Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorGrbović, Aleksandra
dc.date.accessioned2022-09-23T07:08:10Z
dc.date.available2022-09-23T07:08:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-6203-159-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4775
dc.description.abstractFizičke (motoričke) aktivnosti omogućavaju zadovoljenje čovekovih fizičkih i psiholoških potreba, uz nemerljivu dobrobit na zdravstvenom planu. Pozitivno utiču na razvoj sposobnosti i kompetencija i olakšavaju snalaženje u mnogim situacijama u porodici, društvu ili na radnom mestu. Odvijaju se u socijalnom kontekstu, što doprinosi razvoju prijateljskih odnosa, pozitivno utiče na raspoloženje i emocionalno stanje i dovodi do osećanja zadovoljstva. Za osobe sa ometenošću značaj fizičkih aktivnosti je još izraženiji, a koristi od njihovog upražnjavanja su višestruke. • Na fizičkom nivou vežbanje pospešuje rast i razvoj, ispravlja loše držanje tela i poboljšava rad fizioloških organa i sistema, što smanjuje rizik od nastanka bolesti. • Na psihološkom nivou vežbanje razvija poverenje u sopstvene snage i povećava samostalnost, doprinosi psihičkom zdravlju i boljem prilagođavanju okruženju. • Na socijalnom nivou vežbanje doprinosi izgradnji pozitivnih karakternih osobina ličnosti i olakšava integraciju u društvo. Fizičke aktivnosti su direktno povezane sa motoričkim znanjima, veštinama i sposobnostima, što u slučaju prisutnog oštećenja vida zahteva sistematsko i plansko podučavanje i specijalizovana znanja instruktora/nastavnika. U ovom rukopisu razmatraju se aktuelni problemi i specifični pristupi vežbanju u slučaju oštećenja vida, a pokriva vremenski raspon od rođenja slepog deteta do odraslog doba. Čitalac se upoznaje sa specifičnostima motoričkog razvoja i sa faktorima koji određuju motoričku aktivnost slepe i slabovide dece. Opisana su neophodna prilagođavanja koja povećavaju dostupnost fizičkih aktivnosti osobama sa oštećenjem vida. Deo rukopisa posvećen je specifičnostima izvođenja nastave fizičkog vaspitanja sa slepim i slabovidim učenicima i dat je osvrt na mogućnosti uključivanja osoba sa oštećenjem vida u aktivan stil života, kroz opis načina prilagođavanja mnogih popularnih sportsko-rekreativnih aktivnosti. Rukopis je prvenstveno namenjen studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, ali i drugim stručnjacima (profesorima fizičke kulture, nastavnicima razredne nastave, trenerima i vaspitačima) koji u okviru svog polja rada mogu imati potrebu za realizacijom fizičkih aktivnosti bilo sa decom i mladima ili sa odraslim osobama sa oštećenjem vida.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.sourceFizičke aktivnosti i oštećenje vidasr
dc.subjectVid i motorička aktivnostsr
dc.subjectUslovi za realizaciju fizičkih aktivnosti osoba sa oštećenjem vidasr
dc.titleFizičke aktivnosti i oštećenje vidasr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage191
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4775
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu