Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja
Integral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive education
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Po međunarodnoj konvenciji o pravima deteta, svaka država potpisnica
je obavezna da obezbedi adekvatnu i permanentnu zaštitu,
rehabilitaciju i edukaciju dece sa smetnjama u razvoju. To znači da
svako dete sa motoričkim poremećajem mora biti obuhvaćeno ovom
vrstom zaštite u institucionalnim i vaninstitucionalnim okvirima. Sa
stručnog aspekta ova postavka na pravi način odslikava realni redosled
potreba ove populacije dece, tako što permanentnu zdravstvenosocijalnu
zaštitu i kontinuiranu rehabilitaciju pretpostavlja kao
osnovne preduslove za proces inkluzije u predškolskim i školskim
ustanovama.
Deca sa smetnjama u motornom razvoju mogu biti pripremljena
za uključenje u redovne škole, habilitacionim i ranim rehabilitacionim
programima (inkluzivni model), a deca sa težim poremećajima u
motornom razvoju moraju biti zaštićena i zbrinuta u specijalnim
ustanovama. I jedan i drugi model u rešavanju problema zaštite, rehabilitacije
i edukacije dece sa motoričkim poremećajima podr...azumeva
adekvatno i kontinuirano angažovanje specijalnog pedagoga -
somatopeda u procesu rehabilitacije.
Poglavlje preciznije definiše principe i modele rehabilitacije dece
sa motoričkim poremećajima i detaljno prezentuje “VILAN” metod
kao tehniku kontinuirane rehabilitacije, koja je preduslov za adekvatno
školovanje dece sa motoričkim poremećajima.
According to International Convention of Children’s Rights, every
country has obligation to provide adequacy and permanent protection,
rehabilitation and education for children with developmental
disabilities. It means that every child with motor disability must be
protected in institutional and wider social environment. Based on
professional opinion this hypothesis reflects real needs of those
children, putting permanent health-social and continuing rehabilitation
as basic preconditions for inclusive early and primary education.
Children with motor disabilities can be prepare for accepting in
mainstream schools, habilitation and rehabilitation programs
(inclusive model), while children with profunde motor disabilities
must be protected in special institution. Both models demand
adequacy and continuing work of special educator-somatoped.
The chapter defines principles and models of rehabilitation with
motor disabilities and shows “VILAN” method as a technique of
continui...ng rehabilitation, which is precondition for adequacy
education for children with motor disabilities.
Ključne reči:
motor disability / rehabilitation / inclusion / motorički poremećaji / rehabilitacija / inkluzijaIzvor:
Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008, 2008, 565-589Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Ilanković, Vera AU - Nikolić, Snežana AU - Ilić-Stošović, Danijela PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4321 AB - Po međunarodnoj konvenciji o pravima deteta, svaka država potpisnica je obavezna da obezbedi adekvatnu i permanentnu zaštitu, rehabilitaciju i edukaciju dece sa smetnjama u razvoju. To znači da svako dete sa motoričkim poremećajem mora biti obuhvaćeno ovom vrstom zaštite u institucionalnim i vaninstitucionalnim okvirima. Sa stručnog aspekta ova postavka na pravi način odslikava realni redosled potreba ove populacije dece, tako što permanentnu zdravstvenosocijalnu zaštitu i kontinuiranu rehabilitaciju pretpostavlja kao osnovne preduslove za proces inkluzije u predškolskim i školskim ustanovama. Deca sa smetnjama u motornom razvoju mogu biti pripremljena za uključenje u redovne škole, habilitacionim i ranim rehabilitacionim programima (inkluzivni model), a deca sa težim poremećajima u motornom razvoju moraju biti zaštićena i zbrinuta u specijalnim ustanovama. I jedan i drugi model u rešavanju problema zaštite, rehabilitacije i edukacije dece sa motoričkim poremećajima podrazumeva adekvatno i kontinuirano angažovanje specijalnog pedagoga - somatopeda u procesu rehabilitacije. Poglavlje preciznije definiše principe i modele rehabilitacije dece sa motoričkim poremećajima i detaljno prezentuje “VILAN” metod kao tehniku kontinuirane rehabilitacije, koja je preduslov za adekvatno školovanje dece sa motoričkim poremećajima. AB - According to International Convention of Children’s Rights, every country has obligation to provide adequacy and permanent protection, rehabilitation and education for children with developmental disabilities. It means that every child with motor disability must be protected in institutional and wider social environment. Based on professional opinion this hypothesis reflects real needs of those children, putting permanent health-social and continuing rehabilitation as basic preconditions for inclusive early and primary education. Children with motor disabilities can be prepare for accepting in mainstream schools, habilitation and rehabilitation programs (inclusive model), while children with profunde motor disabilities must be protected in special institution. Both models demand adequacy and continuing work of special educator-somatoped. The chapter defines principles and models of rehabilitation with motor disabilities and shows “VILAN” method as a technique of continuing rehabilitation, which is precondition for adequacy education for children with motor disabilities. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008 T1 - Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja T1 - Integral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive education EP - 589 SP - 565 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321 ER -
@conference{ author = "Ilanković, Vera and Nikolić, Snežana and Ilić-Stošović, Danijela", year = "2008", abstract = "Po međunarodnoj konvenciji o pravima deteta, svaka država potpisnica je obavezna da obezbedi adekvatnu i permanentnu zaštitu, rehabilitaciju i edukaciju dece sa smetnjama u razvoju. To znači da svako dete sa motoričkim poremećajem mora biti obuhvaćeno ovom vrstom zaštite u institucionalnim i vaninstitucionalnim okvirima. Sa stručnog aspekta ova postavka na pravi način odslikava realni redosled potreba ove populacije dece, tako što permanentnu zdravstvenosocijalnu zaštitu i kontinuiranu rehabilitaciju pretpostavlja kao osnovne preduslove za proces inkluzije u predškolskim i školskim ustanovama. Deca sa smetnjama u motornom razvoju mogu biti pripremljena za uključenje u redovne škole, habilitacionim i ranim rehabilitacionim programima (inkluzivni model), a deca sa težim poremećajima u motornom razvoju moraju biti zaštićena i zbrinuta u specijalnim ustanovama. I jedan i drugi model u rešavanju problema zaštite, rehabilitacije i edukacije dece sa motoričkim poremećajima podrazumeva adekvatno i kontinuirano angažovanje specijalnog pedagoga - somatopeda u procesu rehabilitacije. Poglavlje preciznije definiše principe i modele rehabilitacije dece sa motoričkim poremećajima i detaljno prezentuje “VILAN” metod kao tehniku kontinuirane rehabilitacije, koja je preduslov za adekvatno školovanje dece sa motoričkim poremećajima., According to International Convention of Children’s Rights, every country has obligation to provide adequacy and permanent protection, rehabilitation and education for children with developmental disabilities. It means that every child with motor disability must be protected in institutional and wider social environment. Based on professional opinion this hypothesis reflects real needs of those children, putting permanent health-social and continuing rehabilitation as basic preconditions for inclusive early and primary education. Children with motor disabilities can be prepare for accepting in mainstream schools, habilitation and rehabilitation programs (inclusive model), while children with profunde motor disabilities must be protected in special institution. Both models demand adequacy and continuing work of special educator-somatoped. The chapter defines principles and models of rehabilitation with motor disabilities and shows “VILAN” method as a technique of continuing rehabilitation, which is precondition for adequacy education for children with motor disabilities.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008", title = "Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja, Integral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive education", pages = "589-565", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321" }
Ilanković, V., Nikolić, S.,& Ilić-Stošović, D.. (2008). Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja. in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 565-589. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321
Ilanković V, Nikolić S, Ilić-Stošović D. Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja. in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008. 2008;:565-589. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321 .
Ilanković, Vera, Nikolić, Snežana, Ilić-Stošović, Danijela, "Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja" in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008 (2008):565-589, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321 .