Приказ основних података о документу

Integral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive education

dc.creatorIlanković, Vera
dc.creatorNikolić, Snežana
dc.creatorIlić-Stošović, Danijela
dc.date.accessioned2022-04-05T12:14:24Z
dc.date.available2022-04-05T12:14:24Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.isbn978-86-80113-71-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4321
dc.description.abstractPo međunarodnoj konvenciji o pravima deteta, svaka država potpisnica je obavezna da obezbedi adekvatnu i permanentnu zaštitu, rehabilitaciju i edukaciju dece sa smetnjama u razvoju. To znači da svako dete sa motoričkim poremećajem mora biti obuhvaćeno ovom vrstom zaštite u institucionalnim i vaninstitucionalnim okvirima. Sa stručnog aspekta ova postavka na pravi način odslikava realni redosled potreba ove populacije dece, tako što permanentnu zdravstvenosocijalnu zaštitu i kontinuiranu rehabilitaciju pretpostavlja kao osnovne preduslove za proces inkluzije u predškolskim i školskim ustanovama. Deca sa smetnjama u motornom razvoju mogu biti pripremljena za uključenje u redovne škole, habilitacionim i ranim rehabilitacionim programima (inkluzivni model), a deca sa težim poremećajima u motornom razvoju moraju biti zaštićena i zbrinuta u specijalnim ustanovama. I jedan i drugi model u rešavanju problema zaštite, rehabilitacije i edukacije dece sa motoričkim poremećajima podrazumeva adekvatno i kontinuirano angažovanje specijalnog pedagoga - somatopeda u procesu rehabilitacije. Poglavlje preciznije definiše principe i modele rehabilitacije dece sa motoričkim poremećajima i detaljno prezentuje “VILAN” metod kao tehniku kontinuirane rehabilitacije, koja je preduslov za adekvatno školovanje dece sa motoričkim poremećajima.sr
dc.description.abstractAccording to International Convention of Children’s Rights, every country has obligation to provide adequacy and permanent protection, rehabilitation and education for children with developmental disabilities. It means that every child with motor disability must be protected in institutional and wider social environment. Based on professional opinion this hypothesis reflects real needs of those children, putting permanent health-social and continuing rehabilitation as basic preconditions for inclusive early and primary education. Children with motor disabilities can be prepare for accepting in mainstream schools, habilitation and rehabilitation programs (inclusive model), while children with profunde motor disabilities must be protected in special institution. Both models demand adequacy and continuing work of special educator-somatoped. The chapter defines principles and models of rehabilitation with motor disabilities and shows “VILAN” method as a technique of continuing rehabilitation, which is precondition for adequacy education for children with motor disabilities.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008sr
dc.subjectmotor disabilitysr
dc.subjectrehabilitationsr
dc.subjectinclusionsr
dc.subjectmotorički poremećajisr
dc.subjectrehabilitacijasr
dc.subjectinkluzijasr
dc.titleIntegralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanjasr
dc.titleIntegral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive educationsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage589
dc.citation.spage565
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7013/bitstream_7013.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу