Fizičke aktivnosti i oštećenje vida
Само за регистроване кориснике
2022
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Fizičke (motoričke) aktivnosti omogućavaju zadovoljenje čovekovih
fizičkih i psiholoških potreba, uz nemerljivu dobrobit na zdravstvenom planu.
Pozitivno utiču na razvoj sposobnosti i kompetencija i olakšavaju snalaženje
u mnogim situacijama u porodici, društvu ili na radnom mestu. Odvijaju se u
socijalnom kontekstu, što doprinosi razvoju prijateljskih odnosa, pozitivno utiče
na raspoloženje i emocionalno stanje i dovodi do osećanja zadovoljstva. Za osobe
sa ometenošću značaj fizičkih aktivnosti je još izraženiji, a koristi od njihovog
upražnjavanja su višestruke.
• Na fizičkom nivou vežbanje pospešuje rast i razvoj, ispravlja loše držanje
tela i poboljšava rad fizioloških organa i sistema, što smanjuje rizik od
nastanka bolesti.
• Na psihološkom nivou vežbanje razvija poverenje u sopstvene snage
i povećava samostalnost, doprinosi psihičkom zdravlju i boljem
prilagođavanju okruženju.
• Na socijalnom nivou vežbanje doprinosi izgradnji pozitivnih karakternih
osobina ličnos...ti i olakšava integraciju u društvo.
Fizičke aktivnosti su direktno povezane sa motoričkim znanjima, veštinama
i sposobnostima, što u slučaju prisutnog oštećenja vida zahteva sistematsko i
plansko podučavanje i specijalizovana znanja instruktora/nastavnika. U ovom
rukopisu razmatraju se aktuelni problemi i specifični pristupi vežbanju u slučaju
oštećenja vida, a pokriva vremenski raspon od rođenja slepog deteta do odraslog
doba. Čitalac se upoznaje sa specifičnostima motoričkog razvoja i sa faktorima
koji određuju motoričku aktivnost slepe i slabovide dece. Opisana su neophodna
prilagođavanja koja povećavaju dostupnost fizičkih aktivnosti osobama sa
oštećenjem vida. Deo rukopisa posvećen je specifičnostima izvođenja nastave
fizičkog vaspitanja sa slepim i slabovidim učenicima i dat je osvrt na mogućnosti
uključivanja osoba sa oštećenjem vida u aktivan stil života, kroz opis načina
prilagođavanja mnogih popularnih sportsko-rekreativnih aktivnosti.
Rukopis je prvenstveno namenjen studentima Fakulteta za specijalnu
edukaciju i rehabilitaciju, ali i drugim stručnjacima (profesorima fizičke kulture,
nastavnicima razredne nastave, trenerima i vaspitačima) koji u okviru svog
polja rada mogu imati potrebu za realizacijom fizičkih aktivnosti bilo sa decom i
mladima ili sa odraslim osobama sa oštećenjem vida.
Кључне речи:
Vid i motorička aktivnost / Uslovi za realizaciju fizičkih aktivnosti osoba sa oštećenjem vidaИзвор:
Fizičke aktivnosti i oštećenje vida, 2022, 1-191Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - BOOK AU - Grbović, Aleksandra PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4775 AB - Fizičke (motoričke) aktivnosti omogućavaju zadovoljenje čovekovih fizičkih i psiholoških potreba, uz nemerljivu dobrobit na zdravstvenom planu. Pozitivno utiču na razvoj sposobnosti i kompetencija i olakšavaju snalaženje u mnogim situacijama u porodici, društvu ili na radnom mestu. Odvijaju se u socijalnom kontekstu, što doprinosi razvoju prijateljskih odnosa, pozitivno utiče na raspoloženje i emocionalno stanje i dovodi do osećanja zadovoljstva. Za osobe sa ometenošću značaj fizičkih aktivnosti je još izraženiji, a koristi od njihovog upražnjavanja su višestruke. • Na fizičkom nivou vežbanje pospešuje rast i razvoj, ispravlja loše držanje tela i poboljšava rad fizioloških organa i sistema, što smanjuje rizik od nastanka bolesti. • Na psihološkom nivou vežbanje razvija poverenje u sopstvene snage i povećava samostalnost, doprinosi psihičkom zdravlju i boljem prilagođavanju okruženju. • Na socijalnom nivou vežbanje doprinosi izgradnji pozitivnih karakternih osobina ličnosti i olakšava integraciju u društvo. Fizičke aktivnosti su direktno povezane sa motoričkim znanjima, veštinama i sposobnostima, što u slučaju prisutnog oštećenja vida zahteva sistematsko i plansko podučavanje i specijalizovana znanja instruktora/nastavnika. U ovom rukopisu razmatraju se aktuelni problemi i specifični pristupi vežbanju u slučaju oštećenja vida, a pokriva vremenski raspon od rođenja slepog deteta do odraslog doba. Čitalac se upoznaje sa specifičnostima motoričkog razvoja i sa faktorima koji određuju motoričku aktivnost slepe i slabovide dece. Opisana su neophodna prilagođavanja koja povećavaju dostupnost fizičkih aktivnosti osobama sa oštećenjem vida. Deo rukopisa posvećen je specifičnostima izvođenja nastave fizičkog vaspitanja sa slepim i slabovidim učenicima i dat je osvrt na mogućnosti uključivanja osoba sa oštećenjem vida u aktivan stil života, kroz opis načina prilagođavanja mnogih popularnih sportsko-rekreativnih aktivnosti. Rukopis je prvenstveno namenjen studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, ali i drugim stručnjacima (profesorima fizičke kulture, nastavnicima razredne nastave, trenerima i vaspitačima) koji u okviru svog polja rada mogu imati potrebu za realizacijom fizičkih aktivnosti bilo sa decom i mladima ili sa odraslim osobama sa oštećenjem vida. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation T2 - Fizičke aktivnosti i oštećenje vida T1 - Fizičke aktivnosti i oštećenje vida EP - 191 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4775 ER -
@book{ author = "Grbović, Aleksandra", year = "2022", abstract = "Fizičke (motoričke) aktivnosti omogućavaju zadovoljenje čovekovih fizičkih i psiholoških potreba, uz nemerljivu dobrobit na zdravstvenom planu. Pozitivno utiču na razvoj sposobnosti i kompetencija i olakšavaju snalaženje u mnogim situacijama u porodici, društvu ili na radnom mestu. Odvijaju se u socijalnom kontekstu, što doprinosi razvoju prijateljskih odnosa, pozitivno utiče na raspoloženje i emocionalno stanje i dovodi do osećanja zadovoljstva. Za osobe sa ometenošću značaj fizičkih aktivnosti je još izraženiji, a koristi od njihovog upražnjavanja su višestruke. • Na fizičkom nivou vežbanje pospešuje rast i razvoj, ispravlja loše držanje tela i poboljšava rad fizioloških organa i sistema, što smanjuje rizik od nastanka bolesti. • Na psihološkom nivou vežbanje razvija poverenje u sopstvene snage i povećava samostalnost, doprinosi psihičkom zdravlju i boljem prilagođavanju okruženju. • Na socijalnom nivou vežbanje doprinosi izgradnji pozitivnih karakternih osobina ličnosti i olakšava integraciju u društvo. Fizičke aktivnosti su direktno povezane sa motoričkim znanjima, veštinama i sposobnostima, što u slučaju prisutnog oštećenja vida zahteva sistematsko i plansko podučavanje i specijalizovana znanja instruktora/nastavnika. U ovom rukopisu razmatraju se aktuelni problemi i specifični pristupi vežbanju u slučaju oštećenja vida, a pokriva vremenski raspon od rođenja slepog deteta do odraslog doba. Čitalac se upoznaje sa specifičnostima motoričkog razvoja i sa faktorima koji određuju motoričku aktivnost slepe i slabovide dece. Opisana su neophodna prilagođavanja koja povećavaju dostupnost fizičkih aktivnosti osobama sa oštećenjem vida. Deo rukopisa posvećen je specifičnostima izvođenja nastave fizičkog vaspitanja sa slepim i slabovidim učenicima i dat je osvrt na mogućnosti uključivanja osoba sa oštećenjem vida u aktivan stil života, kroz opis načina prilagođavanja mnogih popularnih sportsko-rekreativnih aktivnosti. Rukopis je prvenstveno namenjen studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, ali i drugim stručnjacima (profesorima fizičke kulture, nastavnicima razredne nastave, trenerima i vaspitačima) koji u okviru svog polja rada mogu imati potrebu za realizacijom fizičkih aktivnosti bilo sa decom i mladima ili sa odraslim osobama sa oštećenjem vida.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Fizičke aktivnosti i oštećenje vida", title = "Fizičke aktivnosti i oštećenje vida", pages = "191-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4775" }
Grbović, A.. (2022). Fizičke aktivnosti i oštećenje vida. in Fizičke aktivnosti i oštećenje vida Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 1-191. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4775
Grbović A. Fizičke aktivnosti i oštećenje vida. in Fizičke aktivnosti i oštećenje vida. 2022;:1-191. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4775 .
Grbović, Aleksandra, "Fizičke aktivnosti i oštećenje vida" in Fizičke aktivnosti i oštećenje vida (2022):1-191, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4775 .