Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju
Само за регистроване кориснике
2022
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Хортикултурне интервенције припадају групи комплементарних третмана којe се могу спроводити код особа са тешкоћама у менталном развоју. Обухватају четири модалитета, укључујући хортикултурну терапију, стручно обучавање за хортикултуру, терапеутску и социјалну хортикултуру. Циљ овог рада је да прикаже позитивне ефекте примене хортикултурних интервенција код особа са тешкоћама у менталном развоју.
Доступна литература указује да применом социјалне и терапеутске хортикултре долази до значајног побољшања у социоемоционалном развоју. Примена хортикулурних терапијских активности доводи до остварења постављених рехабилитационих циљева, а спроведене обуке стручног оспособљавања за хортикултуру резултирају позитивним ставом и усвајањем професионалних вештина код особа са тешкоћама у менталном развоју. Значај хортикултурних интервенција огледа се у унапређењу свеукупног квалитета живота особа са тешкоћама у менталном развоју, али захтева додатне напоре у креирању научног методолошког оквира ко...ји би олакшао њихову практичну примену.
Horticultural interventions belong to the group of complementary treatments that can be implemented for people with mental development difficulties. They encompass four modalities, including horticultural therapy, vocational horticultural training, therapeutic horticulture and social horticulture. The aim of this paper is to show the positive effects of the application of horticultural interventions in people with mental disabilities. The available literature indicates that with the application of social and therapeutic horticulture there is a significant improvement in socio-emotional development. The application of horticultural therapeutic activities leads to the realization of the set rehabilitation goals and the conducted professional training for horticulture results in a positive attitude and the acquisition of professional skills in persons with mental development difficulties. The importance of horticultural interventions is reflected in the improvement of the overall quality ...of life of people with disabilities in mental development, but it requires additional efforts in creating a scientific methodological framework that would facilitate their practical application.
Кључне речи:
особе са тешкоћама у менталном развоју / хортикултурна терапија / терапеутска хортикултура / социјална хортикултура / стручно обучавање за хортикултуру / persons with disabilities in mental development / horticultural therapy / therapeutic horticulture / social horticulture / vocational training for horticultureИзвор:
2022, 2-31Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Obradović, Anja PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5201 AB - Хортикултурне интервенције припадају групи комплементарних третмана којe се могу спроводити код особа са тешкоћама у менталном развоју. Обухватају четири модалитета, укључујући хортикултурну терапију, стручно обучавање за хортикултуру, терапеутску и социјалну хортикултуру. Циљ овог рада је да прикаже позитивне ефекте примене хортикултурних интервенција код особа са тешкоћама у менталном развоју. Доступна литература указује да применом социјалне и терапеутске хортикултре долази до значајног побољшања у социоемоционалном развоју. Примена хортикулурних терапијских активности доводи до остварења постављених рехабилитационих циљева, а спроведене обуке стручног оспособљавања за хортикултуру резултирају позитивним ставом и усвајањем професионалних вештина код особа са тешкоћама у менталном развоју. Значај хортикултурних интервенција огледа се у унапређењу свеукупног квалитета живота особа са тешкоћама у менталном развоју, али захтева додатне напоре у креирању научног методолошког оквира који би олакшао њихову практичну примену. AB - Horticultural interventions belong to the group of complementary treatments that can be implemented for people with mental development difficulties. They encompass four modalities, including horticultural therapy, vocational horticultural training, therapeutic horticulture and social horticulture. The aim of this paper is to show the positive effects of the application of horticultural interventions in people with mental disabilities. The available literature indicates that with the application of social and therapeutic horticulture there is a significant improvement in socio-emotional development. The application of horticultural therapeutic activities leads to the realization of the set rehabilitation goals and the conducted professional training for horticulture results in a positive attitude and the acquisition of professional skills in persons with mental development difficulties. The importance of horticultural interventions is reflected in the improvement of the overall quality of life of people with disabilities in mental development, but it requires additional efforts in creating a scientific methodological framework that would facilitate their practical application. T1 - Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju EP - 31 SP - 2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201 ER -
@mastersthesis{ author = "Obradović, Anja", year = "2022", abstract = "Хортикултурне интервенције припадају групи комплементарних третмана којe се могу спроводити код особа са тешкоћама у менталном развоју. Обухватају четири модалитета, укључујући хортикултурну терапију, стручно обучавање за хортикултуру, терапеутску и социјалну хортикултуру. Циљ овог рада је да прикаже позитивне ефекте примене хортикултурних интервенција код особа са тешкоћама у менталном развоју. Доступна литература указује да применом социјалне и терапеутске хортикултре долази до значајног побољшања у социоемоционалном развоју. Примена хортикулурних терапијских активности доводи до остварења постављених рехабилитационих циљева, а спроведене обуке стручног оспособљавања за хортикултуру резултирају позитивним ставом и усвајањем професионалних вештина код особа са тешкоћама у менталном развоју. Значај хортикултурних интервенција огледа се у унапређењу свеукупног квалитета живота особа са тешкоћама у менталном развоју, али захтева додатне напоре у креирању научног методолошког оквира који би олакшао њихову практичну примену., Horticultural interventions belong to the group of complementary treatments that can be implemented for people with mental development difficulties. They encompass four modalities, including horticultural therapy, vocational horticultural training, therapeutic horticulture and social horticulture. The aim of this paper is to show the positive effects of the application of horticultural interventions in people with mental disabilities. The available literature indicates that with the application of social and therapeutic horticulture there is a significant improvement in socio-emotional development. The application of horticultural therapeutic activities leads to the realization of the set rehabilitation goals and the conducted professional training for horticulture results in a positive attitude and the acquisition of professional skills in persons with mental development difficulties. The importance of horticultural interventions is reflected in the improvement of the overall quality of life of people with disabilities in mental development, but it requires additional efforts in creating a scientific methodological framework that would facilitate their practical application.", title = "Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju", pages = "31-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201" }
Obradović, A.. (2022). Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. , 2-31. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201
Obradović A. Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. 2022;:2-31. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201 .
Obradović, Anja, "Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju" (2022):2-31, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201 .