Čitanje kod učenika s intelektualnom ometenošću
Abstract
Многа деца са интелектуалном ометеношћу имају великих потешкоћа у овладавању вештином читањa. Тешкоће у усвајању ове вештине отежавају како школско, тако и свакодневно функционисање ове деце. Циљ рада јесте да се прикажу истраживања у чијем фокусу је била вештина читања код деце са ИО. Увид у доступну литературу извршен је претраживањем електронских база података као и извора у штампаној форми. Резултати истраживања указују на постојање стабилног напретка у читању са узрастом, посебно забележеним у периоду од нижих ка вишим разредима основне школе. Не постоји сагласност у вези са приступом који би био најефикаснији када су у питању деца с ИО. Стога би будућим истраживањима додатно требало испитати ефикасност ових различитих приступа како би се омогућио одговарајући избор приступа за децу различитих нивоа ИО. С обзиром на добијене резултате, неопходно је остварити сарадњу са стручњацима и применити низ наставних стратегија за унапређење вештина читања код деце са ИО.
Many children with intellectual disabilities have great difficulty in mastering the skill of reading. Difficulties in acquiring this skill make it difficult for these children to function both at school and on a daily basis. The aim of the paper is to present researches whose focus was the reading skill of children with ID. Insight into the available literature was carried out by searching electronic databases as well as sources in printed form. The results of the research indicate the existence of a stable progress in reading with age, especially recorded in the period from lower to higher grades of elementary school. There is no consensus regarding the approach that would be most effective when it comes to children with ID. Therefore, future research should further examine the effectiveness of these different approaches in order to allow appropriate selection of approaches for children of different levels of ID. Considering the obtained results, it is necessary to cooperate with expe...rts and apply a number of teaching strategies to improve reading skills in children with ID.
Keywords:
интелектуална ометеност / читање / ученици / intellectual disability / reading / studentsSource:
2022, 1-15Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Popović, Marija PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5208 AB - Многа деца са интелектуалном ометеношћу имају великих потешкоћа у овладавању вештином читањa. Тешкоће у усвајању ове вештине отежавају како школско, тако и свакодневно функционисање ове деце. Циљ рада јесте да се прикажу истраживања у чијем фокусу је била вештина читања код деце са ИО. Увид у доступну литературу извршен је претраживањем електронских база података као и извора у штампаној форми. Резултати истраживања указују на постојање стабилног напретка у читању са узрастом, посебно забележеним у периоду од нижих ка вишим разредима основне школе. Не постоји сагласност у вези са приступом који би био најефикаснији када су у питању деца с ИО. Стога би будућим истраживањима додатно требало испитати ефикасност ових различитих приступа како би се омогућио одговарајући избор приступа за децу различитих нивоа ИО. С обзиром на добијене резултате, неопходно је остварити сарадњу са стручњацима и применити низ наставних стратегија за унапређење вештина читања код деце са ИО. AB - Many children with intellectual disabilities have great difficulty in mastering the skill of reading. Difficulties in acquiring this skill make it difficult for these children to function both at school and on a daily basis. The aim of the paper is to present researches whose focus was the reading skill of children with ID. Insight into the available literature was carried out by searching electronic databases as well as sources in printed form. The results of the research indicate the existence of a stable progress in reading with age, especially recorded in the period from lower to higher grades of elementary school. There is no consensus regarding the approach that would be most effective when it comes to children with ID. Therefore, future research should further examine the effectiveness of these different approaches in order to allow appropriate selection of approaches for children of different levels of ID. Considering the obtained results, it is necessary to cooperate with experts and apply a number of teaching strategies to improve reading skills in children with ID. T1 - Čitanje kod učenika s intelektualnom ometenošću EP - 15 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5208 ER -
@mastersthesis{ author = "Popović, Marija", year = "2022", abstract = "Многа деца са интелектуалном ометеношћу имају великих потешкоћа у овладавању вештином читањa. Тешкоће у усвајању ове вештине отежавају како школско, тако и свакодневно функционисање ове деце. Циљ рада јесте да се прикажу истраживања у чијем фокусу је била вештина читања код деце са ИО. Увид у доступну литературу извршен је претраживањем електронских база података као и извора у штампаној форми. Резултати истраживања указују на постојање стабилног напретка у читању са узрастом, посебно забележеним у периоду од нижих ка вишим разредима основне школе. Не постоји сагласност у вези са приступом који би био најефикаснији када су у питању деца с ИО. Стога би будућим истраживањима додатно требало испитати ефикасност ових различитих приступа како би се омогућио одговарајући избор приступа за децу различитих нивоа ИО. С обзиром на добијене резултате, неопходно је остварити сарадњу са стручњацима и применити низ наставних стратегија за унапређење вештина читања код деце са ИО., Many children with intellectual disabilities have great difficulty in mastering the skill of reading. Difficulties in acquiring this skill make it difficult for these children to function both at school and on a daily basis. The aim of the paper is to present researches whose focus was the reading skill of children with ID. Insight into the available literature was carried out by searching electronic databases as well as sources in printed form. The results of the research indicate the existence of a stable progress in reading with age, especially recorded in the period from lower to higher grades of elementary school. There is no consensus regarding the approach that would be most effective when it comes to children with ID. Therefore, future research should further examine the effectiveness of these different approaches in order to allow appropriate selection of approaches for children of different levels of ID. Considering the obtained results, it is necessary to cooperate with experts and apply a number of teaching strategies to improve reading skills in children with ID.", title = "Čitanje kod učenika s intelektualnom ometenošću", pages = "15-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5208" }
Popović, M.. (2022). Čitanje kod učenika s intelektualnom ometenošću. , 1-15. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5208
Popović M. Čitanje kod učenika s intelektualnom ometenošću. 2022;:1-15. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5208 .
Popović, Marija, "Čitanje kod učenika s intelektualnom ometenošću" (2022):1-15, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5208 .