Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Fizičke aktivnosti i oštećenje vida
dc.creator | Grbović, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2022-09-23T07:08:10Z | |
dc.date.available | 2022-09-23T07:08:10Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-159-4 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4775 | |
dc.description.abstract | Fizičke (motoričke) aktivnosti omogućavaju zadovoljenje čovekovih fizičkih i psiholoških potreba, uz nemerljivu dobrobit na zdravstvenom planu. Pozitivno utiču na razvoj sposobnosti i kompetencija i olakšavaju snalaženje u mnogim situacijama u porodici, društvu ili na radnom mestu. Odvijaju se u socijalnom kontekstu, što doprinosi razvoju prijateljskih odnosa, pozitivno utiče na raspoloženje i emocionalno stanje i dovodi do osećanja zadovoljstva. Za osobe sa ometenošću značaj fizičkih aktivnosti je još izraženiji, a koristi od njihovog upražnjavanja su višestruke. • Na fizičkom nivou vežbanje pospešuje rast i razvoj, ispravlja loše držanje tela i poboljšava rad fizioloških organa i sistema, što smanjuje rizik od nastanka bolesti. • Na psihološkom nivou vežbanje razvija poverenje u sopstvene snage i povećava samostalnost, doprinosi psihičkom zdravlju i boljem prilagođavanju okruženju. • Na socijalnom nivou vežbanje doprinosi izgradnji pozitivnih karakternih osobina ličnosti i olakšava integraciju u društvo. Fizičke aktivnosti su direktno povezane sa motoričkim znanjima, veštinama i sposobnostima, što u slučaju prisutnog oštećenja vida zahteva sistematsko i plansko podučavanje i specijalizovana znanja instruktora/nastavnika. U ovom rukopisu razmatraju se aktuelni problemi i specifični pristupi vežbanju u slučaju oštećenja vida, a pokriva vremenski raspon od rođenja slepog deteta do odraslog doba. Čitalac se upoznaje sa specifičnostima motoričkog razvoja i sa faktorima koji određuju motoričku aktivnost slepe i slabovide dece. Opisana su neophodna prilagođavanja koja povećavaju dostupnost fizičkih aktivnosti osobama sa oštećenjem vida. Deo rukopisa posvećen je specifičnostima izvođenja nastave fizičkog vaspitanja sa slepim i slabovidim učenicima i dat je osvrt na mogućnosti uključivanja osoba sa oštećenjem vida u aktivan stil života, kroz opis načina prilagođavanja mnogih popularnih sportsko-rekreativnih aktivnosti. Rukopis je prvenstveno namenjen studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, ali i drugim stručnjacima (profesorima fizičke kulture, nastavnicima razredne nastave, trenerima i vaspitačima) koji u okviru svog polja rada mogu imati potrebu za realizacijom fizičkih aktivnosti bilo sa decom i mladima ili sa odraslim osobama sa oštećenjem vida. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.source | Fizičke aktivnosti i oštećenje vida | sr |
dc.subject | Vid i motorička aktivnost | sr |
dc.subject | Uslovi za realizaciju fizičkih aktivnosti osoba sa oštećenjem vida | sr |
dc.title | Fizičke aktivnosti i oštećenje vida | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 191 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4775 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |