Kućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Kućne posete porodici od strane profesionalaca različitih profila
su prepoznata domaća i međunarodna praksa u radu sa porodicama dece sa smetnjama
u razvoju. Međutim, u prethodnom periodu uočavamo da se ne praktikuju u okviru
Predškolske ustanove Čukarica. Razloge tome možemo tražiti, između ostalog, i
u za nas osetljivom pitanju postavljanja formalnog odnosa profesionalaca i
roditelja, koji je posetama porodičnoj sredini naročito doveden u pitanje. Kućne
posete su kao oblik rada profesionalaca u Predškolskoj ustanovi Čukarica
razvijane u sklopu projekta „Vrtići bez granica 2“, nakon čega su horizontalnom
razmenom došle i do naše razvojne grupe. Prepoznali smo značaj ovog oblika
rada, koji nam otvara put ka autentičnoj slici snaga i izazova porodice, u njenom
realnom kontekstu, i omogućava direktniji put intervencije i podrške.
Preispitali smo dileme oko profesionalne granice u ovom načinu rada.
Istraživali smo prilike u kojima porodici možemo pristupiti u njenom
realnom k...ontekstu, pre svega timskim definisanjem ciljeva, zadataka, trajanja
poseta, prepoznavanjem profesionalaca koji ih realizuju, kao i dobiti za
porodicu. Naročito kada se radi o roditeljima dece sa smetnjama u razvoju imamo
situaciju da profesionalci uglavnom nisu značajnije posvetili pažnju razgovoru
sa njima, približavanju stanja njihovog deteta, razumevanju kako da mu pristupe, već
se zadržavaju na medicinskoj terminologiji, izveštajima, uz kratkotrajne
preglede ili kontrole. S obzirom na to da predškolska ustanova uključuje decu
uzrasta do 6 godina, kada se teme vezane za razvojne teškoće deteta tek otvaraju u
porodici, smatramo da je sem rane stimulacije dece, krucijalan upravo naš rad
sa roditeljima, razrešenje njihovih izazova i podrška koju im u datom momentu
pružamo. Ukoliko kao opšti cilj postavimo kvalitetniju brigu o deci i
partnerski odnos sa roditeljima, ovaj oblik rada nudi nam optimalnu mogućnost
približavanja tim ciljevima. U narednom periodu, značajan je dijalog svih
profesionalaca iz predškolskih ustanova o mogućnostima realizovanja kućnih
poseta porodicama.
Кључне речи:
kućne posete / podrška porodici / deca sa smetnjama u razvoju / razvojne grupa / predškolska ustanovaИзвор:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2019, 62-62Издавач:
- Društvo defektologa Srbije
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Krstić, Danijela AU - Strižak, Nevena AU - Dragojević, Ana PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4130 AB - Kućne posete porodici od strane profesionalaca različitih profila su prepoznata domaća i međunarodna praksa u radu sa porodicama dece sa smetnjama u razvoju. Međutim, u prethodnom periodu uočavamo da se ne praktikuju u okviru Predškolske ustanove Čukarica. Razloge tome možemo tražiti, između ostalog, i u za nas osetljivom pitanju postavljanja formalnog odnosa profesionalaca i roditelja, koji je posetama porodičnoj sredini naročito doveden u pitanje. Kućne posete su kao oblik rada profesionalaca u Predškolskoj ustanovi Čukarica razvijane u sklopu projekta „Vrtići bez granica 2“, nakon čega su horizontalnom razmenom došle i do naše razvojne grupe. Prepoznali smo značaj ovog oblika rada, koji nam otvara put ka autentičnoj slici snaga i izazova porodice, u njenom realnom kontekstu, i omogućava direktniji put intervencije i podrške. Preispitali smo dileme oko profesionalne granice u ovom načinu rada. Istraživali smo prilike u kojima porodici možemo pristupiti u njenom realnom kontekstu, pre svega timskim definisanjem ciljeva, zadataka, trajanja poseta, prepoznavanjem profesionalaca koji ih realizuju, kao i dobiti za porodicu. Naročito kada se radi o roditeljima dece sa smetnjama u razvoju imamo situaciju da profesionalci uglavnom nisu značajnije posvetili pažnju razgovoru sa njima, približavanju stanja njihovog deteta, razumevanju kako da mu pristupe, već se zadržavaju na medicinskoj terminologiji, izveštajima, uz kratkotrajne preglede ili kontrole. S obzirom na to da predškolska ustanova uključuje decu uzrasta do 6 godina, kada se teme vezane za razvojne teškoće deteta tek otvaraju u porodici, smatramo da je sem rane stimulacije dece, krucijalan upravo naš rad sa roditeljima, razrešenje njihovih izazova i podrška koju im u datom momentu pružamo. Ukoliko kao opšti cilj postavimo kvalitetniju brigu o deci i partnerski odnos sa roditeljima, ovaj oblik rada nudi nam optimalnu mogućnost približavanja tim ciljevima. U narednom periodu, značajan je dijalog svih profesionalaca iz predškolskih ustanova o mogućnostima realizovanja kućnih poseta porodicama. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije T1 - Kućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama EP - 62 SP - 62 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4130 ER -
@conference{ author = "Krstić, Danijela and Strižak, Nevena and Dragojević, Ana", year = "2019", abstract = "Kućne posete porodici od strane profesionalaca različitih profila su prepoznata domaća i međunarodna praksa u radu sa porodicama dece sa smetnjama u razvoju. Međutim, u prethodnom periodu uočavamo da se ne praktikuju u okviru Predškolske ustanove Čukarica. Razloge tome možemo tražiti, između ostalog, i u za nas osetljivom pitanju postavljanja formalnog odnosa profesionalaca i roditelja, koji je posetama porodičnoj sredini naročito doveden u pitanje. Kućne posete su kao oblik rada profesionalaca u Predškolskoj ustanovi Čukarica razvijane u sklopu projekta „Vrtići bez granica 2“, nakon čega su horizontalnom razmenom došle i do naše razvojne grupe. Prepoznali smo značaj ovog oblika rada, koji nam otvara put ka autentičnoj slici snaga i izazova porodice, u njenom realnom kontekstu, i omogućava direktniji put intervencije i podrške. Preispitali smo dileme oko profesionalne granice u ovom načinu rada. Istraživali smo prilike u kojima porodici možemo pristupiti u njenom realnom kontekstu, pre svega timskim definisanjem ciljeva, zadataka, trajanja poseta, prepoznavanjem profesionalaca koji ih realizuju, kao i dobiti za porodicu. Naročito kada se radi o roditeljima dece sa smetnjama u razvoju imamo situaciju da profesionalci uglavnom nisu značajnije posvetili pažnju razgovoru sa njima, približavanju stanja njihovog deteta, razumevanju kako da mu pristupe, već se zadržavaju na medicinskoj terminologiji, izveštajima, uz kratkotrajne preglede ili kontrole. S obzirom na to da predškolska ustanova uključuje decu uzrasta do 6 godina, kada se teme vezane za razvojne teškoće deteta tek otvaraju u porodici, smatramo da je sem rane stimulacije dece, krucijalan upravo naš rad sa roditeljima, razrešenje njihovih izazova i podrška koju im u datom momentu pružamo. Ukoliko kao opšti cilj postavimo kvalitetniju brigu o deci i partnerski odnos sa roditeljima, ovaj oblik rada nudi nam optimalnu mogućnost približavanja tim ciljevima. U narednom periodu, značajan je dijalog svih profesionalaca iz predškolskih ustanova o mogućnostima realizovanja kućnih poseta porodicama.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije", title = "Kućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama", pages = "62-62", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4130" }
Krstić, D., Strižak, N.,& Dragojević, A.. (2019). Kućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije Društvo defektologa Srbije., 62-62. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4130
Krstić D, Strižak N, Dragojević A. Kućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:62-62. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4130 .
Krstić, Danijela, Strižak, Nevena, Dragojević, Ana, "Kućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019):62-62, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4130 .