Приказ основних података о документу

dc.creatorStanimirović, Dragana
dc.creatorJablan, Branka
dc.creatorĐušić, Dijana
dc.date.accessioned2022-02-25T13:18:59Z
dc.date.available2022-02-25T13:18:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-84765-51-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4177
dc.description.abstractNačin provođenja slobodnog vremena je značajan činilac razvoja ličnosti i prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja ili zavisnosti učenika. Analiza udela pojedinih vrsta aktivnosti u ukupnom slobodnom vremenu pruža osnovu za bolje planiranje vannastavnih aktivnosti. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje razlika između učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja u količini vremena koje provode u pojedinim vrstama slobodnih aktivnosti. Uzorak je činilo ukupno 60 učenika viših razreda osnovne škole – po 30 eksperimentalne (učenici sa smetnjama u razvoju) i kontrolne grupe (učenici tipičnog razvoja). Za prikupljanje podataka korišćen je metod 24-časovnog vremenskog dnevnika (24 hour time diary) prema uputstvima Bolger et al. (2003). Ispitanici su u polučasovnim intervalima opisivali aktivnosti kojima su se bavili tokom prethodnog radnog dana i dana vikenda. Obrada podataka je obavljena tako što su sve aktivnosti razvrstane s obzirom na primarni cilj koji se njima ostvaruje u tri kategorije (relaksirajuće; socijalne; ekspresivne) i podkategorije i što je za svaku izračunat udeo u ukupnom slobodnom vremenu. U obe grupe najzastupljenije su relaksirajuće aktivnosti – gledanje televizije i slušanje muzike. Najveća razlika je u pogledu druženja sa porodicom – u eksperimentalnoj grupi 34,19%; u kontrolnoj 1,27%. Udeo sportskih aktivnosti u eksperimentalnoj grupi je 4,1%, dok je u kontrolnoj 18,9%. Analiza razlika između dečaka, kao i devojčica, dveju grupa takođe je ukazala na značajne razlike. Uočene razlike pokazuju kojim aktivnostima treba posvetiti pažnju u osmišljavanju slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju, a kojim učenika tipičnog razvoja.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.sr
dc.subjectslobodno vremesr
dc.subjectprimarni cilj aktivnostisr
dc.subjectučenici sa smetnjama u razvojusr
dc.subjectučenici tipičnog razvojasr
dc.titleUporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvojasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage43
dc.citation.spage43
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6164/bitstream_6164.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу