Приказ основних података о документу
Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе
dc.creator | Karić, Jasmina | |
dc.creator | Radonjić, Isidora | |
dc.creator | Jovanović, Vesna | |
dc.date.accessioned | 2022-02-24T11:42:23Z | |
dc.date.available | 2022-02-24T11:42:23Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-54-5 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4165 | |
dc.description.abstract | Deca predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta pretežno su zatvorena u skučene prostore obrazovnih i/ili ustanova socijalne zaštite koje nude malo mogućnosti za razvoj fizičkix potencijala, u kojima deca nemaju mogućnosti da neposredno dožive prirodu i prirodne procese, da iz prirode uče, stiču iskustva i tako grade odgovarajući odnos prema prirodnom okruženju. U svojim programima imaju malo aktivnosti kojima je cilj boravak u prirodi uz predhodno osmišljene programe koji pospešuju opšte zdravstveno stanje, razvijaju logičko i apstraktno mišljenje kao i vremensko-prostorne odnose. Program “Šumska tajna” namenjen je svoj deci, sa i bez teškoća u razvoju i počiva na principu doživljajne pedagogije a zamišljen je kao aktivnost koja ima za cilj da deca dok borave u prirodi, neposredno uče o svetu koji ih okružuje, da se dok se kreću uz pomoć predhodno napravljene mape terena u sredini koja je puna podsticaja, nalaze u misaono aktivnom položaju: da posmatraju, uviđaju, upoređuju, slušaju, zaključuju.. „Šumska tajna“ je kao pilot istraživanje sproveden u predškolskoj ustanovi „Š.B“ u Beogradu. Programu „Šumska tajna“ u trajanju od dva meseca, bila su izložena - deca mešovite vrtićke grupe (neslučajni prigodni uzorak). Koristili smo test jezičkog zapamćivanja, samostalnog i slobodnog prepričavanja S.Vladisavljević.Testirana su deca pre i nakon izloženosti Programu “Šumska tajna”. Prikupljeni podaci su obrađeni t-testom značajnosti za zavisne uzorke. Rezultati istraživanja su potvrdili početnu hipotezu da postoji statistički značajna razlika u stepenu postignuća na testu pre i posle primene Programa. Boravak dece u prirodi omogućava sticanje neposrednih, senzornih iskustava i saznanja. U znalački osmišljenim aktivnostima koje se odvijaju u prirodi a počivaju na interakciji, deca dok su u misaono- aktivnom položaju mogu da zadovolje svoje potrebe za kretanjem, za društvom, za boravkom na svežem vazduhu kao i da aktivno iskažu sopstvene potencijale. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Drustvo defektologa Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | sr |
dc.subject | Deca | sr |
dc.subject | priroda | sr |
dc.subject | ambijentalni oblici učenja | sr |
dc.subject | Šumska tajna | sr |
dc.title | Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 199 | |
dc.citation.spage | 199 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6040/bitstream_6040.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4165 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |