Socijalizacija i razvoj ličnosti deteta kroz igru
Abstract
Период детињства је веома значајан период за развој целокупне личности, јер се тада најинтензивније развијају различите вештине и способности, међу којима су и социјалне.
Детињство представља период у коме се богате дечија искуства и сазнања. Дете задовољава своју радозналост и на тај начин упознаје свет који га окружује. У периоду детињста долази до интезивног развоја социјалних вештина, као што су: сарадљивост, емпатија, пружање помоћи, несебичност, поштовање правила итд. Како би се усвајање социјалних вештина неометано одвијало, а учење било ефикасно, потребно је социјалне вештине подстицати кроз игру.
Циљ овог рада био је да се пружи детаљан и обједињен приказ теоријских и практичних доказа, који сведоче о подстицању целокупног дечијег развоја кроз игру, а посебно о утицају игре на развој социјалних вештина, просоциалног понашања и социјализацију детета.
Узорак истраживања чини пет радова који одговорају релевантој теми, а који су обрађени путем Теоријске анализе прикупљеног мат...еријала. Резултати истраживања приказани су описно, а најзначајнији резултати посебно су дискутовани.
Темељном анализом и претрагом доступне стручне литературе закључује се да игра има значајан утицај на социјализацију и развој личности детета, те се одражава позитивно и на развој социјалних вештина код деце. Добијени резултати указују на важност игре у детињству, јер се деца кроз игру стављају у социјални контекст и на тај начин уочавају односе који их окружују и путем социјалних интеракција овладавају различитим социјалним вештинама. Богатство и разноликост социјалних искустава стечених током детињства и њихова природа и учесталост значајно утичу на формирање личности детета и прожимају читав процес социјализације.
The period of childhood is very important when discussing about the entire human development, onsidering that many of the child's skills and abilities, among them social ones, develop most intensively in this period.
This period represents the time during which the child's experiences and knowledge are enriched, along side during which the child gets to know the world around him and satisfies his curiosity. During these events, there is an intensive development of social skills such as: cooperation, empathy, providing help, selflessness, following the rules, etc. In order for these experiences to take place as well as possible and for learning to be effective, it is best to encourage them through play.
The goal of this research paper was to provide a detailed and unified presentation of theoretical and practical evidence, which testifies to the achievement of the entire child's development through play, and especially the influence of play on the process of socialization and personal...ity development.
The research sample consists of five papers that correspond to the relevant topic, with the application of the method of theoretical analysis of the collected material. The results of the research are presented descriptively, and the most significant results are discussed separately.
Through a thorough analysis and search of the available scientific literature, it is concluded that play has a significant impact on the socialization and improvement of the child's personality, and reflects positively on the development of children's social skills. The obtained results point to the importance of the presence of play in childhood, because through it children are placed in a social context, they observe the relationships that surround them and through social interactions they master social skills. These social experiences, their nature and level of presence significantly influence the formation of children's personality and permeate the socialization process.
Keywords:
игра / социјализација / социјалне вештине / социјални развој / личност / емоције / когниција / просоциално понашање / игровна активност / play / socialization / social skills / social development / personality / emotions / cognition / game activitySource:
2022, 2-52Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Rančić, Milijana PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5040 AB - Период детињства је веома значајан период за развој целокупне личности, јер се тада најинтензивније развијају различите вештине и способности, међу којима су и социјалне. Детињство представља период у коме се богате дечија искуства и сазнања. Дете задовољава своју радозналост и на тај начин упознаје свет који га окружује. У периоду детињста долази до интезивног развоја социјалних вештина, као што су: сарадљивост, емпатија, пружање помоћи, несебичност, поштовање правила итд. Како би се усвајање социјалних вештина неометано одвијало, а учење било ефикасно, потребно је социјалне вештине подстицати кроз игру. Циљ овог рада био је да се пружи детаљан и обједињен приказ теоријских и практичних доказа, који сведоче о подстицању целокупног дечијег развоја кроз игру, а посебно о утицају игре на развој социјалних вештина, просоциалног понашања и социјализацију детета. Узорак истраживања чини пет радова који одговорају релевантој теми, а који су обрађени путем Теоријске анализе прикупљеног материјала. Резултати истраживања приказани су описно, а најзначајнији резултати посебно су дискутовани. Темељном анализом и претрагом доступне стручне литературе закључује се да игра има значајан утицај на социјализацију и развој личности детета, те се одражава позитивно и на развој социјалних вештина код деце. Добијени резултати указују на важност игре у детињству, јер се деца кроз игру стављају у социјални контекст и на тај начин уочавају односе који их окружују и путем социјалних интеракција овладавају различитим социјалним вештинама. Богатство и разноликост социјалних искустава стечених током детињства и њихова природа и учесталост значајно утичу на формирање личности детета и прожимају читав процес социјализације. AB - The period of childhood is very important when discussing about the entire human development, onsidering that many of the child's skills and abilities, among them social ones, develop most intensively in this period. This period represents the time during which the child's experiences and knowledge are enriched, along side during which the child gets to know the world around him and satisfies his curiosity. During these events, there is an intensive development of social skills such as: cooperation, empathy, providing help, selflessness, following the rules, etc. In order for these experiences to take place as well as possible and for learning to be effective, it is best to encourage them through play. The goal of this research paper was to provide a detailed and unified presentation of theoretical and practical evidence, which testifies to the achievement of the entire child's development through play, and especially the influence of play on the process of socialization and personality development. The research sample consists of five papers that correspond to the relevant topic, with the application of the method of theoretical analysis of the collected material. The results of the research are presented descriptively, and the most significant results are discussed separately. Through a thorough analysis and search of the available scientific literature, it is concluded that play has a significant impact on the socialization and improvement of the child's personality, and reflects positively on the development of children's social skills. The obtained results point to the importance of the presence of play in childhood, because through it children are placed in a social context, they observe the relationships that surround them and through social interactions they master social skills. These social experiences, their nature and level of presence significantly influence the formation of children's personality and permeate the socialization process. T1 - Socijalizacija i razvoj ličnosti deteta kroz igru EP - 52 SP - 2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5040 ER -
@mastersthesis{ author = "Rančić, Milijana", year = "2022", abstract = "Период детињства је веома значајан период за развој целокупне личности, јер се тада најинтензивније развијају различите вештине и способности, међу којима су и социјалне. Детињство представља период у коме се богате дечија искуства и сазнања. Дете задовољава своју радозналост и на тај начин упознаје свет који га окружује. У периоду детињста долази до интезивног развоја социјалних вештина, као што су: сарадљивост, емпатија, пружање помоћи, несебичност, поштовање правила итд. Како би се усвајање социјалних вештина неометано одвијало, а учење било ефикасно, потребно је социјалне вештине подстицати кроз игру. Циљ овог рада био је да се пружи детаљан и обједињен приказ теоријских и практичних доказа, који сведоче о подстицању целокупног дечијег развоја кроз игру, а посебно о утицају игре на развој социјалних вештина, просоциалног понашања и социјализацију детета. Узорак истраживања чини пет радова који одговорају релевантој теми, а који су обрађени путем Теоријске анализе прикупљеног материјала. Резултати истраживања приказани су описно, а најзначајнији резултати посебно су дискутовани. Темељном анализом и претрагом доступне стручне литературе закључује се да игра има значајан утицај на социјализацију и развој личности детета, те се одражава позитивно и на развој социјалних вештина код деце. Добијени резултати указују на важност игре у детињству, јер се деца кроз игру стављају у социјални контекст и на тај начин уочавају односе који их окружују и путем социјалних интеракција овладавају различитим социјалним вештинама. Богатство и разноликост социјалних искустава стечених током детињства и њихова природа и учесталост значајно утичу на формирање личности детета и прожимају читав процес социјализације., The period of childhood is very important when discussing about the entire human development, onsidering that many of the child's skills and abilities, among them social ones, develop most intensively in this period. This period represents the time during which the child's experiences and knowledge are enriched, along side during which the child gets to know the world around him and satisfies his curiosity. During these events, there is an intensive development of social skills such as: cooperation, empathy, providing help, selflessness, following the rules, etc. In order for these experiences to take place as well as possible and for learning to be effective, it is best to encourage them through play. The goal of this research paper was to provide a detailed and unified presentation of theoretical and practical evidence, which testifies to the achievement of the entire child's development through play, and especially the influence of play on the process of socialization and personality development. The research sample consists of five papers that correspond to the relevant topic, with the application of the method of theoretical analysis of the collected material. The results of the research are presented descriptively, and the most significant results are discussed separately. Through a thorough analysis and search of the available scientific literature, it is concluded that play has a significant impact on the socialization and improvement of the child's personality, and reflects positively on the development of children's social skills. The obtained results point to the importance of the presence of play in childhood, because through it children are placed in a social context, they observe the relationships that surround them and through social interactions they master social skills. These social experiences, their nature and level of presence significantly influence the formation of children's personality and permeate the socialization process.", title = "Socijalizacija i razvoj ličnosti deteta kroz igru", pages = "52-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5040" }
Rančić, M.. (2022). Socijalizacija i razvoj ličnosti deteta kroz igru. , 2-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5040
Rančić M. Socijalizacija i razvoj ličnosti deteta kroz igru. 2022;:2-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5040 .
Rančić, Milijana, "Socijalizacija i razvoj ličnosti deteta kroz igru" (2022):2-52, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5040 .