Search
Now showing items 1-10 of 234
Razvijenost govora dece sa cerebralnom paralizom predškolskog i mlađeg školskog uzrasta / Development of speech in children with cerebral palsy of preschool and young school age
(Društvo defektologa Vojvodine, 2019)
Cilj istraživanja je bio da se utvrdi razvijenost govora kod dece sa cerebralnom paralizom
(CP) predškolskog i mlaeg školskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog
funkcionisanja i prisustvo, odnosno odsustvo ...
Udruženost motoričkih i jezičkih smetnji sa razvojnim poremedajem koordinacije i dece sa specifičnim jezičkim poremedajem / Comorbidityof language and motor difficulties in children with developmental coordination disorder and children with specific language impairment
(Centar modernih znanja, Banja Luka, 2019)
Razvojni poremećaj koordinacije i specifični jezički poremećaj predstavljaju dva najčešća poremećaja razvojne dobi.Iako je u definicijama oba poremećaja istaknuto specifično funkcionisanje u domenu motoričkog, odnosno ...
Odnos matematičke anksioznosti i pola učenika s lakom intelektualnom ometenošću / The relationship of math anxiety and gender in children with mild intellectual disabilities
(Beogradska defektološka škola, 2019)
Cilj istraživanja odnosi se na utvrđivanje matematičke anksioznosti kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću kao i utvrđivanje razlika između dečaka i devojčica pri ispoljavanju straha od matematike. Uzorkom je ...
Vršnjačka medijacija / Peer mediation
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Вршњачка медијација доживљава експанзију широм света у циљу решавања
конфликта разговором, путем ангажовања ученика који ће обављати улогу
медијатора, односно посредника, у процесу решавања конфликта међу
сукобљеним ...
Socijalne mreže i duhovna podrška roditelja dece sa poremećajem iz spektra autizma i dece tipičnog razvoja
(Sarajevo : Pedagoški fakultet, 2019)
Religiju možemo da odredimo kao organizovani sistem verovanja, rituala i simbola koji
stvara osećaj bliskosti ca svetim, odnosno transcedentnim. U literaturi se navodi da se
način na koji osoba prihvata bolest ili ...
Upotreba pravih prideva kod gluve i nagluve dece / The use of descriptive adjectives in partially and completely deaf children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
U verbalnom izražavanju gluve i nagluve dece pravi pridevi se nedovoljno upotrebljavaju, a i koriste se u drugačijoj funkciji u rečenici, u odnosu na rečenične konstrukcije dece tipičnog jezičkog razvoja. Cilj rada bio je ...
Odnos leksičko-semantičkih sposobnosti i nivoa obrazovanja majki kod dece tipičnog jezičkog razvoja
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Iako deca tipičnog razvoja usvoje većinu aspekata leksičko-semantičkih
sposobnosti do pete godine života, leksikon se razvija i bogati tokom čitavog
života. Značajnu fazu u razvoju leksičko-semantičkih sposobnosti ...
Bihevioralni i emocionalni problemi kod dece sa Turetovim sindromom
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Bihevioralni i emocionalni problemi kod dece sa
Turetovim sindromom
Turetov (Tourett) sindrom je neurorazvojni poremećaj višestrukih
motornih i vokalnih tikova prisutnih duže od godinu dana. Najčešće su brzi,
nevoljni, ...
Edukativna podrška porodici gluve i nagluve dece predškolskog uzrasta / Educational support to families of deaf and hard of hearing preschool children
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)
Families with a deaf or hard of hearing child
are different from other families in many
respects. In these families, seeking support
is the most used strategy for overcoming
stressful situations.Due to hearing impairments ...
Motoričko funkcionisanje kao indikator numeričkih sposobnosti / Motor functioning as an indicator of numerical abilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Ovo istraživanje bavi se odnosom motoričkog funkcionisanja i matematičkih
(numeričkih) veština u kontekstu čestog komorbiditeta kod neurorazvojnih poremećaja,
pre svega motoričkog poremećaja sa teškoćama u učenju / ...