Show simple item record

Тhe importance of using semantic fluency tasks in assessing language abilities of preschool children

dc.creatorJečmenica, Nevena
dc.creatorDrljan, Bojana
dc.date.accessioned2024-01-12T14:13:18Z
dc.date.available2024-01-12T14:13:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-6203-175-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5393
dc.description.abstractСемантичка флуентност је способност која се развија током детињства, са перформансама које достижу зрелост током периода адолесценције. Циљ истраживања био је испитивање динамике у развоју способности семантичке флуентности код деце предшколског узраста. Узорак је чинило 224 деце типичног развоја, узраста од пет до седам и по година. У истраживању је коришћен тест Асоцијације речи. Резултати истраживања су показали, да у временском интервалу од три минута деца просечно остварују 27 поена на задацима набрајања речи из семантичких категорија животиња, хране и занимања. Увидом у вредности перцентилних рангова утврђено је да четвртина деце из узорка испољава блажи или тежи степен дефицита на задацима семантичке флуентности. Додатно, потврђен је статистички значајан утицај узраста на постигнуће деце на наведеним задацима (p=0,000), али и одсуство утицаја пола (p<0,005). Будућа истраживања семантичке флуентности би требала бити фокусирана и на примену когнитивних задатака, како би се добили потпунији подаци о сличностима и разликама у језичком и когнитивном функционисању међу децом.sr
dc.description.abstractSemantic fluency is an ability that develops in childhood, with performance reaching maturity in adolescence. The aim of this study was to investigate the dynamics in the development of semantic fluency in preschool children. The sample consisted of 224 children with typical development from five to seven and a half years of age. The Word association test was used for the study. The results of the study showed that in a time interval of three minutes, the children scored an average of 27 points on the tasks of enumerating words from the semantic categories of animals, food, and occupations. Based on the percentile rank values, it was found that a quarter of the children in the sample had a milder or more severe deficit in the semantic fluency tasks. In addition, a statistically significant effect of age on children’s performance on the above tasks was confirmed (p=0.000), as well as the absence of gender differences (p < 0.005). Future research of semantic fluency should also focus on the use of cognitive tasks to provide more comprehensive data on similarities and differences in children’s language and cognitive performance.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationЗборник радова је настао као резултат Пројекта „Интервенције у раном детињству и предшколству” чију реализацију је сопственим средствима подржао Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију (руководилац Пројекта проф. др Мирјана Ђорђевић), као и резултат пројеката које финансира Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије (број уговора 451-03-47/2023-01/200096).sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceНационални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радоваsr
dc.subjectсемантичка флуентностsr
dc.subjectјезичке способности децеsr
dc.subjectсемантичка флуентност на предшколском узрастуsr
dc.subjectјезички развојsr
dc.subjectsemantic fluencysr
dc.subjectlanguage abilities of childrensr
dc.subjectpreschool age semantic fluencysr
dc.subjectlanguage developmentsr
dc.titleЗначај примене задатака семантичке флуентности у процени језичких способности деце предшколског узрастаsr
dc.titleТhe importance of using semantic fluency tasks in assessing language abilities of preschool childrensr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage132
dc.citation.spage123
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/11056/Untitled11.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5393
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record