dc.creator | Bukvić Branković, Lidija | |
dc.creator | Popović-Ćitić, Branislava | |
dc.creator | Popović, Vesna | |
dc.creator | Jovanović, Marija | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:11:52Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:11:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-57-6 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3347 | |
dc.description.abstract | Uvažavajući empirijsku građu o efektivnim programima vršnjačkog mentorstva,
u Srbiji je, u protekle dve godine, kroz Erasmus+ program strateškog partnerstva
„Vršnjački mentori u akciji: socijalna inkluzija kroz vršnjačko mentorstvo“, razvijen
naučnozasnovan okvir za planiranje, implementaciju i evaluaciju programa vršnjačkog
mentorstva za mlade iz sistema socijalne zaštite.
Model programa, predstavljen u publikaciji „Vršnjačka podrška je najbolja
podrška: vodič za programe vršnjačkog mentorstva sa mladima iz sistema socijalne
zaštite“, pilotiran je tokom 2020. godine od strane CEPORA – Centra za pozitivan razvoj
dece i omladine i Udruženja mladih Moj krug. Ciljnu grupu činili su mladi bez roditeljskog
staranja koji su napustili ili su u procesu napuštanja domskog ili porodičnog smeštaja,
dok su vršnjački mentori regrutovani iz dve kategorije mladih – mladi koji već napustili
sistem socijalne zaštite i uspešno se adaptirali u zajednicu i mladi iz tipične populacije sa
iskustvom rada u programima za mlade. Za sve vršnjačke mentore osmišljen je poseban
trening, koji je realizovan kroz 9 interaktivnih sesija u ukupnom trajanju od 27 aktivnih
sati rada, sa ciljem osnaživanja mentora za sprovođenje aktivnosti razvojnog i
instrumentalnog mentorstva. Sadržaj i smernice za sprovođenje treninga objavljeni su u
„Priručniku za vršnjačke mentore“, u kome poseban segment čini Etički kodeks
vršnjačkih mentora, koji se iskustveno obrađuje sa mentorima tokom same obuke, ali i
tokom svih narednih supervizijskih susreta. Proces vršnjačkog mentorstva uobičajeno
traje od 6 meseci do godinu dana, uz obaveznu superviziju mentorskog odnosa na
mesečnom nivou i pažljivo planiran proces okončanja programa, s tim da se nakon
okončanja, u najvećem broju slučajeva, kao rezultat kvalitetno uspostavljenog odnosa
između mentora i mentija, formalno inicirano mentorstvo transformiše u neformalno
prijateljstvo.
U radu će biti predstavljeni struktrura, sadržaj i način primene programa
vršnjačkog mentorstva za mlade iz sistema socijalne zaštite, uz poseban osvrt na rezultate
i efekte u dosadašnjoj implementaciji programa. | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – „Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem Dani defektologa Srbije”, Zlatibor, Srbija, 18–21.02.2021. | |
dc.subject | vršnjačko mentorstvo | |
dc.subject | mladi iz sistema socijalne zaštite | |
dc.subject | CEPORA | |
dc.subject | vršnjačka podrška | |
dc.title | Vršnjačko mentorstvo za mlade iz sistema socijalne zaštite | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 60 | |
dc.citation.other | : 60-60 | |
dc.citation.spage | 60 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/2952/bitstream_2952.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3347 | |
dc.type.version | publishedVersion | |