Odnos verbalnog pamćenja i razumevanja jezika kod starijih osoba
Samo za registrovane korisnike
2022
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
С обзиром да су сметње у памћењу и разумевању језика и њихов однос код старих особа још увек недовољно истражене, основни циљ овог истраживања је био да се утврди да ли постоје разлике у вербалном памћењу и разумевању језика на Рејовом тесту памћења и Токен тесту између две старосне групе.
Памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. Сметње у памћењу обично представљају први знак когнитивних промена у старости.
Рецептивни језик се односи на способност разумевања језички обликованих порука и сметње у разумевању су повезане са опадањем општих когнитивних способности.
Истраживање је спроведено у Београду 2021. године. У истраживању је учествовало 34 особе подељене у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 19 испитаника старости од 65 до 75 година старости, док је другу групу чинило 15 испитаника старости од 76 до 85 година.
Након анализе добијених резултата закључујемо да старије особе имају л...ошија постигнућа на четири субтеста разумевања у односу на млађе испитанике, да млађи испитаници имају боље резултате на свим задацима понављања и рекогниције и да постоји средња корелација између разумевања и памћења код старијих особа. Такође, средње образовани испитаници постижу боље резултате на Рејовом тесту памћења.
Considering that odler people`s disordes in memory and laguage comperhension and their reletion are not still sufficiently researched, the main goal of this research was to determine if there are defferences between two age groups results in RAVLT and Token test.
Memory is the process of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention. Memory difficulties represents the first sign of cognitive changes in old age.
Receptive language refers to the ability to understand lingvistically shaped messages and language comperhension defficulties are associated with decline in general cognitive abilities.
Research was implementes in Belgrade in 2022 and involved 34 people divided into two gorups based on age. The first group consisted of 19 respondents age from 65 to 75, while the second group consisted of 15 respondents aged from 76 to 85.
After the analysis of thе obtained results it is concluded that elderly people have worse results on four... subtests od comprehension to the younger respodents, that younger respondents have better results on all tasks of repetition and recognition and that there is medium correlation between comprehension and memory at elderly people. Also, highly educated respondents achieve better results on RAVLT.
Ključne reči:
вербално памћење / разумевање језика / Рејов тест учења / Токен тест / старост / verbal memory / language comprehension / Rey Auditory Verbal Learning Test / Token test / elderlyIzvor:
2022, 3-55Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Paunović, Verica PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5261 AB - С обзиром да су сметње у памћењу и разумевању језика и њихов однос код старих особа још увек недовољно истражене, основни циљ овог истраживања је био да се утврди да ли постоје разлике у вербалном памћењу и разумевању језика на Рејовом тесту памћења и Токен тесту између две старосне групе. Памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. Сметње у памћењу обично представљају први знак когнитивних промена у старости. Рецептивни језик се односи на способност разумевања језички обликованих порука и сметње у разумевању су повезане са опадањем општих когнитивних способности. Истраживање је спроведено у Београду 2021. године. У истраживању је учествовало 34 особе подељене у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 19 испитаника старости од 65 до 75 година старости, док је другу групу чинило 15 испитаника старости од 76 до 85 година. Након анализе добијених резултата закључујемо да старије особе имају лошија постигнућа на четири субтеста разумевања у односу на млађе испитанике, да млађи испитаници имају боље резултате на свим задацима понављања и рекогниције и да постоји средња корелација између разумевања и памћења код старијих особа. Такође, средње образовани испитаници постижу боље резултате на Рејовом тесту памћења. AB - Considering that odler people`s disordes in memory and laguage comperhension and their reletion are not still sufficiently researched, the main goal of this research was to determine if there are defferences between two age groups results in RAVLT and Token test. Memory is the process of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention. Memory difficulties represents the first sign of cognitive changes in old age. Receptive language refers to the ability to understand lingvistically shaped messages and language comperhension defficulties are associated with decline in general cognitive abilities. Research was implementes in Belgrade in 2022 and involved 34 people divided into two gorups based on age. The first group consisted of 19 respondents age from 65 to 75, while the second group consisted of 15 respondents aged from 76 to 85. After the analysis of thе obtained results it is concluded that elderly people have worse results on four subtests od comprehension to the younger respodents, that younger respondents have better results on all tasks of repetition and recognition and that there is medium correlation between comprehension and memory at elderly people. Also, highly educated respondents achieve better results on RAVLT. T1 - Odnos verbalnog pamćenja i razumevanja jezika kod starijih osoba EP - 55 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5261 ER -
@mastersthesis{ author = "Paunović, Verica", year = "2022", abstract = "С обзиром да су сметње у памћењу и разумевању језика и њихов однос код старих особа још увек недовољно истражене, основни циљ овог истраживања је био да се утврди да ли постоје разлике у вербалном памћењу и разумевању језика на Рејовом тесту памћења и Токен тесту између две старосне групе. Памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. Сметње у памћењу обично представљају први знак когнитивних промена у старости. Рецептивни језик се односи на способност разумевања језички обликованих порука и сметње у разумевању су повезане са опадањем општих когнитивних способности. Истраживање је спроведено у Београду 2021. године. У истраживању је учествовало 34 особе подељене у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 19 испитаника старости од 65 до 75 година старости, док је другу групу чинило 15 испитаника старости од 76 до 85 година. Након анализе добијених резултата закључујемо да старије особе имају лошија постигнућа на четири субтеста разумевања у односу на млађе испитанике, да млађи испитаници имају боље резултате на свим задацима понављања и рекогниције и да постоји средња корелација између разумевања и памћења код старијих особа. Такође, средње образовани испитаници постижу боље резултате на Рејовом тесту памћења., Considering that odler people`s disordes in memory and laguage comperhension and their reletion are not still sufficiently researched, the main goal of this research was to determine if there are defferences between two age groups results in RAVLT and Token test. Memory is the process of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention. Memory difficulties represents the first sign of cognitive changes in old age. Receptive language refers to the ability to understand lingvistically shaped messages and language comperhension defficulties are associated with decline in general cognitive abilities. Research was implementes in Belgrade in 2022 and involved 34 people divided into two gorups based on age. The first group consisted of 19 respondents age from 65 to 75, while the second group consisted of 15 respondents aged from 76 to 85. After the analysis of thе obtained results it is concluded that elderly people have worse results on four subtests od comprehension to the younger respodents, that younger respondents have better results on all tasks of repetition and recognition and that there is medium correlation between comprehension and memory at elderly people. Also, highly educated respondents achieve better results on RAVLT.", title = "Odnos verbalnog pamćenja i razumevanja jezika kod starijih osoba", pages = "55-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5261" }
Paunović, V.. (2022). Odnos verbalnog pamćenja i razumevanja jezika kod starijih osoba. , 3-55. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5261
Paunović V. Odnos verbalnog pamćenja i razumevanja jezika kod starijih osoba. 2022;:3-55. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5261 .
Paunović, Verica, "Odnos verbalnog pamćenja i razumevanja jezika kod starijih osoba" (2022):3-55, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5261 .