Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću
2017
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Potreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću
Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno
Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne prilagođenosti i spremnosti
Osobe za izvršavanje radnih zahteva u simuliranim radnim uslovima ili u
Prirodnom radnom okruženju. U radu su prikazani rezultati analize funkcionalne
Procene radnih sposobnosti 120 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću koji
Se profesionalno osposobljavaju za rad u pet područja rada, sa ciljem sagledavanja
Njihovih potencijala i ograničenja u radnim situacijama na časovima praktične
Nastave. Primenjen je adaptirani instrument ,,upitnik za procenu radnih
Sposobnosti'' (questionnaire for assessment of working abilities; taylor, 1987) koji se
Sastoji od 20 ajtema u obliku četvorostepene skale, pri čemu minimalna vrednost ima
Numerički kod 1, a brojem 4 je označen najviši nivo učenikovih sposobnosti u
Obavljanju posla. Mogući raspon zbi...rnih rezultata je od 20 do 80, dok se raspon
Dobijenih skorova u našem istraživanju kreće se od 30-79, sa aritmetičkom sredinom
I standardnom devijacijom 58,83±10,18. Najveće prosečne vrednosti dobijene su za
Parametre koji procenjuju odnos sa radnim instruktorom, redovno prisustvo
Časovima praktične nastave i poštovanje pravila u radnoj sredini, dok su najniže
Vrednosti utvrđene za varijable koje se odnose na radnu produktivnost i samostalno
Rešavanje problema tokom rada. Vrednost funkcionalne procene radne sposobnosti
Učenika sa intelektualnom ometenošću tokom faze profesionalnog osposobljavanja
Izuzetno je značajna, jer rezultati procene mogu pomoći defektolozima i radnim
Instruktorima da identifikuju prepreke koje bi mogle da utiču na uspešnu obuku,
Osmisle strategije za prevazilaženje teškoća tokom rada i kreiraju plan
Zapošljavanja u saradnji sa potencijalnim poslodavcima.
Кључне речи:
funkcionalna radna procena / profesionalno osposobljavanje / učenici Sa lakom intelektualnom ometenošću / planiranje zapošljavanjaИзвор:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 155-155Издавач:
- Društvo defektologa Srbije
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Milanović-Dobrota, Biljana PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2654 AB - Potreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne prilagođenosti i spremnosti Osobe za izvršavanje radnih zahteva u simuliranim radnim uslovima ili u Prirodnom radnom okruženju. U radu su prikazani rezultati analize funkcionalne Procene radnih sposobnosti 120 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću koji Se profesionalno osposobljavaju za rad u pet područja rada, sa ciljem sagledavanja Njihovih potencijala i ograničenja u radnim situacijama na časovima praktične Nastave. Primenjen je adaptirani instrument ,,upitnik za procenu radnih Sposobnosti'' (questionnaire for assessment of working abilities; taylor, 1987) koji se Sastoji od 20 ajtema u obliku četvorostepene skale, pri čemu minimalna vrednost ima Numerički kod 1, a brojem 4 je označen najviši nivo učenikovih sposobnosti u Obavljanju posla. Mogući raspon zbirnih rezultata je od 20 do 80, dok se raspon Dobijenih skorova u našem istraživanju kreće se od 30-79, sa aritmetičkom sredinom I standardnom devijacijom 58,83±10,18. Najveće prosečne vrednosti dobijene su za Parametre koji procenjuju odnos sa radnim instruktorom, redovno prisustvo Časovima praktične nastave i poštovanje pravila u radnoj sredini, dok su najniže Vrednosti utvrđene za varijable koje se odnose na radnu produktivnost i samostalno Rešavanje problema tokom rada. Vrednost funkcionalne procene radne sposobnosti Učenika sa intelektualnom ometenošću tokom faze profesionalnog osposobljavanja Izuzetno je značajna, jer rezultati procene mogu pomoći defektolozima i radnim Instruktorima da identifikuju prepreke koje bi mogle da utiču na uspešnu obuku, Osmisle strategije za prevazilaženje teškoća tokom rada i kreiraju plan Zapošljavanja u saradnji sa potencijalnim poslodavcima. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. T1 - Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću EP - 155 SP - 155 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654 ER -
@conference{ author = "Milanović-Dobrota, Biljana", year = "2017", abstract = "Potreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne prilagođenosti i spremnosti Osobe za izvršavanje radnih zahteva u simuliranim radnim uslovima ili u Prirodnom radnom okruženju. U radu su prikazani rezultati analize funkcionalne Procene radnih sposobnosti 120 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću koji Se profesionalno osposobljavaju za rad u pet područja rada, sa ciljem sagledavanja Njihovih potencijala i ograničenja u radnim situacijama na časovima praktične Nastave. Primenjen je adaptirani instrument ,,upitnik za procenu radnih Sposobnosti'' (questionnaire for assessment of working abilities; taylor, 1987) koji se Sastoji od 20 ajtema u obliku četvorostepene skale, pri čemu minimalna vrednost ima Numerički kod 1, a brojem 4 je označen najviši nivo učenikovih sposobnosti u Obavljanju posla. Mogući raspon zbirnih rezultata je od 20 do 80, dok se raspon Dobijenih skorova u našem istraživanju kreće se od 30-79, sa aritmetičkom sredinom I standardnom devijacijom 58,83±10,18. Najveće prosečne vrednosti dobijene su za Parametre koji procenjuju odnos sa radnim instruktorom, redovno prisustvo Časovima praktične nastave i poštovanje pravila u radnoj sredini, dok su najniže Vrednosti utvrđene za varijable koje se odnose na radnu produktivnost i samostalno Rešavanje problema tokom rada. Vrednost funkcionalne procene radne sposobnosti Učenika sa intelektualnom ometenošću tokom faze profesionalnog osposobljavanja Izuzetno je značajna, jer rezultati procene mogu pomoći defektolozima i radnim Instruktorima da identifikuju prepreke koje bi mogle da utiču na uspešnu obuku, Osmisle strategije za prevazilaženje teškoća tokom rada i kreiraju plan Zapošljavanja u saradnji sa potencijalnim poslodavcima.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.", title = "Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću", pages = "155-155", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654" }
Milanović-Dobrota, B.. (2017). Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. Društvo defektologa Srbije., 155-155. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654
Milanović-Dobrota B. Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:155-155. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654 .
Milanović-Dobrota, Biljana, "Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):155-155, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654 .