Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Vršnjačko nasilje među učenicima osnovnih škola na teritoriji opštine Ub
dc.creator | Jagodić, Jasmina | |
dc.date.accessioned | 2022-06-22T12:17:43Z | |
dc.date.available | 2022-06-22T12:17:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4617 | |
dc.description.abstract | Насиље међу децом у школама је проблем о којем се све више говори и истражује. Чини се, да како се повећава број насилних ситуација у школама, међу вршњацима, повећава се и разноликост у врстама насиља које се дешава и начинима на која се она врше. Ученици су у својим делима све агресивнији и бруталнији, а развој науке и технике омогућава им да развијају нове начине електронског насиља, које раније није представљало проблем. Вршњачко насиље подразумева широк спектар понашања којима се намерно и поновно чини насиље према другој деци, вршњацима. Оно подразумева и несразмеру моћи, при чему је насилник тај који је у тренутку насиља „моћнији“ у односу на жртву. Циљ овог рада јесте утврђивање распрострањености и карактеристика вршњачког насиља на територији општине Уб. У оквиру уводних разматрања су описани проблем и предмет рада, уз истицање важности и оправданости теоријског и емпиријског изучавања вршњачког насиља у основним школама, као релативно учесталог понашања код ученика основне школе. У теоријском делу су обухваћене три теоријске целине. У оквиру прве су описани појавни облици вршњачког насиља у школама на територији општине Уб, као и нивои насиља у којима се они налазе, са посебним освртом на прописану врсту реакција која произилази као резултат присутности одређеног нивоа насиља. Друга тематска целинаобухвата објашњење проблема вршњачког насиља и његову заступљеност, као и време у којем се најчешће догађа вршњачко насиље и место на коме се догађа, уз посебан осврт на насиље које најчешће врше дечаци, односно девојчице.Трећа целина говори управо о свим факторима који утичу на појаву вршњачког насиља, почев од породице, родитеља и васпитања, преко друштва и окружења па све до медија и друштвених мрежа. Овај део је посвећен и последицама до којих доводи вршњачко насиље, а који се тиче интеракција са другим особама детета које је трпело вршњачко насиље, појаве лоших оцена, психичких проблема, али и склоност жртве психичког насиља да и сам постане насилник. Истраживање је спроведено током 2018. године у основним школама на територији општине Уб, прецизније у основној школи „Милан Муњас“ Уб, основној школи „Рајко Михаиловић“ Бањани, основној школи „Свети Сава“ Памбуковица и основној школи „Душан Даниловић“ Радљево. Узорак су чинили ученици од петог до осмог разреда основне школе, оба пола, као и наставници предметне наставе. У свакој школи је изабрано по једно одељење из сваког разреда, методом случајног избора, и испитани сви наставници предметне наставе. На тај начин, укупан узорак, пригодан по свом карактеру, је чинило 248 ученика, са приближно уједначеном структуром према полу и узрасту и 60 наставника предметне наставе. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | вршњачко насиље | sr |
dc.subject | појавни облици вршњачког насиља | sr |
dc.subject | реакција на насиље | sr |
dc.subject | последице вршњачког насиља | sr |
dc.title | Vršnjačko nasilje među učenicima osnovnih škola na teritoriji opštine Ub | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 71 | |
dc.citation.spage | 2 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4617 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |