Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida
Само за регистроване кориснике
2021
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Do devedesetih godina prošlog veka rana intervencija organizovana je
po modelu pedagoško-psihološke i socijalne pomoći, u kome je profilaksa sekundarnih
smetnji u razvoju imala primat u odnosu na tretman i prilagođavanje
sredinskih uslova potrebama dece. Poslednjih godina, ranu intervenciju
karakteriše značajan napredak na konceptualnom, teorijskom i praktičnom
planu. Uključuje interdisciplinarni set metoda i tehnika, usmerenih na sprečavanje
ili ublažavanje fizičkih, kognitivnih i emocionalnih smetnji u razvoju,
uz postepeno uvođenje pristupa usmerenog na porodicu.
Blagovremeno registrovanje bioloških i/ili socijalnih faktora rizika za
nastanak smetnje u razvoju ili poremećaja u ponašanju i pružanje podrške
porodici i detetu najvažniji je zadatak rane intervencije. Programi rane intervencije
utemeljeni su na znanju iz različitih naučnih disciplina, imaju značajnu
ulogu u radu sa decom, roditeljima i širom socijalnom sredinom. Svrha
programa je stručna pomoć porodicama, ko...ju pružaju stručnjaci koji poznaju
razvoj dece i razumeju efekte oštećenja i sredinskih riziko faktora na rani razvoj.
Zahvaljujući programima rane intervencije, roditelji uče kako da izađu
u susret potrebama deteta sa smetnjama u razvoju, dete stiče samostalnost u
obavljanju svakodnevnih i drugih aktivnosti, usvaja socijalne i ostale adaptivne
veštine.
Rana intervencija značajna je karika u području obrazovanja i obrazovnoj
politici države, jer integriše teorijsko-metodološke pristupe, strategije i programe
iz tri sektora, zdravstvenog, obrazovnog i socijalnog, ugrađuje ih u programe
rada kojima se obezbeđuju uslovi za optimalan razvoj svakog deteta.
Najkorisnija je onda kada su pružaoci usluga osposobljeni da prepoznaju jedinstvene
potrebe porodice i deteta, i većinu aktivnosti sprovode u takozvanom
ekološkom okruženju, odnosno u kontekstu svakodnevnih aktivnosti u kući ili
predškolskoj ustanovi.
Извор:
2021, 1-383Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Институција/група
rFASPERTY - BOOK AU - Vučinić, Vesna AU - Anđelković, Marija PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3807 AB - Do devedesetih godina prošlog veka rana intervencija organizovana je po modelu pedagoško-psihološke i socijalne pomoći, u kome je profilaksa sekundarnih smetnji u razvoju imala primat u odnosu na tretman i prilagođavanje sredinskih uslova potrebama dece. Poslednjih godina, ranu intervenciju karakteriše značajan napredak na konceptualnom, teorijskom i praktičnom planu. Uključuje interdisciplinarni set metoda i tehnika, usmerenih na sprečavanje ili ublažavanje fizičkih, kognitivnih i emocionalnih smetnji u razvoju, uz postepeno uvođenje pristupa usmerenog na porodicu. Blagovremeno registrovanje bioloških i/ili socijalnih faktora rizika za nastanak smetnje u razvoju ili poremećaja u ponašanju i pružanje podrške porodici i detetu najvažniji je zadatak rane intervencije. Programi rane intervencije utemeljeni su na znanju iz različitih naučnih disciplina, imaju značajnu ulogu u radu sa decom, roditeljima i širom socijalnom sredinom. Svrha programa je stručna pomoć porodicama, koju pružaju stručnjaci koji poznaju razvoj dece i razumeju efekte oštećenja i sredinskih riziko faktora na rani razvoj. Zahvaljujući programima rane intervencije, roditelji uče kako da izađu u susret potrebama deteta sa smetnjama u razvoju, dete stiče samostalnost u obavljanju svakodnevnih i drugih aktivnosti, usvaja socijalne i ostale adaptivne veštine. Rana intervencija značajna je karika u području obrazovanja i obrazovnoj politici države, jer integriše teorijsko-metodološke pristupe, strategije i programe iz tri sektora, zdravstvenog, obrazovnog i socijalnog, ugrađuje ih u programe rada kojima se obezbeđuju uslovi za optimalan razvoj svakog deteta. Najkorisnija je onda kada su pružaoci usluga osposobljeni da prepoznaju jedinstvene potrebe porodice i deteta, i većinu aktivnosti sprovode u takozvanom ekološkom okruženju, odnosno u kontekstu svakodnevnih aktivnosti u kući ili predškolskoj ustanovi. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) T1 - Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida EP - 383 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3807 ER -
@book{ author = "Vučinić, Vesna and Anđelković, Marija", year = "2021", abstract = "Do devedesetih godina prošlog veka rana intervencija organizovana je po modelu pedagoško-psihološke i socijalne pomoći, u kome je profilaksa sekundarnih smetnji u razvoju imala primat u odnosu na tretman i prilagođavanje sredinskih uslova potrebama dece. Poslednjih godina, ranu intervenciju karakteriše značajan napredak na konceptualnom, teorijskom i praktičnom planu. Uključuje interdisciplinarni set metoda i tehnika, usmerenih na sprečavanje ili ublažavanje fizičkih, kognitivnih i emocionalnih smetnji u razvoju, uz postepeno uvođenje pristupa usmerenog na porodicu. Blagovremeno registrovanje bioloških i/ili socijalnih faktora rizika za nastanak smetnje u razvoju ili poremećaja u ponašanju i pružanje podrške porodici i detetu najvažniji je zadatak rane intervencije. Programi rane intervencije utemeljeni su na znanju iz različitih naučnih disciplina, imaju značajnu ulogu u radu sa decom, roditeljima i širom socijalnom sredinom. Svrha programa je stručna pomoć porodicama, koju pružaju stručnjaci koji poznaju razvoj dece i razumeju efekte oštećenja i sredinskih riziko faktora na rani razvoj. Zahvaljujući programima rane intervencije, roditelji uče kako da izađu u susret potrebama deteta sa smetnjama u razvoju, dete stiče samostalnost u obavljanju svakodnevnih i drugih aktivnosti, usvaja socijalne i ostale adaptivne veštine. Rana intervencija značajna je karika u području obrazovanja i obrazovnoj politici države, jer integriše teorijsko-metodološke pristupe, strategije i programe iz tri sektora, zdravstvenog, obrazovnog i socijalnog, ugrađuje ih u programe rada kojima se obezbeđuju uslovi za optimalan razvoj svakog deteta. Najkorisnija je onda kada su pružaoci usluga osposobljeni da prepoznaju jedinstvene potrebe porodice i deteta, i većinu aktivnosti sprovode u takozvanom ekološkom okruženju, odnosno u kontekstu svakodnevnih aktivnosti u kući ili predškolskoj ustanovi.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", title = "Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida", pages = "383-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3807" }
Vučinić, V.,& Anđelković, M.. (2021). Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 1-383. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3807
Vučinić V, Anđelković M. Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida. 2021;:1-383. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3807 .
Vučinić, Vesna, Anđelković, Marija, "Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida" (2021):1-383, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3807 .