Search
Now showing items 1-10 of 74
Rejting skale u proceni socijalnih veština dece i mladih s intelektualnom ometenošću
(2020)
Проблеми у социјалном домену заузимају централно место у дефинисању интелектуалне ометености (ИО). Процена социјалних вештина деце и младих је од изузетне важности за идентификовање и класификацију социјалних дефицита и ...
Samoregulacija i agresivno ponašanje osoba sa intelektualnom ometenošću
(2020)
Стратегије саморегулације су важне за спровођење свакодневних активности и остваривање дугорочних циљева. Особе са интелектуалном ометеношћу имају мање развијене вештине саморегулације у односу на особе типичног развоја. ...
Zadovoljstvo poslom kod osoba sa intelektualnom ometenošću
(2020)
Посао је важан део живота сваког одраслог човека. Посебно је значајан за особе са интелектуалном ометеношћу јер им пружа прилику за остваривање социјалне улоге у друштву и могућност да буду равноправни чланови друштва у ...
The Role of Personal and Environmental Factors in Autonomous Behaviour of People with Intellectual Disability
(Routledge [Commercial Publisher], 2021)
Studies have indicated that the level of autonomy of people with intellectual disability is influenced by personal and environmental factors. The aims of this cross-sectional and correlational study were to determine a ...
Samopercepcija kvaliteta života adolescenata sa intelektualnom ometenošću / Self-perception of quality of life in adolescents with intellectual disability
(2020)
Од средине прошлог века интересовање за концепт квалитета живота прогресивно расте. До данашњег дана универзална дефиниција квалитета живота не постоји иако су различити аутори постигли сагласност по питању домена и ...
Determinante školskog uspeha učenika sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Школски успех би требало да подразумева успешно усвајање животних и академских вештина, као и прилагођавање ученика школској средини. Једно од важних питања које се поставља у истраживању школског успеха је у којој мери и ...
Creativity in teaching math to students with intellectual disabilities
(International Educative Research Foundation and Publisher (IERFP). IJIER, 2021)
Developing creativity and thinking outside the box is key in modern education. When students are able to combine ideas, techniques, approaches that enable them to solve problems in different ways we can assert that they ...
Rana intervencija i socijalni razvoj kod dece s intelektualnom ometenošću / Early intervention and social development in children with intellectual disabilities
(Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi, 2021)
Socijalni razvoj obuhvata sposobnosti i veštine opažanja i razumevanja drugih osoba, njihovog ponašanja, namera, osobina i unutrašnjeg stanja. Takođe, obuhvata različite načine reagovanja u socijalnim situacijama, kao i ...
Socijalna kognicija kod odraslih osoba s lakom intelektualnom ometenošću, dualnim dijagnozama i osoba tipičnog razvoja / Social cognition in adults with mild intellectual disability, dual diagnoses, and typical development
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Socijalna kognicija je multidimenzionalni konstrukt koji obuhvata kognitivne procese višeg reda koji se koriste za obradu i tumačenje socijalnih informacija i uspješnu komunikaciju sa drugim osobama. Ovi procesi ...
Поремећаји спавања код деце са интелектуалном ометеноћу: ментална хигијена и сан. / Sleep disorders in children with intellectual disabilities: mental hygiene and sleep
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Sufficient hours of sleep during childhood and
adolescence are crucial for adequate brain
development. Individuals with intellectual
disabilities of all ages often experience sleep
disorders that significantly negatively ...