Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Stress of mothers of primary school children during distance learning

dc.creatorЗец, Миља
dc.creatorСтекић, Дуња
dc.creatorВеселиновић, Маријана
dc.creatorМилкица, Марјановић
dc.date.accessioned2023-08-15T08:27:21Z
dc.date.available2023-08-15T08:27:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-84143-57-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5271
dc.description.abstractПандемија изазвана корона вирусом изложила је породице здравственим, економским и радним стресорима и изменила свакодневне навике укључујући и нанаставу на даљину. Циљ овог истраживања је био да се утврди ниво родитељског стреса, ниво самоефикасности мајки и ниво социјалне подршке мајкама деце која су похађала наставу на даљину у периоду од марта до јуна 2020. године. У онлајн истраживању, које је спроведено у јануару и фебруару 2021. године, учествовало је 107 мајки које су имале најмање једно дете од трећег до осмог разреда основношколског узраста. Истраживање је спроведено онлајн упитником прилагођеном Скалом перципираног родитељског стреса и родитељске самоефикасности и Скалом перципиране социјалне подршке родитељима деце основношколског узраста током наставе на даљину. Резултати су показали да непостоје статистички значајне разлике у вези перципираног родитељског стреса и родитељске самоефикасности и перципиране социјалне подршке родитељима деце основношколског узраста током наставе на даљину, у односу на узраст, ниво образовања, запосленост мајки и броју деце. Подаци добијени овим истраживањем имплицирају да су се мајке, након одређеног времена, навикле на овакав вид наставе те сходно томе нису осетиле стрес који смо предвидели.sr
dc.description.abstractThe coronavirus pandemic has exposed families to health, economic and work stressors and changed daily habits, including distance learning. The aim of this research was to determine the level of parental stress, the level of self-efficacy of mothers and the level of social support for mothers of children who attended distance learning in the period from March to June 2020. The online research, which was conducted in January and February 2021, involved 107 mothers who had at least one child from the third to the eighth grade of primary school age. The research was conducted with an online questionnaire adapted to the Scale of Perceived Parental Stress and Parental Self-Efficiency and the Scale of Perceived Social Support to Parents of Primary School Children during Distance Learning. The results showed that there are no statistically significant differences regarding perceived parental stress and parental self-efficacy and perceived social support for parents of primary school children during distance learning. in relation to age, level of education, employment of mothers and number of children. The data obtained by this research imply that mothers, after some time, got used to this type of teaching and, accordingly, did not feel the stress we predicted.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУчитељски факултет у Призренуsr
dc.relationНаучна конференција у оквиру пројекта ИМП 002sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceОбразовне активности и васпитно- образовни рад у условима пандемије •Зборник сажетакаsr
dc.subjectкоронавирусsr
dc.subjectпандемијаsr
dc.subjectстрес мајкиsr
dc.subjectнастава на даљинуsr
dc.subjectcoronavirussr
dc.subjectpandemicsr
dc.subjectmaternal stresssr
dc.subjectdistance learningsr
dc.titleСтрес мајки деце основношколског узраста за време наставе на даљинуsr
dc.titleStress of mothers of primary school children during distance learningsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage30
dc.citation.spage29
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10657/bitstream_10657.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5271
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu