Socijalni razvoj dece sa oštećenjem vida
Само за регистроване кориснике
2022
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Развијене социјалне компетенције и социјалне вештине позитивно делују на многе аспекте личности међу којима су и социјални развој и самопоштовање. Деца са оштећењем вида се од најранијег узраста сусрећу са потешкоћама у развоју ових вештина. Социјалне компетенције и вештине су кључне за социјалну адаптацију, формирање позитивних односа, стварање пријатељстава, асертивно понашање. Неразвијање ових вештина онемогућава успостављање позитивних социјалних односа од најранијег узраста са члановима породице, вршњацима и другима. Социјалне вештине и компетенције се стичу и развијају током целог живота. Највећи утицај на њихов развој имају родитељи, а затим вршњаци коз предшколски, основношколски и адолесцентни период. Кроз социјалне интеракције, разговор или игру код деце, успостављају се позитивни односи са другима што позитивно утиче на социјални развој. У предшколском и основношколском узрасту деца са оштећењем вида ређе иницирају и тешко одржавају вршњачке интеракције јер се оне најчешће о...стварују кроз игру и током слободних активности. Адолесценти са оштећењем вида суочавају се са различитим проблемима у социјалним односима. Они проводе више времена сами, испољавају потешкоће у успостављању интеракција, блиских односа и у задржавању пријатељстава.
Неразвијене социјалне вештине деце са оштећењем вида доводе до њиховог изопштавања и одбацивања из вршњачке групе што негативно утиче на њихов ниво самопоштовања. Поред социјалних вештина, на ниво самопоштовања утиче и успостављена афективна веза и стил васпитања родитеља.
Developed social competencies and social skills have a positive effect on many aspects of personality, including social development and self-esteem. Visually impaired children face difficulties in developing these skills from an early age. Social competencies and social skills are crucial for social adaptation, forming positive relationships, creating friendships, assertive behavior. Failure to develop these skills makes it impossible to establish positive social relations from an early age with family members, peers and others. Social skills and competencies are acquired and developed throughout life. Parents have the greatest influence on their development, followed by peers during preschool, primary school and adolescent periods. Through social interactions, conversation or play with children, positive relationships with others are established, which positively affects social development. Peer interactions, in the preschool and elementary school period, are less often initiated and ...difficult to maintain by children with visual impairment, because they are most often realized through play and during free activities. Adolescents with visual impairment face various problems in social relations. They spend more time alone, show difficulties in establishing interactions, close relationships and maintaining friendships.
Undeveloped social skills of visually impaired children leads to their exclusion and rejection from the peer group, which negatively affects their level of self-esteem. In addition to social skills, the level of self-esteem is also influenced by the established affective relationship and parenting style.
Кључне речи:
социјални развој / деца са оштећењем вида / социјалне вештине / социјалне интеракције / самопоштовање / social development / children with visual impairment / social skills / social interactions / self-esteemИзвор:
2022, 3-30Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Barović, Una PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5188 AB - Развијене социјалне компетенције и социјалне вештине позитивно делују на многе аспекте личности међу којима су и социјални развој и самопоштовање. Деца са оштећењем вида се од најранијег узраста сусрећу са потешкоћама у развоју ових вештина. Социјалне компетенције и вештине су кључне за социјалну адаптацију, формирање позитивних односа, стварање пријатељстава, асертивно понашање. Неразвијање ових вештина онемогућава успостављање позитивних социјалних односа од најранијег узраста са члановима породице, вршњацима и другима. Социјалне вештине и компетенције се стичу и развијају током целог живота. Највећи утицај на њихов развој имају родитељи, а затим вршњаци коз предшколски, основношколски и адолесцентни период. Кроз социјалне интеракције, разговор или игру код деце, успостављају се позитивни односи са другима што позитивно утиче на социјални развој. У предшколском и основношколском узрасту деца са оштећењем вида ређе иницирају и тешко одржавају вршњачке интеракције јер се оне најчешће остварују кроз игру и током слободних активности. Адолесценти са оштећењем вида суочавају се са различитим проблемима у социјалним односима. Они проводе више времена сами, испољавају потешкоће у успостављању интеракција, блиских односа и у задржавању пријатељстава. Неразвијене социјалне вештине деце са оштећењем вида доводе до њиховог изопштавања и одбацивања из вршњачке групе што негативно утиче на њихов ниво самопоштовања. Поред социјалних вештина, на ниво самопоштовања утиче и успостављена афективна веза и стил васпитања родитеља. AB - Developed social competencies and social skills have a positive effect on many aspects of personality, including social development and self-esteem. Visually impaired children face difficulties in developing these skills from an early age. Social competencies and social skills are crucial for social adaptation, forming positive relationships, creating friendships, assertive behavior. Failure to develop these skills makes it impossible to establish positive social relations from an early age with family members, peers and others. Social skills and competencies are acquired and developed throughout life. Parents have the greatest influence on their development, followed by peers during preschool, primary school and adolescent periods. Through social interactions, conversation or play with children, positive relationships with others are established, which positively affects social development. Peer interactions, in the preschool and elementary school period, are less often initiated and difficult to maintain by children with visual impairment, because they are most often realized through play and during free activities. Adolescents with visual impairment face various problems in social relations. They spend more time alone, show difficulties in establishing interactions, close relationships and maintaining friendships. Undeveloped social skills of visually impaired children leads to their exclusion and rejection from the peer group, which negatively affects their level of self-esteem. In addition to social skills, the level of self-esteem is also influenced by the established affective relationship and parenting style. T1 - Socijalni razvoj dece sa oštećenjem vida EP - 30 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5188 ER -
@mastersthesis{ author = "Barović, Una", year = "2022", abstract = "Развијене социјалне компетенције и социјалне вештине позитивно делују на многе аспекте личности међу којима су и социјални развој и самопоштовање. Деца са оштећењем вида се од најранијег узраста сусрећу са потешкоћама у развоју ових вештина. Социјалне компетенције и вештине су кључне за социјалну адаптацију, формирање позитивних односа, стварање пријатељстава, асертивно понашање. Неразвијање ових вештина онемогућава успостављање позитивних социјалних односа од најранијег узраста са члановима породице, вршњацима и другима. Социјалне вештине и компетенције се стичу и развијају током целог живота. Највећи утицај на њихов развој имају родитељи, а затим вршњаци коз предшколски, основношколски и адолесцентни период. Кроз социјалне интеракције, разговор или игру код деце, успостављају се позитивни односи са другима што позитивно утиче на социјални развој. У предшколском и основношколском узрасту деца са оштећењем вида ређе иницирају и тешко одржавају вршњачке интеракције јер се оне најчешће остварују кроз игру и током слободних активности. Адолесценти са оштећењем вида суочавају се са различитим проблемима у социјалним односима. Они проводе више времена сами, испољавају потешкоће у успостављању интеракција, блиских односа и у задржавању пријатељстава. Неразвијене социјалне вештине деце са оштећењем вида доводе до њиховог изопштавања и одбацивања из вршњачке групе што негативно утиче на њихов ниво самопоштовања. Поред социјалних вештина, на ниво самопоштовања утиче и успостављена афективна веза и стил васпитања родитеља., Developed social competencies and social skills have a positive effect on many aspects of personality, including social development and self-esteem. Visually impaired children face difficulties in developing these skills from an early age. Social competencies and social skills are crucial for social adaptation, forming positive relationships, creating friendships, assertive behavior. Failure to develop these skills makes it impossible to establish positive social relations from an early age with family members, peers and others. Social skills and competencies are acquired and developed throughout life. Parents have the greatest influence on their development, followed by peers during preschool, primary school and adolescent periods. Through social interactions, conversation or play with children, positive relationships with others are established, which positively affects social development. Peer interactions, in the preschool and elementary school period, are less often initiated and difficult to maintain by children with visual impairment, because they are most often realized through play and during free activities. Adolescents with visual impairment face various problems in social relations. They spend more time alone, show difficulties in establishing interactions, close relationships and maintaining friendships. Undeveloped social skills of visually impaired children leads to their exclusion and rejection from the peer group, which negatively affects their level of self-esteem. In addition to social skills, the level of self-esteem is also influenced by the established affective relationship and parenting style.", title = "Socijalni razvoj dece sa oštećenjem vida", pages = "30-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5188" }
Barović, U.. (2022). Socijalni razvoj dece sa oštećenjem vida. , 3-30. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5188
Barović U. Socijalni razvoj dece sa oštećenjem vida. 2022;:3-30. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5188 .
Barović, Una, "Socijalni razvoj dece sa oštećenjem vida" (2022):3-30, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5188 .