Socijalna distanca prema gluvim i nagluvim učenicima
Само за регистроване кориснике
2022
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Циљ овог рада био је да се утврди степен изражености социјалне дистанце од стране ученика типичне популације и њихових родитеља према глувим и наглувим ученицима у редовном систему образовања. Овде се хтело испитати да ли неке опште карактеристике попут пола, школског успеха, степена стручне спреме и узраста имају утицај на ниво социјалне дистанце према испитиваној групи. У оквиру рада дате су дефиниције и објашњења основних појмова који су тема рада попут социјалне дистанце, ставова, предрасуда као и образовне инклузије деце са сметњама у развоју.
Такође су спомеути и бројни радови и истраживања чије је подручје интересовања било, све претходно наведено. Анализом резултата добијених анкетирањем 222 ученика и родитеља утврђено је постојање значајних разлика када се ради о ступању у интимније односе са популацијом глувих и наглувих у односу на неке од испитиваних варијабли. Без обзира на те разлике и родитељи и ученици су показали генерално позитиван став према овој популацији и самим ...тим мању социјалну дистанцу.
The aim of this study was to determine the degree of display of social distancing by students of the typical population and their parents towards deaf and hard of hearing students in the regular education system. Here, we wanted to examine whether some general characteristics such as gender, academic performance, level of professional education and age have an impact on the level of social distance towards the examined group. Within the study are given definitions and explanations of basic terms that are the subject of this work, such as social distance, attitudes, prejudices, as well as educational inclusion of children with developmental disabilities. Also, numerous studies are mentioned in this paper which area of interest was social distance, attitudes, prejudices, as well as educational inclusion of children with developmental disabilities. The analysis of the results obtained by surveying 222 students and parents established the existence of significant differences when it comes ...to entering into more intimate relationships with the deaf and hard of hearing population in relation to some variables. Regardless of these differences, both parents and students showed a generally positive attitude towards this population and therefore a smaller social distance.
Кључне речи:
социјална дистанца / ставови / предрасуде / инклузивно образовање / глуви и наглуви ученици / social distance / attitudes / prejudices / educational inclusion / hard of hearing and deaf studentsИзвор:
2022, 4-50Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Milanović, Ana PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5167 AB - Циљ овог рада био је да се утврди степен изражености социјалне дистанце од стране ученика типичне популације и њихових родитеља према глувим и наглувим ученицима у редовном систему образовања. Овде се хтело испитати да ли неке опште карактеристике попут пола, школског успеха, степена стручне спреме и узраста имају утицај на ниво социјалне дистанце према испитиваној групи. У оквиру рада дате су дефиниције и објашњења основних појмова који су тема рада попут социјалне дистанце, ставова, предрасуда као и образовне инклузије деце са сметњама у развоју. Такође су спомеути и бројни радови и истраживања чије је подручје интересовања било, све претходно наведено. Анализом резултата добијених анкетирањем 222 ученика и родитеља утврђено је постојање значајних разлика када се ради о ступању у интимније односе са популацијом глувих и наглувих у односу на неке од испитиваних варијабли. Без обзира на те разлике и родитељи и ученици су показали генерално позитиван став према овој популацији и самим тим мању социјалну дистанцу. AB - The aim of this study was to determine the degree of display of social distancing by students of the typical population and their parents towards deaf and hard of hearing students in the regular education system. Here, we wanted to examine whether some general characteristics such as gender, academic performance, level of professional education and age have an impact on the level of social distance towards the examined group. Within the study are given definitions and explanations of basic terms that are the subject of this work, such as social distance, attitudes, prejudices, as well as educational inclusion of children with developmental disabilities. Also, numerous studies are mentioned in this paper which area of interest was social distance, attitudes, prejudices, as well as educational inclusion of children with developmental disabilities. The analysis of the results obtained by surveying 222 students and parents established the existence of significant differences when it comes to entering into more intimate relationships with the deaf and hard of hearing population in relation to some variables. Regardless of these differences, both parents and students showed a generally positive attitude towards this population and therefore a smaller social distance. T1 - Socijalna distanca prema gluvim i nagluvim učenicima EP - 50 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5167 ER -
@mastersthesis{ author = "Milanović, Ana", year = "2022", abstract = "Циљ овог рада био је да се утврди степен изражености социјалне дистанце од стране ученика типичне популације и њихових родитеља према глувим и наглувим ученицима у редовном систему образовања. Овде се хтело испитати да ли неке опште карактеристике попут пола, школског успеха, степена стручне спреме и узраста имају утицај на ниво социјалне дистанце према испитиваној групи. У оквиру рада дате су дефиниције и објашњења основних појмова који су тема рада попут социјалне дистанце, ставова, предрасуда као и образовне инклузије деце са сметњама у развоју. Такође су спомеути и бројни радови и истраживања чије је подручје интересовања било, све претходно наведено. Анализом резултата добијених анкетирањем 222 ученика и родитеља утврђено је постојање значајних разлика када се ради о ступању у интимније односе са популацијом глувих и наглувих у односу на неке од испитиваних варијабли. Без обзира на те разлике и родитељи и ученици су показали генерално позитиван став према овој популацији и самим тим мању социјалну дистанцу., The aim of this study was to determine the degree of display of social distancing by students of the typical population and their parents towards deaf and hard of hearing students in the regular education system. Here, we wanted to examine whether some general characteristics such as gender, academic performance, level of professional education and age have an impact on the level of social distance towards the examined group. Within the study are given definitions and explanations of basic terms that are the subject of this work, such as social distance, attitudes, prejudices, as well as educational inclusion of children with developmental disabilities. Also, numerous studies are mentioned in this paper which area of interest was social distance, attitudes, prejudices, as well as educational inclusion of children with developmental disabilities. The analysis of the results obtained by surveying 222 students and parents established the existence of significant differences when it comes to entering into more intimate relationships with the deaf and hard of hearing population in relation to some variables. Regardless of these differences, both parents and students showed a generally positive attitude towards this population and therefore a smaller social distance.", title = "Socijalna distanca prema gluvim i nagluvim učenicima", pages = "50-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5167" }
Milanović, A.. (2022). Socijalna distanca prema gluvim i nagluvim učenicima. , 4-50. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5167
Milanović A. Socijalna distanca prema gluvim i nagluvim učenicima. 2022;:4-50. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5167 .
Milanović, Ana, "Socijalna distanca prema gluvim i nagluvim učenicima" (2022):4-50, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5167 .