Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 178
Toaletni trening kod dece s nekim razvojnim poremećajima / Toilet training in children with certain developmental disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Ovladavanje veštinama u okviru toaletnog treninga u detinjstvu smatra se značajnom
razvojnom odrednicom. Sticanje veština pravilnog korišćenja toaleta kod dece s
razvojnim poremećajima često je odloženo. Cilj ovog rada ...
Parental Stress of Children with Autism Spectrum Disorder During the Coronavirus Pandemic (COVID-19): Experience from Serbia
(Fortschritte der Neurologie · Psychiatrie, 2023)
Objective Taking care of children with autism spectrum disorder (ASD), as of children with other developmental disorders, is associated with greater parental stress. The aim of this study was to determine the prevalence ...
Idiopatska obostrana akutna senzorineuralna nagluvost i gluvoća / Idiopathic bilateral sudden sensorineural hearing loss and deafness
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Akutna gluvoća je nagli senzorineuralni gubitak sluha od 30 dB ili veći,
nastao u periodu od 72 sata na najmanje tri uzastopne frekvencije. Idiopatska
obostrana akutna senzorineuralna gluvoća (IOASG) i/ili nagluvost ...
Status vitamina b12 i razvoj dece / Vitamin b12 status and development in children and adolescents
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Vitamin B12 ili kobalamin je hidrosolubilni vitamin koji učestvuje u
stvaranju kateholamina, dezoksiribonukleinske kiseline, mijelina i u hematopoezi.
On je esencijalan faktor u intrauterinom razvoju mozga i ...
Teorija uma kod dece – preliminarno istraživanje o ulozi pamćenja i jezičkih sposobnosti kao razvojnih pokazatelja / Theory of mind in children – preliminary research the role of memory and language abilities as developmental indicators
(SAO – BelgradePedagogical Faculty in Vranje, University of NisCollege of Vocational Studies for Preschool Teachers and Medical Nurses in Vrsac, 2023)
Predškolski uzrast predstavlja period suštinskih promena u sposobnostima dece da eksplicitno rasuđuju o mentalnim stanjima drugih. Cilj istraživanja je bio da se utvrdi odnos između teorije uma, radne memorije i jezičkih ...
Карактеристике аугментативне и алтернативне комуникације и стратегије за њено унапређење / Characteristics of augmentative and alternative communication and strategies for its improvement
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Комуникација је динамичан процес који подразумева реципрочну размену вербалних
и
невербалних
порука
између
учесника.
Употреба
аугментативне
и
алтернативне
комуникације
може
и
негативно
да
се
одрази
на
к ...
Значај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и деце / Тhe importance of effective communication between teachers, parents and children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Остваривање вишедимензионалне сарадње и партнерског односа између породице
и
предшколске
установе
директно
се
рефлектује
на
добробит
детета.
Циљ
овог
рада
је
да
укаже
у
којој
мери
се
ефективна
кому ...
Resursi za izgradnju rezilijentnosti kod mladih / Resources for building resilience in youth
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Koncept (multi)sistemske rezilijentnosti, koji se intenzivno razvija tokom poslednje decenije, unosi novine u savremenu prevencijsku praksu, te, uz prevencijsku nauku i perspektivu pozitivnog razvoja mladih, zauzima značajno ...
Поремећај пажње са хиперкинетским поремећајем ― приказ три програма интервенције / Attention deficit/hyperactivity disorder − presentation of three intervention programmes
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Испољавање симптома хиперкинетског поремећаја са поремећајем пажње
(ADHD) код деце предшколског узраста доводи до повећаног ризика од ограниченог
усвајања социјалних вештина и појаве интернализованог и екстернализова ...
Korelati i determinante autonomnog ponašanja kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću / Correlates and determinants of autonomy behavior in adolescents with mild intellectual disability
(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2023)
Osobe sa intelektualnom ometenošću imaju manje razvijene veštine autonomnog ponašanja i
prilike da samostalno vrše izbore i donose odluke u svakodnevnom životu. Veća autonomija u
ponašanju jača dostojanstvo i samopoštovanje ...