Приказ основних података о документу

dc.creatorKisić, Sara
dc.creatorRoknić, Ana
dc.creatorDragović, Sandra
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-06-17T14:12:28Z
dc.date.available2021-06-17T14:12:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-84765-57-6
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3357
dc.description.abstractTermin socijalna kompetencija u literaturi se uglavnom koristi za označavanje pozitivnih odnosa sa vršnjacima, iako među autorima ne postoji konsenzus oko jedinstvenog značenja ove sintagme. Njome se najčešće podrazumevaju različite socijalne, emocionalne i kognitivne veštine i ponašanja koja su neophodna za uspešnu socijalnu adaptaciju i efikasnost u socijalnim interakcijama. Cilj istraživanja je utvrđivanje nivoa socijalne kompetencije kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću (LIO). Uzorak istraživanja je činio 30 učenika sa LIO nižih razreda osnovne škole. Kao instrument procene korišćeno je drugo izdanje Skale socijalnog ponašanja u školi i to deo koji procenjuje socijalnu kompetenciju, a sastoji se od tri supskale: Odnosi sa vršnjacima, Upravljanje sopstvenim ponašanjem i Akademsko ponašanje. Prema rezultatima na supskali Odnosi sa vršnjacima, 13,3% ispitanika s LIO pripadaju nivou veoma rizičnih, iz čega zaključujemo da oni pokazuju značajan deficit pri relaciji sa drugima, 20% pripada nivou rizičnih, a na prosečnom nivou se nalazi 56,7% ispitanika. Na supskali Upravljanje ponašanjem 33,3% ispitanika pripada nivou visoko funkcionalnih, 53,3% prosečnom nivou, 10% pripadaju nivou rizičnih, dok samo jedan ispitanik (3,33%) pokazuje značajan deficit. Na supskali Akademsko ponašanje, 13,3% ispitanika funkcioniše na visoko funkcionalnom nivou, najveći broj ispitanih pripada nivou prosečnih, 20% ispitanika se nalazi u riziku, dok značajan deficit pokazuje samo jedan ispitanik (3,3%). Kroz ukupan skor se zaključuje da najveći broj učenika s LIO funkcioniše na nivou koji je tipičan za prosečne kriterijume, dok su na visoko funkcionalnom nivou razvrstana samo četiri ispitanika (13,3%). Za ove ispitanike može da se kaže da su dobro ovladali socijalnom kompetencijom, da su socijalno odgovorni i da na adekvatan način ostvaruju i održavaju socijalne odnose. Osam ispitanika (26,7%) pripada nivou rizičnih, tj. onih koji pokazuju različite blaže disfunkcionalnosti u okviru socijalne kompetencije. Dobijeni podaci poklapaju se s navodima Američke psihijatrijske asocijacije vezanim za opis socijalne kompetencije osoba s LIO. Utvrđene disfunkcionalnosti na koje rad ukazuje treba nužno tretirati ciljanim programima prevencije i programima povećanja kvaliteta socijalne kompetencije. Rad je nastao kao rezultat istraživanja na projektu „Kreiranje Protokola za procenu edukativnih potencijala dece sa smetnjama u razvoju kao kriterijuma za izradu individualnih obrazovnih programa” (179025), koji finansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja RS.
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – „Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem Dani defektologa Srbije”, Zlatibor, Srbija, 18–21.02.2021.
dc.subjectsocijalna kompetencija
dc.subjectLIO
dc.subjectprogrami intervencije
dc.titleNivoi socijalne kompetencije učenika s lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typeconferenceObject
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.spage70
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/2948/bitstream_2948.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3357
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу