Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Način provođenja slobodnog vremena je značajan činilac razvoja ličnosti i
prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja ili zavisnosti učenika. Analiza
udela pojedinih vrsta aktivnosti u ukupnom slobodnom vremenu pruža osnovu za bolje
planiranje vannastavnih aktivnosti.
Cilj istraživanja bio je utvrđivanje razlika između učenika sa smetnjama u razvoju i
učenika tipičnog razvoja u količini vremena koje provode u pojedinim vrstama
slobodnih aktivnosti. Uzorak je činilo ukupno 60 učenika viših razreda osnovne
škole – po 30 eksperimentalne (učenici sa smetnjama u razvoju) i kontrolne grupe
(učenici tipičnog razvoja). Za prikupljanje podataka korišćen je metod 24-časovnog
vremenskog dnevnika (24 hour time diary) prema uputstvima Bolger et al. (2003).
Ispitanici su u polučasovnim intervalima opisivali aktivnosti kojima su se bavili
tokom prethodnog radnog dana i dana vikenda. Obrada podataka je obavljena tako što
su sve aktivnosti razvrstane s obzirom na primarni cilj koji se ...njima ostvaruje u tri
kategorije (relaksirajuće; socijalne; ekspresivne) i podkategorije i što je za svaku
izračunat udeo u ukupnom slobodnom vremenu.
U obe grupe najzastupljenije su relaksirajuće aktivnosti – gledanje televizije i
slušanje muzike. Najveća razlika je u pogledu druženja sa porodicom – u
eksperimentalnoj grupi 34,19%; u kontrolnoj 1,27%. Udeo sportskih aktivnosti u
eksperimentalnoj grupi je 4,1%, dok je u kontrolnoj 18,9%. Analiza razlika između
dečaka, kao i devojčica, dveju grupa takođe je ukazala na značajne razlike.
Uočene razlike pokazuju kojim aktivnostima treba posvetiti pažnju u osmišljavanju
slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju, a kojim učenika tipičnog razvoja.
Ključne reči:
slobodno vreme / primarni cilj aktivnosti / učenici sa smetnjama u razvoju / učenici tipičnog razvojaIzvor:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 43-43Izdavač:
- Društvo defektologa Srbije
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Stanimirović, Dragana AU - Jablan, Branka AU - Đušić, Dijana PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4177 AB - Način provođenja slobodnog vremena je značajan činilac razvoja ličnosti i prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja ili zavisnosti učenika. Analiza udela pojedinih vrsta aktivnosti u ukupnom slobodnom vremenu pruža osnovu za bolje planiranje vannastavnih aktivnosti. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje razlika između učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja u količini vremena koje provode u pojedinim vrstama slobodnih aktivnosti. Uzorak je činilo ukupno 60 učenika viših razreda osnovne škole – po 30 eksperimentalne (učenici sa smetnjama u razvoju) i kontrolne grupe (učenici tipičnog razvoja). Za prikupljanje podataka korišćen je metod 24-časovnog vremenskog dnevnika (24 hour time diary) prema uputstvima Bolger et al. (2003). Ispitanici su u polučasovnim intervalima opisivali aktivnosti kojima su se bavili tokom prethodnog radnog dana i dana vikenda. Obrada podataka je obavljena tako što su sve aktivnosti razvrstane s obzirom na primarni cilj koji se njima ostvaruje u tri kategorije (relaksirajuće; socijalne; ekspresivne) i podkategorije i što je za svaku izračunat udeo u ukupnom slobodnom vremenu. U obe grupe najzastupljenije su relaksirajuće aktivnosti – gledanje televizije i slušanje muzike. Najveća razlika je u pogledu druženja sa porodicom – u eksperimentalnoj grupi 34,19%; u kontrolnoj 1,27%. Udeo sportskih aktivnosti u eksperimentalnoj grupi je 4,1%, dok je u kontrolnoj 18,9%. Analiza razlika između dečaka, kao i devojčica, dveju grupa takođe je ukazala na značajne razlike. Uočene razlike pokazuju kojim aktivnostima treba posvetiti pažnju u osmišljavanju slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju, a kojim učenika tipičnog razvoja. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. T1 - Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja EP - 43 SP - 43 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177 ER -
@conference{ author = "Stanimirović, Dragana and Jablan, Branka and Đušić, Dijana", year = "2017", abstract = "Način provođenja slobodnog vremena je značajan činilac razvoja ličnosti i prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja ili zavisnosti učenika. Analiza udela pojedinih vrsta aktivnosti u ukupnom slobodnom vremenu pruža osnovu za bolje planiranje vannastavnih aktivnosti. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje razlika između učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja u količini vremena koje provode u pojedinim vrstama slobodnih aktivnosti. Uzorak je činilo ukupno 60 učenika viših razreda osnovne škole – po 30 eksperimentalne (učenici sa smetnjama u razvoju) i kontrolne grupe (učenici tipičnog razvoja). Za prikupljanje podataka korišćen je metod 24-časovnog vremenskog dnevnika (24 hour time diary) prema uputstvima Bolger et al. (2003). Ispitanici su u polučasovnim intervalima opisivali aktivnosti kojima su se bavili tokom prethodnog radnog dana i dana vikenda. Obrada podataka je obavljena tako što su sve aktivnosti razvrstane s obzirom na primarni cilj koji se njima ostvaruje u tri kategorije (relaksirajuće; socijalne; ekspresivne) i podkategorije i što je za svaku izračunat udeo u ukupnom slobodnom vremenu. U obe grupe najzastupljenije su relaksirajuće aktivnosti – gledanje televizije i slušanje muzike. Najveća razlika je u pogledu druženja sa porodicom – u eksperimentalnoj grupi 34,19%; u kontrolnoj 1,27%. Udeo sportskih aktivnosti u eksperimentalnoj grupi je 4,1%, dok je u kontrolnoj 18,9%. Analiza razlika između dečaka, kao i devojčica, dveju grupa takođe je ukazala na značajne razlike. Uočene razlike pokazuju kojim aktivnostima treba posvetiti pažnju u osmišljavanju slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju, a kojim učenika tipičnog razvoja.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.", title = "Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja", pages = "43-43", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177" }
Stanimirović, D., Jablan, B.,& Đušić, D.. (2017). Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. Društvo defektologa Srbije., 43-43. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177
Stanimirović D, Jablan B, Đušić D. Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:43-43. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177 .
Stanimirović, Dragana, Jablan, Branka, Đušić, Dijana, "Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):43-43, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177 .