Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 48
Cognitive development of the children with visual impairment and special educational treatment
(Elsevier Science bv, Amsterdam, 2010)
This research project is specifically focused on the evaluation of figurative and operational cognitive structures in relation with implemented special educational treatment at the children with visual impairments. The ...
Procena negativnih posledica razvoda na maloletnu decu i moguće intervencije / Assessment of divorce-related negative issues on minor children and possible interventions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Zbog rapidnog povećanja stope razvoda brakova u savremenom društvu, sve
se veći broj maloletne dece suočava sa posledicama ovog stresnog životnog
događaja. Stoga su u radu, na bazi analize relevantne empirijske građe, ...
Kortikalna vizuelna ometenost / Cortical visual impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Interesovanje za kortikalnu vizuelnu ometenost (CVI) počinje
krajem devetnaestog veka, konceptom o povezanosti vida i funkcionisanja
okcipitalnog korteksa. Rastuća lista posledica ovog oboljenja
može se posmatrati kao ...
Sociodemografske karakteristike porodice kohlearno implantirane dece / Sociodemograhic features of families with cochlear implanted children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Istraživanja porodice gluve dece zauzima veoma važno mesto u
temama razvojne psihologije, ali i drugih grana ove nauke, sociologije,
demografije i drugih naučnih disciplina. Porodicu čine nekoliko ljudi
koji žive zajedno, ...
Porodični status i problemi u ponašanju kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Family status and challenging behaviour in children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Neposredno okruženje u kome dete odrasta predstavlja jedan
od značajnih prediktora pojave bihejvioralnih i emocionalnih
teškoća. Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi odnos između po-
rodičnog statusa i ispoljavanja ...
Etiopatogenetski aspekti i lečenje perifernih paraliza facijalisa kod dece / Etiopahtogentetic aspects and treatment of peripheral facial nerve paralysis in children
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
Facial nerve palsy occur at all ages. When they appear in childhood, they cause significant concerns among parents of children and doctors because of aesthetic and functional outcomes. The peripheral paralysis and paresis ...
Benigni paroksizmalni pozicioni vertigo kod dece – prikaz slučaja / Benign paroxysmal positional vertigo in children – a case report
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Benigni paroksizmalni pozicioni vertigo je najčešći uzrok pravih rotatornih vrtoglavica kod odraslih osoba. Za razliku od odraslih, kod dece je u slučajevima sa urednim otoskopskim nalazom najčešći uzrok vrtoglavice ...
Značaj ranog otkrivanja i intervencije kod jednostranog senzorineuralnog oštećenja sluha kod dece / The importance of early detection and intervention In unilateral sensorineural hearing loss in children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
Normal hearing is crucial for speech and language development,
communication and learning process. It was previously thought that unilateral
sensorineural hearing loss (USHL) in children does not leave consequences,
since ...
Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece / Different assessment levels and methods of children’s social competence
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018)
U radu preglednog karaktera razmatramo fenomen socijalne kompetentnosti u
kontekstu različitih metoda i nivoa procene socijalne kompetentnosti kod
dece. Analiza izdvojenih radova organizovana je oko odgovora na dva pitanja ...
Opcije tretmana za decu sa defcitom pažnje i hiperaktivnošću (Adhd) / Treatment options for children with attention deficit and hyperactivity disorder (adhd)
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia /
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Predmet istraživanja: ADHD je sve prisutniji poremećaj među decom, a
u trećini slučajeva progredira u delinkvenciju, pa je rana intervencija neophodna. No, kompleksna priroda ADHD sindroma i često prisustvo komorbidnih ...