деце, тј. ученика, одговарају потврдно на то питање. Применом упитника је код 156 деце испитиван ризик за постојање CVI. Сва посматрана деца су типичног развоја узраста од 6 до 10 година. Применом упитника, родитељи, учитељи и васпитачи имају прилику да се упознају са облицима понашања која представљају ризик за појаву CVI, што им може помоћи да боље разумеју поступке деце.

Cerebral visual impairment (CVI) is the most common cause of visual impairment in developed countries. It is a disease where the visual pathways in the brain are affected, while there are no abnormalities when examining the eye. With CVI, the brain is not able to adequately process the information it receives from the eye, which leads to specific difficulties in everyday functioning. Indicators for diagnosing CVI are that impaired vision is not the result of eye damage and that there is a central nervous system disorder. In addition, children with CVI show behavior patterns that are characteristic for this impairment, while recognizing such behavior can be a significant factor in establishing a diagnosis. For this reason the goal of this research is to identify behavior that represent a risk for CVI. The Flemish Questionnaire was used in the research to determine the existence of a risk for cerebral visual impairment. This questionnaire consists of seven questions describing seven beh...aviors that are characteristic of children with CVI. There is a possibility of giving affirmative and negative answers to the questions. Тhe questions are filled in by parents and teachers. In case they recognize some behavior from the questionnaire in their children, i.e. students, they answer in the affirmative. Using this questionnaire, 156 children were examined for the risk of CVI. The children included in the research are of typical development between the ages of 6 and 10. Through the application of this questionnaire, parents, teachers and educators have the opportunity to familiarize themselves with the behavior that represent a risk at CVI, which can help them understand better the actions of the children.

Keywords:
церебрално оштећење вида / деца / понашање / ризик / cerebral visual impairment / children / behaviour / risk
Source:
2023, 3-50
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5281
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5281
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Klbeček, Sabina
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5281
AB  - Церебрално оштећење вида (Cerebral Visual Impairment – CVI) представља најчешћи узрок оштећења вида код деце у развијеним земљама. Ово стање карактерише оштећење визуелних путева у мозгу, док при прегледу ока нема абнормалности. Код CVI мозак није у могућности да на адекватан начин обради информације које добија из ока и услед тога долази до специфичних тешкоћа у свакодневном функционисању. Индикатори који се узимају у обзир при дијагностиковању CVI су да оштећење вида није последица оштећења ока и да постоји поремећај централног нервног система. Поред тога, деца са CVI показују карактеристичне обрасце понашања, а њихово препознавање може бити значајан фактор приликом постављања дијагнозе. Из тог разлога је циљ овог истраживања идентификовање специфичних понашања која представљају ризик за CVI.
У истраживању је коришћен Фламански упитник за утврђивање постојања ризика
за CVI. Oвај упитник садржи седам питања која представљају oпис седам видова понашања карактеристичних за децу са CVI, а на питања постоји могућност давања потврдног и одричног одговора. Упитник попуњавају родитељи и учитељи, односно васпитачи. У случају да препознају неко понашање из упитника код своје деце, тј. ученика, одговарају потврдно на то питање. Применом упитника је код 156 деце испитиван ризик за постојање CVI. Сва посматрана деца су типичног развоја узраста од 6 до 10 година.
Применом упитника, родитељи, учитељи и васпитачи имају прилику да се упознају са облицима понашања која представљају ризик за појаву CVI, што им може помоћи да боље разумеју поступке деце.
AB  - Cerebral visual impairment (CVI) is the most common cause of visual impairment in developed countries. It is a disease where the visual pathways in the brain are affected, while there are no abnormalities when examining the eye. With CVI, the brain is not able to adequately process the information it receives from the eye, which leads to specific difficulties in everyday functioning. Indicators for diagnosing CVI are that impaired vision is not the result of eye damage and that there is a central nervous system disorder. In addition, children with CVI show behavior patterns that are characteristic for this impairment, while recognizing such behavior can be a significant factor in establishing a diagnosis. For this reason the goal of this research is to identify behavior that represent a risk for CVI.
The Flemish Questionnaire was used in the research to determine the existence of a risk for cerebral visual impairment. This questionnaire consists of seven questions describing seven behaviors that are characteristic of children with CVI. There is a possibility of giving affirmative and negative answers to the questions. Тhe questions are filled in by parents and teachers. In case they recognize some behavior from the questionnaire in their children, i.e. students, they answer in the affirmative. Using this questionnaire, 156 children were examined for the risk of CVI. The children included in the research are of typical development between the ages of 6 and 10.
Through the application of this questionnaire, parents, teachers and educators have the opportunity to familiarize themselves with the behavior that represent a risk at CVI, which can help them understand better the actions of the children.
T1  - Učestalost cerebralnog oštećenja vida kod dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta
EP  - 50
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5281
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Klbeček, Sabina",
year = "2023",
abstract = "Церебрално оштећење вида (Cerebral Visual Impairment – CVI) представља најчешћи узрок оштећења вида код деце у развијеним земљама. Ово стање карактерише оштећење визуелних путева у мозгу, док при прегледу ока нема абнормалности. Код CVI мозак није у могућности да на адекватан начин обради информације које добија из ока и услед тога долази до специфичних тешкоћа у свакодневном функционисању. Индикатори који се узимају у обзир при дијагностиковању CVI су да оштећење вида није последица оштећења ока и да постоји поремећај централног нервног система. Поред тога, деца са CVI показују карактеристичне обрасце понашања, а њихово препознавање може бити значајан фактор приликом постављања дијагнозе. Из тог разлога је циљ овог истраживања идентификовање специфичних понашања која представљају ризик за CVI.
У истраживању је коришћен Фламански упитник за утврђивање постојања ризика
за CVI. Oвај упитник садржи седам питања која представљају oпис седам видова понашања карактеристичних за децу са CVI, а на питања постоји могућност давања потврдног и одричног одговора. Упитник попуњавају родитељи и учитељи, односно васпитачи. У случају да препознају неко понашање из упитника код своје деце, тј. ученика, одговарају потврдно на то питање. Применом упитника је код 156 деце испитиван ризик за постојање CVI. Сва посматрана деца су типичног развоја узраста од 6 до 10 година.
Применом упитника, родитељи, учитељи и васпитачи имају прилику да се упознају са облицима понашања која представљају ризик за појаву CVI, што им може помоћи да боље разумеју поступке деце., Cerebral visual impairment (CVI) is the most common cause of visual impairment in developed countries. It is a disease where the visual pathways in the brain are affected, while there are no abnormalities when examining the eye. With CVI, the brain is not able to adequately process the information it receives from the eye, which leads to specific difficulties in everyday functioning. Indicators for diagnosing CVI are that impaired vision is not the result of eye damage and that there is a central nervous system disorder. In addition, children with CVI show behavior patterns that are characteristic for this impairment, while recognizing such behavior can be a significant factor in establishing a diagnosis. For this reason the goal of this research is to identify behavior that represent a risk for CVI.
The Flemish Questionnaire was used in the research to determine the existence of a risk for cerebral visual impairment. This questionnaire consists of seven questions describing seven behaviors that are characteristic of children with CVI. There is a possibility of giving affirmative and negative answers to the questions. Тhe questions are filled in by parents and teachers. In case they recognize some behavior from the questionnaire in their children, i.e. students, they answer in the affirmative. Using this questionnaire, 156 children were examined for the risk of CVI. The children included in the research are of typical development between the ages of 6 and 10.
Through the application of this questionnaire, parents, teachers and educators have the opportunity to familiarize themselves with the behavior that represent a risk at CVI, which can help them understand better the actions of the children.",
title = "Učestalost cerebralnog oštećenja vida kod dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta",
pages = "50-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5281"
}
Klbeček, S.. (2023). Učestalost cerebralnog oštećenja vida kod dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta. , 3-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5281
Klbeček S. Učestalost cerebralnog oštećenja vida kod dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta. 2023;:3-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5281 .
Klbeček, Sabina, "Učestalost cerebralnog oštećenja vida kod dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta" (2023):3-50,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5281 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB