Приказ основних података о документу

dc.creatorPaunović, Verica
dc.date.accessioned2023-08-02T08:14:34Z
dc.date.available2023-08-02T08:14:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5261
dc.description.abstractС обзиром да су сметње у памћењу и разумевању језика и њихов однос код старих особа још увек недовољно истражене, основни циљ овог истраживања је био да се утврди да ли постоје разлике у вербалном памћењу и разумевању језика на Рејовом тесту памћења и Токен тесту између две старосне групе. Памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. Сметње у памћењу обично представљају први знак когнитивних промена у старости. Рецептивни језик се односи на способност разумевања језички обликованих порука и сметње у разумевању су повезане са опадањем општих когнитивних способности. Истраживање је спроведено у Београду 2021. године. У истраживању је учествовало 34 особе подељене у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 19 испитаника старости од 65 до 75 година старости, док је другу групу чинило 15 испитаника старости од 76 до 85 година. Након анализе добијених резултата закључујемо да старије особе имају лошија постигнућа на четири субтеста разумевања у односу на млађе испитанике, да млађи испитаници имају боље резултате на свим задацима понављања и рекогниције и да постоји средња корелација између разумевања и памћења код старијих особа. Такође, средње образовани испитаници постижу боље резултате на Рејовом тесту памћења.sr
dc.description.abstractConsidering that odler people`s disordes in memory and laguage comperhension and their reletion are not still sufficiently researched, the main goal of this research was to determine if there are defferences between two age groups results in RAVLT and Token test. Memory is the process of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention. Memory difficulties represents the first sign of cognitive changes in old age. Receptive language refers to the ability to understand lingvistically shaped messages and language comperhension defficulties are associated with decline in general cognitive abilities. Research was implementes in Belgrade in 2022 and involved 34 people divided into two gorups based on age. The first group consisted of 19 respondents age from 65 to 75, while the second group consisted of 15 respondents aged from 76 to 85. After the analysis of thе obtained results it is concluded that elderly people have worse results on four subtests od comprehension to the younger respodents, that younger respondents have better results on all tasks of repetition and recognition and that there is medium correlation between comprehension and memory at elderly people. Also, highly educated respondents achieve better results on RAVLT.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectвербално памћењеsr
dc.subjectразумевање језикаsr
dc.subjectРејов тест учењаsr
dc.subjectТокен тестsr
dc.subjectстаростsr
dc.subjectverbal memorysr
dc.subjectlanguage comprehensionsr
dc.subjectRey Auditory Verbal Learning Testsr
dc.subjectToken testsr
dc.subjectelderlysr
dc.titleOdnos verbalnog pamćenja i razumevanja jezika kod starijih osobasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage55
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5261
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу