Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 20
Obrazovne potrebe i edukativni tretman osuđenih / Educational needs and education treatment of convicted
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
U zatvorima Srbije se nalazi znatan broj osuđenih koji nisu stekli osnovno
ili srednjoškolsko obrazovanje. Autori su posvetili pažnju identifikaciji edukativnih
potreba osuđenih i tretmanskim aktivnostima usmerenih na ...
Diskvalifikujuće siromaštvo: prekid društvenih veza / Disqualifying poverty: social connections weakening
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Tekstovi socioloških klasika (de Tocqueville, Marx, Simmel) i evropska
empirijska istraživanja poslednjih decenija, omogućavaju izgradnju jednog
plodnog analitičkog okvira za razmišljanje o siromaštvu u razvijenim ...
Uticaj demografskih karakteristika na ispoljene stavove prema osobama sa oštećenjem vida / Influence of demographic variables on attitudes towards persons with visual impairments
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Cilj ovog istraživanja je bio da se utvrdi da li određene demografske
karakteristike utiču na ispoljene stavove prema osobama sa oštećenjem
vida. Utvrđeno je da pol, nivo obrzovanja kao i predhodni kontakt sa osobom
sa ...
Stavovi učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima sa Daunovim sindromom / Typical development students’ attitudes towards peers with down syndrome
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Jedno od važnih pitanja kojim se definiše uspeh inkluzivnog obrazovanja
se odnosi na prihvatanje učenika sa intelektualnom ometenošću.
Cilj ovog rada je usmeren na ispitivanje stavova dece tipičnog razvoja
prema vršnjacima ...
Detekcija pragmatskih deficita kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem / Detection of pragmatic deficits in children with specific language impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Specifični jezički poremećaj (SJP) se manifestuje deficitima u oblasti produkcije
i razumevanja morfo-sintaksičkih, fonoloških i leksičkih aspekata
jezika. Kod neke dece sa specifičnim poremećajem jezika pragmatski ...
Prepreke u samostalnom kretanju – iskustvo odraslih osoba sa oštećenjem vida / Obstacles to independent mobility – experience of visually impaired adults
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Samostalno kretanje je jedan od preduslova realizacije brojnih životnih
aktivnosti i učešća osobe u životu zajednice. Osobe sa oštećenjem vida,
usled odsustva vizuelne kontrole, imaju više teškoća u orijentaciji i ...
Procena auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece iz perspektive surdologa / Assessment of auditory behavior of deaf and hard of hearing children – teacher’s of deaf perspective
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Auditivno ponašanje se definiše kao sistem međusobno povezanih radnji,
koje se vrše radi obavljanja neke funkcije (govor, komunikacija, svest o okruženju,
funkcionalna nezavisnost), i koje zahteva interakciju subjekta ...
Nasilje u porodici i izveštavanje u medijima / Family violence and the media
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Nasilje u porodici predstavlja ozbiljan društveni problem, pa je Krivičnim
zakonikom Republike Srbije inkriminisano ponašanje kojim se ugrožava spokojstvo,
telesni integritet ili duševno stanje člana sopstvene porodice. ...
Uticaj socio-demografskih i kliničkih varijabli na nivo opažene stigmatizacije i samocenjenje odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću / Influence of socio-demographic and clinical variables on perceived stigmatization and self-esteem of adult persons with intellectual
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Iako su osobe sa intelektualnom ometenošću (IO) jedna od najstigmatizovanijih
društvenih grupa, istraživanja o iskustvu stigmatizacije kod ovih
osoba nisu brojna
Cilj istraživanja je da se ispita uticaj socio-demografskih ...
Roditeljsko disciplinovanje u funkciji prevencije problema ponašanja / Parental discipline as a tool for problem behaviors prevention
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Disciplinovanje podrazumeva usmeravanje ponašanja deteta u socijalno
poželjnom pravcu, i to putem korekcije neprihvatljivog ponašanja ili kroz
podsticanje pozitivnih obrazaca socijalnog ponašanja. S obzirom na ...