Приказ основних података о документу

Odnos pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta

dc.creatorJanković-Nikolić, Marina
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorMentus-Kandić, Tatjana
dc.creatorTeovanović, Predrag
dc.date.accessioned2023-09-21T07:53:04Z
dc.date.available2023-09-21T07:53:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0048-5705
dc.identifier.issneISSN: 1451-9283
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5286
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children. The sample included 353 primary school children aged 7-11 years. The children’s versions of the Empathy Quotient – EQ-C, Systemizing Quotient – SQ-C, and children’s version of the Autism Spectrum Quotient - AQ– C were used as primary outcome measures. Girls had higher empathy, while boys had higher autistic traits. Empathy and systemizing were moderately positively correlated, but both were good predictors of autistic traits. The effect of sex on autistic traits was mediated by empathy as well as by the difference between systemizing and empathy. These results partially support assumptions of the Empathizing-Systemizing theory and the Hypersystemizing theory of autism, which should be further evaluated in a population with the autism spectrum disordersr
dc.description.abstractCilj ovog istraživanja bio je da ispita povezanost između pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta. Uzorak je činilo 353 učenika osnovne škole, starosti 7-11 godina. U istraživanju su korišćene dečije verzije Koefcijenta empatičnosti (eng. Empathy Quotient – EQ-C), Koeficijenta sistematizacije (eng. Systemizing Quotient – SQ-C), kao i dečija verzija Koeficijenta autističnog spektra (eng. Autism Spectrum Quotient – AQ-C), kao primarne mere ishoda. Devojčice su imale višu empatiju, dok su dečaci imali izraženije autistične crte. Empatija i sistematizacija su bili u umerenoj pozitivnoj korelaciji, ali su oba bili dobri prediktori autističnih crta. Uticaj pola na autistične crte posredovan je empatijom i razlikom između sistematizacije i empatije. Ovi rezultati delimično podržavaju postavke teorije empatičnosti-sistematizacije i hipersistematizacione teorije autizma, koje bi trebalo dalje proveriti i na populaciji osoba sa poremećajem iz spektra autizma. Ključne reči: empatisanje, sistematizovanje, teorija hipersistematizacije, autizamsr
dc.language.isoensr
dc.publisherDruštvo psihologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihologijasr
dc.subjectempathizingsr
dc.subjectsystemizingsr
dc.subjectHypersystemizing theorysr
dc.subjectautismsr
dc.subjectempatisanjesr
dc.subjectsistematizovanjesr
dc.subjectteorija hipersistematizacijesr
dc.subjectautizamsr
dc.titleThe relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school childrensr
dc.titleOdnos pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrastasr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage19
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage1
dc.description.otherOn-line verzijasr
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.2298/PSI211113023J
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10725/bitstream_10725.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу