Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 126
Stres na radu i sindrom sagorevanja defektologa
(Društvo defektologa Srbije, 2017)
Stres na radu i sindrom sagorevanja se već nekoliko decenija aktivno izučava,
Naročito u pomagačkim profesijama. U samom početku istraživanja ovog fenomena,
Potvrđeno je da su pomagačke profesije mnogo više izložene ...
Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2017)
Potreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću
Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno
Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne ...
Hronična tuga kod roditelja dece sa smetnjama u razvoju / Chronic sorrow in parents of disabled children
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia /
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Hronična tuga se odnosi na jedinstvenu emocionalnu reakciju koja se javlja
kada je gubitak kontinuirano prisutan u životu neke osobe. Ovaj pojam se
najpre vezivao za gubitke koji se tiču zdravstvenog stanja drugih. ...
Motoričke sposobnosti učenika sa smetnjama u razvoju / Motor abilities of students with developmental disorder
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
U ovom radu izvršena je procena motoričkih sposobnosti kod učenika sa
smetnjama u razvoju osnovnoškolskog uzrasta. Uzorak istraživanja je formiran
od 30 učenika oba pola, sa umerenom intelektualnom ometenošću i višestru-
kom ...
Kvalitet života dece sa vizuelnim teškoćama uzrasta do tri godine / Quality of life in children with visual difficulties up to three years of age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Vizuelne teškoće nastale u najranijem periodu života negativno utiču na
razvoj deteta i funkcionisanje porodice. Procena kvaliteta života može da
pomogne u izradi individualnog plana podrške porodici.
Cilj rada je ...
Socijalna integracija dece bez roditeljskog staranja u vršnjačku grupu i užu lokalnu zajednicu: prikaz projekta "Zajedničkom akcijom do rešenja problema"
(Društvo defektologa Srbije, 2017)
Percepcija položaja dece bez roditeljskog staranja često je uslovljena mišljenjem
Lokalne zajednice u pogledu problema sa kojima se ova deca suočavaju, što rezultira
Kreiranjem specifičnog, najčešće na predrasudama i ...
Evaluacija programa podrške za mlade očeve / Evaluation young fathers support programs
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Predmet istraživanja: U skladu sa dosadašnjom teorijom i praksom prevencije
poremećaja ponašanja, primena programa podrške maloletnim
majkama pre/posle porođaja nalazi svoje mesto. Sa druge strane, izveštava
se o ...
Odabir komunikacionog pristupa u odnosu između defektologa i roditelјa / Communicational standpoint selection in rehabilitator – parent relation
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Predmet: Komunikacija između defektologa i roditelja deteta sa cerebralnom
paralizom zahteva visok nivo kompetentnosti i potrebno je da bude
prožeta motivisanjem roditelja za aktivno učešće u habilitacionom tretmanu.
Cilj ...
Verbalna kratkoročna i radna memorija kod dece predškolskog uzrasta / Verbal short-term and working memory in preschool children
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia /
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
S obzirom na to da kratkoročno pamćenje i radna memorija predstavljaju važne prediktore razvoja sposobnosti rešavanja problema, vokabulara,
kao i razvoja veštine računanja, čitanja i razumevanja pročitanog, cilj ...
Razvoj vokabulara kod djece sa govorno-jezičkim poremećajima i djece tipičnog jezičkog razvoja: preliminarno ispitivanje / Vocabulary development in children with speech and language disorders and children with tipical language development: preliminary examination
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia /
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Uvod: Razvoj rječnika je dinamičan proces, koji se sa uzrastom mijenja,
kako po kvanitietu, tako i po kvalitetu. Pored uzrasta, na dinamiku razvoja
rječnika mogu da utiču i drugi faktori kao što su: okruženje, ...