dc.description.abstract | U prvom delu rada je prikazan Upitnik snaga i teškoća (Goodman,
1997) koji je namenjen za pregled prosocijalnog ponašanja, socijalnih
odnosa, hiperaktivnosti, emocionalnih simptoma i bihejvioralnih
problema dece i adolescenata, kroz relevantne studije koje govore u
prilog metrijskim karakteristikama instrumenta. Pored prikaza
prednosti instrumenta, biće izloženi i potencijalni nedostaci.
Zatim, kako bi se specifikovala uloga različitih
sociodemografskih varijabli u istraživanjima u kojima je upitnik
korišćen, kroz analizu epidemioloških i kliničkih studija biće
predstavljeni osnovni nalazi koji sumiraju ulogu pola, uzrasta,
porodičnih karakteristika i vrste obrazovnog sistema u postizanju
kritičnih skorova na pet skala Upitnika snaga i teškoća.
S obzirom na to da upitnik sadrži tri verzije u zavisnosti od
informanata (upitnik samoprocene dece i adolescenata, verzija za
roditelje i nastavnike), te dodatak o proceni uticaja simptoma, u
završnom delu rada se razmatra mogućnost primene u različitim
sistemima, pre svega obrazovnom ali i drugim sistemima (socijalne
zaštite i zdravstvenom). Takođe, ističe se značaj korišćenja u svrhu
identifikacije teškoća dece u svih pet domena kao indikatora
neophodnosti kreiranja preventivne intervencije. | |