Приказ основних података о документу

dc.creatorBranislav, Brojčin
dc.date.accessioned2022-03-10T11:22:35Z
dc.date.available2022-03-10T11:22:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-84765-48-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4223
dc.description.abstractPromene u obrazovanju učenika sa smetnjama u razvoju i zaokret u pravcu inklu- zivnog obrazovanja nametnule su i promene koje se tiču modela pružanja podrš- ke ovim učenicima. Ove promene se odražavaju i kroz pomeranje dominantne paradigme od medicinskog, ka socijalnom modelu ometenosti. Najšire, može se govoriti o direktnom i indirektnom pružanju podrške. Specijalna edukacija više nije sinonim za izdvajnje deteta iz redovnog razreda, već se posmatra kao program koji se može sprovoditi u različitim obrazovnim okruženjima. Iz vi- zure kontinuuma obazovnih smeštaja, najčešće se govori o podršci koja se pru- ža unutar redovnog odeljenja (konsultativni i kolaborativni modeli), potom o modelima pružanja podrške u resursnim sobama, specijalnim odeljenjima, specijalnim školama, kućama, bolnicama, institucijama i drugim okruženjima. Promene modela pružanja podrške učenicima sa smetnjama u razvoju dovele su i do promena u poziciji specijalnih edukatora, pored tradicionalnih uloga u specijalnim školama i specijalnim odeljenjima, oni se angažuju i u redov- nim školama, bilo kao deo stalno zaposlenog osoblja, bilo kao patronažni specijalni edukatori koji pružaju podršku učenicima sa smetnjama u razvoju u nekoliko škola na određenoj teritoriji. U ovom kontekstu treba posmatrati i tendenciju transformacije specijalnih škola u resursne centre koji preu- zimaju nove uloge i aktivnosti. Pored pomenutih, javljaju se i težnje ka razvoju inovativnh modela podrške poput transenviromentalnog programiranja koje ima za cilj da kroz koordinirane napore redovnog nastavnika i specijalnog edukatora obezbedi reintegraciju učenika i postepeni prelazak iz ekskluzi- vnog u inkluzivno obrazovanje.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”, Beograd, 11-14. Februar 2016sr
dc.subjectmodeli podrškesr
dc.subjectdeca sa smetnjama u razvojusr
dc.subjectspecijalna edukacijasr
dc.subjectinkluzijasr
dc.titleModeli pružanja podrške deci sasmetnjama u razvojusr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage23
dc.citation.spage23
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6531/yxc.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4223
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу