Приказ основних података о документу
Modeli pružanja podrške deci sasmetnjama u razvoju
dc.creator | Branislav, Brojčin | |
dc.date.accessioned | 2022-03-10T11:22:35Z | |
dc.date.available | 2022-03-10T11:22:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-48-4 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4223 | |
dc.description.abstract | Promene u obrazovanju učenika sa smetnjama u razvoju i zaokret u pravcu inklu- zivnog obrazovanja nametnule su i promene koje se tiču modela pružanja podrš- ke ovim učenicima. Ove promene se odražavaju i kroz pomeranje dominantne paradigme od medicinskog, ka socijalnom modelu ometenosti. Najšire, može se govoriti o direktnom i indirektnom pružanju podrške. Specijalna edukacija više nije sinonim za izdvajnje deteta iz redovnog razreda, već se posmatra kao program koji se može sprovoditi u različitim obrazovnim okruženjima. Iz vi- zure kontinuuma obazovnih smeštaja, najčešće se govori o podršci koja se pru- ža unutar redovnog odeljenja (konsultativni i kolaborativni modeli), potom o modelima pružanja podrške u resursnim sobama, specijalnim odeljenjima, specijalnim školama, kućama, bolnicama, institucijama i drugim okruženjima. Promene modela pružanja podrške učenicima sa smetnjama u razvoju dovele su i do promena u poziciji specijalnih edukatora, pored tradicionalnih uloga u specijalnim školama i specijalnim odeljenjima, oni se angažuju i u redov- nim školama, bilo kao deo stalno zaposlenog osoblja, bilo kao patronažni specijalni edukatori koji pružaju podršku učenicima sa smetnjama u razvoju u nekoliko škola na određenoj teritoriji. U ovom kontekstu treba posmatrati i tendenciju transformacije specijalnih škola u resursne centre koji preu- zimaju nove uloge i aktivnosti. Pored pomenutih, javljaju se i težnje ka razvoju inovativnh modela podrške poput transenviromentalnog programiranja koje ima za cilj da kroz koordinirane napore redovnog nastavnika i specijalnog edukatora obezbedi reintegraciju učenika i postepeni prelazak iz ekskluzi- vnog u inkluzivno obrazovanje. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Drustvo defektologa Srbije | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”, Beograd, 11-14. Februar 2016 | sr |
dc.subject | modeli podrške | sr |
dc.subject | deca sa smetnjama u razvoju | sr |
dc.subject | specijalna edukacija | sr |
dc.subject | inkluzija | sr |
dc.title | Modeli pružanja podrške deci sasmetnjama u razvoju | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 23 | |
dc.citation.spage | 23 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6531/yxc.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4223 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |