dc.description.abstract | Zadatak matematike u surdopedagoškoj praksi umnogome je izuzetan
i specifičan. U školama za gluvu i nagluvu decu nastava matematike ne
daje samo znanje računanja već koriguje i stvara nove pojmove o mnogim
odnosima, prostornim veličinama i vremenskom trajanju, čime omogućuje
gluvom detetu da sazna okolinu i upozna njene kvantitativne odnose.
Metodika nastave matematike za gluvu i nagluvu decu predstavlja drugo
izmenjeno i dopunjeno izdanje koje je prevashodno namenjeno studentima
Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Namera mi je bila
da korišćenjem Metodike nastave matematike za gluvu i nagluvu decu
omogućim studentima i drugim zainteresovanim sticanje trajnih znanja,
ali i istaknem značaj i ukažem na prednosti školskog učenja u autentič-
nim ambijentima, koji sve više postaju idealan prostor i okvir za prak-
tikovanje raznovrsnih strategija učenja. Neformalni oblici obrazovanja
promovišu drugačije modele učenja i doprinose promenama u školskom
kontekstu. Teorijski oslonac povezivanja škole sa okruženjem nalazi se
u teoriji sistema, tj. sistemskom pristupu u kome se škola tretira kao
otvoren dinamičan sistem čije je funkcionisanje uslovljeno delovanjem
brojnih elemanata.
Nastojala sam da izborom sadržaja i stilom pisanja ovaj udžbenik
učinim dostupnim i interesantnim svim korisnicima. Navedenu lite-
raturu treba shvatiti samo kao početnu, jer mora stalno biti dopunjavana
novim radovima.
Zahvaljujem Izdavačkom centru Fakulteta, recenzentima i svima koji
su pomogli u pripremanju ovog udžbenika.
Autor | sr |