Претраживање
Приказ резултата 1-8 од 8
Odnos percipirane akademske samoefikasnosti, anksioznosti i školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću / The relationship between academic self-efficacy, anxiety and academic success among students with intellectual disability
(2019)
Самоефикасност представља уверења које особа има о сопственим способностима.
Она омогућава особи да на основу самопроцене сопствених способности предвиди исход одређене активности. На основу резултата самопроцене, особа ...
Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta
(2019)
Тешкоће у комуникацији могу водити ка фрустрацији, изолацији и неприлагођеном понашању. Један од критеријума за дијагностиковање поремећаја из спектра аутизма је дефицит комуникационих способности. Кашњења у развоју говора ...
Razlike u senzornoj integraciji kod dece sa intelektualnom ometenošću i dece tipične populacije uzrasta od 3 do 6 godina / Sensory integration in typical children and children with intelectual disability
(2019)
У периоду раног детињства живот детета се своди на функционисање сензомоторног апарата. Сензорно процесирање које подразумева мултисензорну интеграцију и сензорну модулацију представља основу психичког и социјалног ...
Elementarne logičke strukture i verbalno planiranje kod odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću
(2019)
Способност планирања подразумева стварање менталне репрезентације самог проблема, одабир стратегије решавања и евалуацију ефеката те активности. Спада у домен егзекутивних (извршних) функција. Сматра се да значајни помаци ...
Odnos veština samoregulacije, maladaptivnog ponašanja i demografskih činilaca kod učenika sa umerenom intelektualnom ometenošću / Relation of self-regulation skills, maladaptive behavior and demographic factors in students with mild intellectual disability
(2019)
Саморегулација се развија кроз читаво детињство, а адекватно развијене вештине саморегулације један су од предуслова адаптивног функционисања одрасле јединке.
Способност саморегулације, као важна основа адаптивног понашања, ...
Odnos komunikativnih veština, školskog uspeha i socijalne kompetencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću
(2019)
Циљ овог истраживања је био утврђивање повезаности између нивоа развијености комуникације, социјалне компетенције и школског успеха код ученика са интелектуалном ометеношћу (ИО), као и утврђивање односа између комуникативних ...
Prevazilaženje negativnih emocija i konfliktnih situacija kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
(2019)
Током периода адолесценције, младе особе су суочене са новим улогама, односима и друштвеним ситуацијама које захтевају другачије социјалне вештине од оних које су им биле потребне на ранијим узрастима. Ово није само период ...
Odnos između senzornog procesiranja i adaptivnih veština kod učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa poremećajem iz spektra autizma / Correlation between sensory processing and adaptive skills in students with intellectual disability and students with autism spectrum disorder
(2019)
У првих пар година живот детета почива на функционисању сензомоторног апарата.
Сензорно процесирање, које је темељ менталног и социјалног функционисања у раном детињству, остаје основ адаптивног понашања и когнитивног и ...