Efekti primene teacch programa na razvoj komunikacije kod dece sa autizmom
Abstract
Функционална комуникација подразумева поседовање комуникационих вештина неопходних за иницирање и одржавање дневних интеракција у природном окружењу и условљена је, како индивидуалним способностима, тако и специфичним захтевима окружења типичног за индивидуу и представља један од најзначајнијих аспеката адаптивног функционисања. Особе са аутизмом испољавају дефиците у области вербалне и невербалне комуникације, односно дефиците функционалне комуникације који значајно утичу на њихово адаптивно функционисање.
Предмет овог рада су ефекти примене TEACCH програма на развој комуникације код деце са аутизмом. Циљ овог рада је утврђивање ефикасности и делотворности TEACCH програма код ове популације деце. Основни задатак рада је испитивање успешности развоја комункације код деце са аутизмом приликом примене овог програма. У оквиру овог рада постављена је хипотеза да ће се способности комуникације код деце са аутизмом боље развијати под утицајем примене овог програма. У раду ће бити описана ус...пешност примене TEACCH програма код деце са аутизмом кроз приказ и преглед студија случајева, то јест деце са аутизмом код којих је овај програм примењиван у одређеном временском периоду. Након приказа и анализе резултата биће изведени одређени закључци.
Keywords:
аутизам / аугментативна и алтернативна комуникација / поремећаји комуникације / TEACCH програмSource:
2018, 1-77Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Dobrić, Jovana PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4594 AB - Функционална комуникација подразумева поседовање комуникационих вештина неопходних за иницирање и одржавање дневних интеракција у природном окружењу и условљена је, како индивидуалним способностима, тако и специфичним захтевима окружења типичног за индивидуу и представља један од најзначајнијих аспеката адаптивног функционисања. Особе са аутизмом испољавају дефиците у области вербалне и невербалне комуникације, односно дефиците функционалне комуникације који значајно утичу на њихово адаптивно функционисање. Предмет овог рада су ефекти примене TEACCH програма на развој комуникације код деце са аутизмом. Циљ овог рада је утврђивање ефикасности и делотворности TEACCH програма код ове популације деце. Основни задатак рада је испитивање успешности развоја комункације код деце са аутизмом приликом примене овог програма. У оквиру овог рада постављена је хипотеза да ће се способности комуникације код деце са аутизмом боље развијати под утицајем примене овог програма. У раду ће бити описана успешност примене TEACCH програма код деце са аутизмом кроз приказ и преглед студија случајева, то јест деце са аутизмом код којих је овај програм примењиван у одређеном временском периоду. Након приказа и анализе резултата биће изведени одређени закључци. T1 - Efekti primene teacch programa na razvoj komunikacije kod dece sa autizmom EP - 77 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4594 ER -
@mastersthesis{ author = "Dobrić, Jovana", year = "2018", abstract = "Функционална комуникација подразумева поседовање комуникационих вештина неопходних за иницирање и одржавање дневних интеракција у природном окружењу и условљена је, како индивидуалним способностима, тако и специфичним захтевима окружења типичног за индивидуу и представља један од најзначајнијих аспеката адаптивног функционисања. Особе са аутизмом испољавају дефиците у области вербалне и невербалне комуникације, односно дефиците функционалне комуникације који значајно утичу на њихово адаптивно функционисање. Предмет овог рада су ефекти примене TEACCH програма на развој комуникације код деце са аутизмом. Циљ овог рада је утврђивање ефикасности и делотворности TEACCH програма код ове популације деце. Основни задатак рада је испитивање успешности развоја комункације код деце са аутизмом приликом примене овог програма. У оквиру овог рада постављена је хипотеза да ће се способности комуникације код деце са аутизмом боље развијати под утицајем примене овог програма. У раду ће бити описана успешност примене TEACCH програма код деце са аутизмом кроз приказ и преглед студија случајева, то јест деце са аутизмом код којих је овај програм примењиван у одређеном временском периоду. Након приказа и анализе резултата биће изведени одређени закључци.", title = "Efekti primene teacch programa na razvoj komunikacije kod dece sa autizmom", pages = "77-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4594" }
Dobrić, J.. (2018). Efekti primene teacch programa na razvoj komunikacije kod dece sa autizmom. , 1-77. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4594
Dobrić J. Efekti primene teacch programa na razvoj komunikacije kod dece sa autizmom. 2018;:1-77. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4594 .
Dobrić, Jovana, "Efekti primene teacch programa na razvoj komunikacije kod dece sa autizmom" (2018):1-77, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4594 .