Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 26
Modeli školovanja i socijalna kompetencija učenika sa intelektualnom ometenošću
(2020)
азвој социјалне компетенције зависи од многих фактора, међу којима су динамика породичних односа, интеракције са вршњацима, образовање и когнитивне способности.
Различита обележја и карактеристике школског окружења као ...
Sindrom profesionalnog sagorevanja kod učitelja i nastavnika koji rade sa učenicima sa smetnjama u razvoju u inkluzivnim školama / Burnout syndrome in teachers who work with students with developmental disabilities in inclusive classrom
(2019)
Синдром професионалног сагоревања постао је проблем модерног друштва.
Досадашња истраживања показала су да симптоме синдрома професионалног сагоревања најчешће испољавају особе које се баве помагачким професијама. Од ...
Stavovi vaspitača o inkluzivnom vaspitanju i obrazovanju u predškolskim ustanovama / Teacher's attitudes towards inclusive education in preschool institution
(2018)
Особе са сметњама у развоју су дуги низ година биле дискриминисане и на маргинама друштва. Напредак у њиховом положају бележи се тек последњих деценија, захваљујући инклузији и инклузивном образовању. Међутим, иако у нашој ...
Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju
(2020)
Сврха рада била је испитати перцепцију школске климе глувих и наглувих ученика у инклузивном окружењу. Примена инклузивног васпитања и образовања у школи претпоставља развој свести код деце о њиховом прихватању, као и ...
Analiza inkluzivnosti osnovnih škola / Analysis of Inclusion in Elementary Schools
(2020)
Питање инклузивног образовања је питање које је присутно у образовном систему наше земље нешто више од једне деценије. Могуће је рећи да је на глобалном нивоу проналажење адекватног начина за образовање, али и укључивање ...
Ставови родитеља предшколске деце према инклузивном приступу у предшколским установама
(2018)
Инклузија као појам не представља увођење деце са сметњама у развоју у сфере друштвеног живота, већ захтева њихово истинско укључивање у друштвену заједницу.
Низ предуслова које је потребно испунити како би инклузија била ...
Stavovi roditelja predškolske dece sa smetnjama u razvoju prema inkluzivnom pristupu u predškolskim ustanovama
(2018)
Инклузија поред пружања једнаких права свој деци треба да допринесе и биопсихосоцијалном развоју деце са сметњама у развоју. Да би инклузија била успешна ставови околине, особља предшколске установе али и родитеља деце са ...
Primena teorije Lava Vigotskog u vaspitanju i obrazovanju
(2020)
Образовање представља сложен и динамичан процес који је током свог развоја пратио историјски развој друштва. Често се поистовећује са термином васпитање, међутим иако се ова два термина разликују по значењу и обухватности, ...
Uticaj inkluzivnog obrazovanja na akademska postignuća kod učenika osnovne škole
(2020)
Инклузивно образовање подразумева активност индивидуе и друштва, процес учења и подучавања у коме долази до релативно трајних и прогресивних промена појединца.
Академски успех је показатељ прилагођености ученика школској ...
Samoefikasnost u školskom kontekstu
(2018)
Самоефикасност представља процену појединца о сопственим способностима организовања и извршавања акција, потребним да би се остварио одређени тип активности (Bandura, 1977). Основни циљ истраживања је био да се истражи да ...