dc.creator | Radić-Šestić, Marina | |
dc.creator | Isaković, Ljubica | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:00:29Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:00:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-55-2 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3149 | |
dc.description.abstract | Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta
socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i
značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža
sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu
socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva
okruženja,
Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva
komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za
prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u
specijalnom školstvu..
Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja
učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog
ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je
bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne
kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagluvih
učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu.
Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju
zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju
antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa
ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće
ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim,
gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog
ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom
niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo
objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima
koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost
i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | |
dc.subject | socijalna kompetenost | |
dc.subject | antisocijalno ponašanje | |
dc.subject | porodica | |
dc.subject | oralni govor | |
dc.subject | znakovni jezik | |
dc.subject | gluvi i nagluvi učenici | |
dc.subject | učenici
urednog sluha | |
dc.title | Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 222 | |
dc.citation.other | : 222-222 | |
dc.citation.spage | 222 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5903/bitstream_5903.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149 | |
dc.type.version | publishedVersion | |